Wat als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:24

Is je vader wilsbekwaam? Zo ja, dan mag iemand zijn eigen beslissingen maken. Als hij niet wilsbekwaam is verklaard betekent het dat hij niet in staat is om zijn eigen keuzes te overzien en moeten anderen helpen met beslissingen nemen.

Als iemand wilsbekwaam is ben ik van mening dat je die wensen altijd te respecteren hebt :)

Overigens werk ik met COPD patiƫnten met een zware ziektelast, mensen zoals beschreven in de OP. Dit verhaal komt me dan ook erg bekend voor. Blijft altijd heel erg moeilijk.

[o]


verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:27

Azmay schreef:
verootjoo schreef:
Is je vader wilsbekwaam? Zo ja, dan mag iemand zijn eigen beslissingen maken. Als hij niet wilsbekwaam is verklaard betekent het dat hij niet in staat is om zijn eigen keuzes te overzien en moeten anderen helpen met beslissingen nemen.

Als iemand wilsbekwaam is ben ik van mening dat je die wensen altijd te respecteren hebt :)


En toch is het gek dat als iemand door depressie suicidaal is je dan maar die mening moet "respecteren". Ik denk dat ik achteraf erg blij zou zijn dat mijn naasten me bij mijn nekvel hadden gevat en er doorheen hadden gesleept :o


Als iemand een depressie heeft, kan je tijdelijk niet wilsbekwaam verklaard worden ;) daarom vraag ik dat... Op dat moment was jij waarschijnlijk niet wilsbekwaam.

[o]


verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:43

Als hij alzheimerdiagnose heeft, is hij dan niet al wilsonbekwaam?

Je kan met een RM beschikking een bopz verklaring regelen. Zodat hij opgenomen kan worden on een instelling. Is dat wat je bedoelt te vragen? Ik snap de vraagstelling niet zo goed...

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:12

Ik dacht al dat ik debiel was omdat ik dacht dat de naam zojuist veranderd was :')

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wat als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:44

Dani, ik vind dat jij het heel mooi verwoord :) ik ben het er helemaal mee eens :)

Overigens klinkt dit niet als Alzheimer die pas begonnen is, maar als een gevorderd stadium...

Wij zien op mijn werk heel veel van zulke gevallen. Moeilijk is dat en voor de familie nog moeilijker. Het beste is natuurlijk een verpleeghuis. Maar ik weet niet hoe dat in belgie werkt. Maar daar had je toch al ooit een topic over en toen gaf iemand heel veel tips over hoe dat in belgie gaat?

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ComscoreBot en 142 bezoekers