Cafeïne en ADHD

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 21:35

Ik kan hier helaas weinig in het Nederlands over vinden dus ik dacht misschien zijn er ervaringsdeskundige op bokt.

Sinds 2 maanden ben ik gestopt met cola en redbull drinken.
Ik dronk denk zeker een liter cola per dag en meestal ook wel 1 of 2 blikjes redbull.

Ik dacht altijd dat suiker en cafeïne ADHD symptomen erger maakten.
Alleen merk ik dat ik juist veel opgefokter en onrustiger ben sinds ik gestopt ben met de cola en redbull.

Nu zei mijn broer, dat cafeïne bij ADHD juist het tegenovergestelde effect kan hebben.

Ik drink nog wel koffie, maar niet meer dan ik voorheen al deed en dat wil ik ook niet meer gaan drinken.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En tips wat ik nu kan pakken om rustiger te worden?
Ik probeer regelmatig Camille thee te drinken.
Verder weet ik niet zo goed wat ik kan pakken.
Ik zoek wel echt dingen van voeding. Medicatie heb ik al en werkte prima alleen nu dus een stuk minder zonder al die cafeïne.
Ik wil sowieso niet weer terug naar cola en redbull, want al die suiker wil ik niet meer.


KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-16 23:07

Wel grappig dat iedereen altijd zat te zeuren tegen mij dat ik niet zo laat nog redbull of koffie moest drinken :)
Dat kan prima.

Ik heb ritalin voor ADHD en wellbutrin voor depressie, maar die helpt ook voor ADHD.
Dit was voldoende, maar nu dus opeens niet meer.
Ik heb van ritalin 15 Mg elke 3 uur. Dus volgens mij al een redelijke dosering.

Als het zo blijft zal ik toch nog eens contact opnemen met de huisarts.


KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 07:18

Alwiene, ik heb het inderdaad al vaker gehoord dat wellbutrin niet altijd even goed valt bij mensen.
Bij mij gelukkig wel, deze heb ik ook alweer 3 jaar dus dat is allemaal wel stabiel.
Slapen ging de afgelopen 3 jaar goed, maar nu dus ook niet meer zo goed.

Barbet, het zou zeker kunnen dat het tijd nodig heeft. Maar ik heb nog geen verbetering gemerkt in 2 maanden.
En ik merk gewoon dat er symptomen tevoorschijn komen die ik had voordat ik medicatie kreeg. Niet alleen het opgefokte gevoel, maar ook meer nadenken en slechter slapen. Concentratie is ook achteruit gegaan.
Maar ik zal het zeker nog even afwachten. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het snel minder word.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 11:54

Ja, ik vond het ook wel interessant om te horen, maar zoals ik al zei kan ik er weinig over vinden in het Nederlands helaas.

Het was ook toeval dat ik er nu achter kwam, omdat mijn broer net bezig was met de test voor ADHD en toen vertelde diegene waar hij de test bij deed dat cafeïne een ander effect kan hebben bij ADHD.
Ik heb zelf geen behandeling meer, behalve 1 keer per jaar een gesprek bij de huisarts, anders kon ik het daar nog eens vragen.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 12:17

Haha, ja het komt regelmatig voor dat ik het vergeet of niet meer weet of ik het al gepakt heb.
Maar ik heb 3 vaste tijden per dag dat ik ze pak op het werk dus dan gaat het meestal goed.
Ik probeer het alleen te gebruiken op het werk. Soms in het weekend.
Concerta heb ik geprobeerd maar daar werd ik erg depri van helaas.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 19:36

@taartjee, in het dagelijkse leven ben ik regelmatig te laat :)
Verder heb ik het geluk dat ik alleen zit op mijn werk en mijn dagen grotendeels zelf kan invullen. Echt een aanrader voor als je ADHD hebt.
Uitstel gedrag, heel bekend. Er staan nog zoveel dingen op mijn lijstje om te doen. En ook nog heel veel dingen die ik af moet maken.
Ik schilder regelmatig en er liggen echt verschillende schilderijtjes die ik nooit helemaal afgemaakt heb.
Op mijn werk lukt het tegenwoordig wel een stuk beter om dingen af te werken.


School ben ik doorheen gekomen met geluk en misschien een lager nivo dan ik had gekund.
Maar ik heb ook pas op mijn 28e de diagnose gehad.

@Zwerte, dat gevoel dat je beschrijft van moe zijn en tegelijk heel opgefokt is dus inderdaad ook hoe ik me voel.

@mdh, ik ben momenteel erg zoekende met mijn voeding dus ik zou eens kunnen kijken wat het verminderen van koolhydraten voor effect zou hebben.
Wel fijn dat je nu zonder medicatie kan.

Ik ga vanavond voor ik ga slapen een kop koffie pakken. Kijken of ik dan makkelijker in slaap val.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, FCSA, Milando en 11 bezoekers