Wat als ...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:25

verootjoo schreef:
Is je vader wilsbekwaam? Zo ja, dan mag iemand zijn eigen beslissingen maken. Als hij niet wilsbekwaam is verklaard betekent het dat hij niet in staat is om zijn eigen keuzes te overzien en moeten anderen helpen met beslissingen nemen.

Als iemand wilsbekwaam is ben ik van mening dat je die wensen altijd te respecteren hebt :)


En toch is het gek dat als iemand door depressie suicidaal is je dan maar die mening moet "respecteren". Ik denk dat ik achteraf erg blij zou zijn dat mijn naasten me bij mijn nekvel hadden gevat en er doorheen hadden gesleept :o



Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:30

verootjoo schreef:
Als iemand een depressie heeft, kan je tijdelijk niet wilsbekwaam verklaard worden ;) daarom vraag ik dat... Op dat moment was jij waarschijnlijk niet wilsbekwaam.


Mijn ervaring is dat als je "nee" antwoord op de vraag of je een gevaar bent voor jezelf je wilsbekwaam word geacht en gewoon door mag gaan met waar je mee bezig bent. Iemand die nog geen hulp heeft zal nog moeilijker dat label krijgen kan ik me zo voorstellen omdat er eerst nog iemand aan de bel moet trekken.

Het blijft een lastig onderwerp vind ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dancer, LilChar, miereneter, Sweetgirl1 en 85 bezoekers