Slechte ervaringen prikpil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Slechte ervaringen prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 17:03

Ik heb geen idee of hier al een topic loopt over het delen van de slechte ervaringen over de prikpil, maar ben er nog geen een tegen gekomen.

Het is iets wat ik ontzettend graag kwijt wil want ik zit er toch best mee.

Vorig jaar Mei heb ik de eerste keer de prikpil gehad, in Juli de tweede en laatste.
Na deze periode ben ik gigantisch aangekomen, van maatje 36/38 gegroeid naar 42/44.
20 kg aangekomen om precies te zijn.
En dit binnen een halfjaar.
Inmiddels onder de striae en langzaam aan willen de kilo's er weer een beetje af.

Naar de huisarts geweest omdat ik mij toch wel wat zorgen maakte om mijn gewicht.
Deze keek nergens van op en vertelde mij dat dit ''normaal'' was en een bekende bijwerking was van de prikpil.
Echter heeft hij mij hier nooit van te voren over ingelicht.

De laatste prikpil heb ik halverwege Juli vorig jaar gehad, deze moest dus uitgewerkt zijn in September.

Nu een jaar en een maand later heb ik nog steeds geen ritme in mijn cyclus en heb ik de gruwelijkste verhalen gelezen op internet over onvruchtbaarheid na gebruik van de prikpil.
En aangezien we aan ons eerste kind willen beginnen is het wel een punt waar ik me nu zorgen over maak.
Ik wil niet meteen naar de huisarts stappen.

Zijn er meer die hier last van hebben gehad na gebruik van de prikpil?
Maak ik mij nu teveel zorgen?
Is het normaal dat het zolang duurt voor de cyclus weer op gang is?

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Slechte ervaringen prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:17

Hier enkel goede ervaringen bij de prikpil ook naar stoppen gemakkelijk zwanger geraakt, maar dat zegt wellicht meer over mij zelf dan over ee prikpil.
Wel een nadeel vind ik het aangepaste libido en de zoals jij ook beschrijft hogere kans om dikker te worden. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat met elke anticonceptie heb.

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 17:19

Seven schreef:
Hier enkel goede ervaringen bij de prikpil ook naar stoppen gemakkelijk zwanger geraakt, maar dat zegt wellicht meer over mij zelf dan over ee prikpil.
Wel een nadeel vind ik het aangepaste libido en de zoals jij ook beschrijft hogere kans om dikker te worden. Nu moet ik wel zeggen dat ik dat met elke anticonceptie heb.


Als ik het van te voren ook had geweten dat dit een bekende bijwerking was was ik er ook nooit aan begonnen... :(

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Slechte ervaringen prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:26

Dat is bij elke anticonceptie vrijwel het zelfde en overal ook wel terug te vinden :)
Je moet daarin dus wel zelf opletten wat je binnen krijgt, is dit je eerste ervaring met anticonceptie

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:27

Maar die gewichtstoename is toch een alom bekende bijwerking van zulk soort anticonceptie?

Ik ken overigens iemand die juist in gewicht afviel door de prikpil.

Of doelde je in je laatste reactie op de kans op onvruchtbaarheid?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:30

Ik gebruik de prikpil al meer dan 8 jaar, daar ben ik in ieder geval niet door aangekomen. Sowieso ben ik nooit meer dan 8 kilo zwaarder dan ik 8 jaar geleden was... En die kilo's gingen gewoon door het mondje ;) Ik hou gewoon te veel van lekker eten.

Wat betreft stoppen heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat er aan mij niks is veranderd... Mijn zusje heeft 'm jaren gebruikt, daarna gestopt en snel weer ongesteld geworden, later een andere pil gebruikt en ondanks pilgebruik zwanger geraakt.

Ik had zelf altijd al een onregelmatige cyclus, ik zie het tzt wel weer. Ga er zelf vanuit dat het aan mij ligt als ik niet/verminderd vruchtbaar ben. Maar vrouwen met een onregelmatige cyclus zijn er meer dan genoeg hoor en die worden vaak ook gewoon zwanger. Veel oefenen ;) Or so I heard ;)
En iedereen met kinderwens is toch bang om onvruchtbaar te zijn? Mannen niet minder dan vrouwen...

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 17:42

mairead schreef:
Maar die gewichtstoename is toch een alom bekende bijwerking van zulk soort anticonceptie?

Ik ken overigens iemand die juist in gewicht afviel door de prikpil.

Of doelde je in je laatste reactie op de kans op onvruchtbaarheid?


Mijn grootste zorg is inderdaad op dit moment de onvruchtbaarheid.
Aan het gewicht valt inmiddels goed wat te doen

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 17:43

Seven schreef:
Dat is bij elke anticonceptie vrijwel het zelfde en overal ook wel terug te vinden :)
Je moet daarin dus wel zelf opletten wat je binnen krijgt, is dit je eerste ervaring met anticonceptie


Ik heb hiervoor altijd de gewone pil gebruikt, hier nooit van aangekomen vandaar..

Anoniem

Re: Slechte ervaringen prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:45


Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:50

De prikpil was niet zogezegd de reden dat ik aankwam dat was het niet genoeg eten en daarnaast te koolhydraatrijk eten als ik wel at. Door mijn eetpatroon aan te passen al snel 23 kg afgevallen, daarna besloten voor een kleine te gaan en gestopt met de prikpil. We waren veel sneller in verwachting dan verwacht, nu ook niet mega aangekomen en in de laatste maanden.

Zit eerlijk gezegd nu wel te twijfelen naar de zwangerschap voor welke anticonceptie ik ga want voornamelijk het veranderde libido en de moodswings bij de prikpil en de gewone pil wil ik liever niet weer

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Slechte ervaringen prikpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:53