Cafeïne en ADHD

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:05

Interessant! Heb er zelf eigenlijk nooit zo over nagedacht hoe cafeïne ADHD kan beïnvloeden.
Wist al wel dat meerdere dingen zoals bepaalde drugs anders reageren op iemand met ADHD.

Ts, je zegt nu iedere 3 uur ritalin in te moeten nemen, hoe onthoud je dat? Ik ben een rasechte chaoot met ADHD en vergeet nog met regelmaat (na al 9 jaar medicatie te slikken) om m'n medicatie in te nemen :+
Ik slik zelf overigens concerta en voor de avondstudie nog extra tabletten ritalin


taartjee
Berichten: 2595
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 12:28

Ik kan niet op ritalin omdat ik, wanneer het uitwerkt, een enorme negatieve energieboost krijg en dus super chagrijnig, kort lontje en agressief van wordt. De combi van concerta en extra ritalin werkt wel.
Heb nu de hoogste dosis concerta, maar die werkt niet de volledige 12 uur maar 8 tot 10 uur. Ik ga nu voor 8 uur in de week naar school verspreid over 3 dagen en daarnaast werk ik 4 dagen in de week. Op 2 schooldagen moet ik ook werken en dan 's avonds studeren/huiswerk maken. Zonder die extra ritalin krijg ik niets meer gedaan :p

Maar toch ook wel bijzonder dat medicatie die bij mij wel werkt, niet werkt zoals bedoeld en andersom bij anderen.

Hoe doe je het verder in je dagelijks leven? Ik heb bijvoorbeeld echt een probleem met optijd komen en wat ik ook doe en probeer, ik kom bijna altijd te laat. Of dingen gedaan krijgen, extreem uitstelgedrag.
En dan vervolgens zo zwaar teleurgesteld in mezelf zijn omdat ik niet voor elkaar kan krijgen wat ik had willen doen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 12 bezoekers