Cafeïne en ADHD

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Cafeïne en ADHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:45

Klopt! Bij ons ADHDers is de werking vaak precies andersom met dit soort middelen. Niet alleen de caffeine maar ook de taurine in red bull zorgen bij sommige ADHDers dat we ons rustiger gaan voelen. Voordat ik mijn diagnose had en dus voor de medicatie dronk ik wel eens red bull voor het slapen gaan omdat ik er zo lekker op sliep :D
Ritalin is eigenlijk vergelijkbaar omdat een niet ADHDer daar eerder drukker van zal worden terwijl wij er meer rust en overzicht van krijgen. Dit omgekeerde effect is volgens mij ook bekend van speed.

Wat voor medicatie heb je? Wellicht is het nog een optie om die wat te verhogen als je nu niet het gevoel hebt dat je optimaal effect ervan hebt.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3


Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 23:28

Ja dat is inderdaad al een behoorlijke dosis ritalin ja. Slaap je voldoende? Ik merk zelf dat als ik moe ben de Ritalin niet voldoende werkt namelijk.

Wellbutrin heb ik ook geslikt. Eventjes. Was voor mij absoluut geen goede medicatie. Kreeg het puur voor de ADHD maar ik kreeg er zo'n ontzettend kort lontje van dat het me bijna mijn relatie heeft gekost destijds. Ik werd echt compleet ongelukkig van dat spul en het was nog best lastig om erachter te komen dat het daarvan kwam! Maar uiteraard hoeft dat niet voor iedereen te gelden :)

Je zou nog aan natuurlijke ondersteuners zoals visolie en l theanine kunnen denken.

Het zou ook kunnen dat het op den duur wel weer beter gaat als je hersenen eraan wennen dat ze minder van die stimulerende middelen krijgen. Maar dat zou best een tijd kunnen duren. Heb zelf een aantal jaren anti psychotica geslikt ivm overprikkeling vanuit autisme en ben daar nu vanaf maar als ik ervaar hoe zeer dat balansen van dopamine in mijn hersenen verstoord heeft en hoe ontzettend traag zich dat weer hersteld dan kan ik me zomaar voorstellen dat dat in jouw geval ook veel tijd kan kosten.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers