Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:15

Dag bokkers.

Drie weken geleden kreeg ik ontzettende last van mijn rechtervoet, en een paar dagen later begon deze op te zwellen. Toen hij vorige week nog niet terug was naar het normale formaat, gloeiend heet aanvoelde en ik er nog steeds amper op kon lopen ben ik toch maar even langs gegaan bij de huisarts. Die vermoedde geen breuk, maar wel een flinke ontsteking van mijn gewricht of de pees die er overheen loopt. Ik heb een kuurtje diclofenac voor 10 dagen meegekregen (50 mg, drie keer per dag) en ik moest aankijken of het daarmee weg zou gaan.

Nou is het de eerste week van dat kuurtje helemaal top gegaan, pijn werd steeds minder en voet is ondertussen weer bijna terug naar zijn normale formaatje. Echter is sinds vandaag de pijn terug, en scherper dan eerder. Het zit weer op precies dezelfde plek, en komt dus dwars door de pijnstillende functie van de diclofenac heen, wat ik zelf nogal zorgwekkend vind (want hoe veel zeer doet het dan wel niet als ik die niet neem?).

Nou heb ik nog drie dagen over in mijn kuur, maar neig ik er een beetje naar om morgenochtend toch de huisarts even op te bellen voor advies. Aan de ene kant denk ik joh, ik zing het nog even drie dagen uit met die diclofenac en als het dan nog niet weg is bel ik er even achteraan. De pijn is daarentegen nu zo naar dat ik er weer misselijk van word en de hele dag met mijn voet omhoog lig (niet handig want ik heb drukke weken voor de boeg).

Wat zeggen jullie?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:17

Zeker bellen!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:18

Ik zeg bellen want het is niet normaal dat het ondanks medicatie erger wordt :) ms zegt de HA wel dosis verhogen of andere medicatie

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:20

Je hebt eigenlijk alleen een stevige pijnstiller gekregen die een beetje ontstekingsremmend is. Als het nu gewoon weer meer zeer doet bellen. Desnoods vanavond nog als je misselijk bent van de pijn erdoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:21

karuna schreef:
Je hebt eigenlijk alleen een stevige pijnstiller gekregen die een beetje ontstekingsremmend is. Als het nu gewoon weer meer zeer doet bellen. Desnoods vanavond nog als je misselijk bent van de pijn erdoor

Dat is vermoedelijk een combinatie van de diclo waar ik niet helemaal lekker op reageer (ben de hele week al een beetje wazig) en de pijn, als ik lig met mijn poot omhoog is het vol te houden dus de HAP (eigen risico dus) laat ik nog even voor wat het is.. Maar zal morgen wel even bellen dan.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:47

Je verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van een collega teammie, zij bleek uiteindelijk een breuk in haar voet te hebben, dus vraag even goed door bij de huisarts.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:52

Jeukt het ook.
Ik heb om de zoveel tijd een wondroosinfectie in mijn voet met dezelfde symptomen.
Enige erbij is dat het dan ook flink jeukt.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 22:52

ik zou even een foto laten maken...diclofenac is een ontstekingsremmende pijnstiller.Meestal als je daarmee stopt komt de pijn terug.Liefst zo min mogelijk van die zooi slikken,is ook niet goed voor je maag!

Anoniem

Re: Ontsteking in voet, wat is wijsheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:17

Jeuken doet het niet, ik kan voelen dat wat er aan de hand is echt in mijn gewricht plaatsvind.

Diclofenac is inderdaad ontzettende troep, wil er zo snel mogelijk vanaf. Ze waren nu niet bereikbaar dus ik gooi er vanmiddag even een telefoontje uit, hopen dat ik morgen even langs kan komen