Welke pedicure herkent dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 21:52

Wie herkent dit? Twee jaar geleden ook dit al gehad tot mijn nagel grotendeels los kwam te liggen. Toen ik hem liet verwijderen bleek dat de nagel eigenlijk uit twee lagen bestond. Onder de nagel zat namelijk een heel dun laagje nagel. Nu twee jaar later begint het weer opnieuw. Pedicure weet het niet, huisarts zegt 'trauma' maar dat had ik moeten merken. En ondertussen wordt het steeds groter.


Afbeelding


Wat is dit? En vooral, hoe stop ik dit? Voor de oplettende kijker, de nagel mist aan de zijkant een stuk, dit is 20 jaar geleden permanent verwijderd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:56

Ik zou er eens mee naar een dermatoloog gaan, die kan het voor je uitzoeken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:25

Op het eerste gezicht lijkt het, zo vanaf de foto, Onychomycosis, maar dat zou je pedicure moeten herkennen...
Is het aangetaste deel ook dik? Of broos?
Misschien heb je hier wat aan? http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... pathie.htm

Bij twijfel idd arts of medisch pedicure raadplegen

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:48

Ik heb dit eens bij mijn dochter (peuter) gezien. Het kwam na iets van mond en klauw ziekte (?). Geen idee of je dat later in je leven nog kan krijgen!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:50

LadyMadonna schreef:
Op het eerste gezicht lijkt het, zo vanaf de foto, Onychomycosis, maar dat zou je pedicure moeten herkennen...
Is het aangetaste deel ook dik? Of broos?
Misschien heb je hier wat aan? http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... pathie.htm

Bij twijfel idd arts of medisch pedicure raadplegen


Ik zou inderdaad ook zeggen onychomycosis, maar snap niet dat je pedicure en huisarts een andere mening hebben.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:11

Het is geen schimmel, er zijn stukjes nagel onderzocht en daar kwam niets uit. De nagel is ook niet dikker of brozer dan normaal.

De nagel komt letterlijk los te liggen wanneer dit verder naar boven groeit.

Raar is het ook dat het in 1 keer een hele streep naar rechts heeft gekregen. Die ontstaat echt binnen 3 uur.

Veel meer dan 'trauma' weet men mij niet te vertellen. Maar dat had ik moeten voelen.

Onyxgomycosis.... wat doe je daar tegen?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:13

Lijkt beetje wat ik had.. onychomadesis.. proximaal loslaten van je nagel.. tikte toen ergens tegen aan en toen lag gelijk de zijkant los

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:16

Onychomycosis = schimmel , weg laten vijlen door een goede pedicure, daktarin nagellak

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:24

De nagel is vorig jaar in zijn geheel weggehaald nadat hij voor 4/5 losliet. Het wegvijlen heeft geen nut want dan zit je op de huid. De nagel is niet verdikt. Ik smeer al twee jaar met ketokonazol vanwege mijn voetzool (wel dezelfde voet) en de nagel smeer ik nu ook al weken in.

Denk dat ik maar eens het wat hoger op moet gaan zoeken want met huisarts en pedicure alleen gaat dit niet verbeteren.

En om nu om de twee jaar mijn nagel weg te laten halen...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:26

Mag ik vragen waarom er gekozen is voor weghalen ipv uitgroeien?

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:29

Er bestaat ook medicatie (Terbinafine) voor, wellicht kun je dat nog met je huisarts bespreken.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:37

Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. Of je het zou moeten merken? Misschien, maar misschien ook niet. Ik zie de meest wonderlijke dingen in mijn praktijk zonder dat mensen het gemerkt hebben.
Hoe en wanneer je dit hebt opgelopen is altijd weer de vraag. Het kan weken geleden zijn ontstaan en nu pas zichtbaar zijn geworden.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:39

Gianti schreef:
Mag ik vragen waarom er gekozen is voor weghalen ipv uitgroeien?


Omdat het niet uitgroeit, het groeit alleen maar verder. Het komt van beneden af omhoog zetten en het gebied bereidt zichzelf steeds verder uit. De nagel bezorgde mij alleen maar last, bij iedere sok die ik aantrok klapte hij dubbel (hij hing nog maar aan de rechterbovenhoek).

Dus heb ik hem er op mijn werk maar af laten trekken toen in het helemaal zat was. Hij groeide normaal terug, maar nu anderhalf jaar later begint het weer van voren af aan.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:46

Wat is beneden en wat is boven bij jou? Als het goed is groeid hij vanaf de nagelriem weer gewoon uit.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 14:48

En dat gebeurt niet. Het groeit er vanaf de nagelriem in. Het komt van de nagelriem en groeit door richting het uiteinde van de teen. Het begint iedere keer in de linkeronderhoek. En van daar waaiert het als een steeds groter wordende driehoek uit naar boven. Totdat hij rechtsboven aan een paar vezels vasthangt.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:55

Ik zou in ieder geval alles wat los zit weg knippen. Op de manier zit er onder deze nagel een holle ruimte. En dat is weer een ideale omgeving voor schimmels en bacteriƫn om zich lekker te vermenigvuldigen.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:55

Ik heb precies het zelfde.
Alleen aan mijn rechtervoet en bij mijn grote teen en de teen naast mijn kleine teen.
Bij mij ook onderzocht en geen schimmel, als het weg is en de nagel is weer aangegroeid dan komt het meest na een aantal dagen tot weken weer terug.

Mijn Pedicure denkt dat het komt omdat de doorbloeding in mijn rechtervoet minder goed is. Bij mijn rechtervoet is mijn huid ook altijd wat droger. Waarom precies die twee nagels zo reageren is ons een raadsel.

De huisarts heeft voorgesteld om de wortel in de nagelriem stuk te maken, zodat er geen nieuwe nagel meer op komt, maar dat vind ik zonde, dan durf ik geen slippers of open schoenen meer aan denk.

De pedicure freest / vijlt het 'dode' stuk nu altijd zo veel mogelijk weg en zet er daarna een prothese nagel overheen. Bij mij helpt dit, het dode stuk breidt zich niet uit en het dun gefreesde stuk word zo beschermd en kan dan veilig uitgroeien. De nagel van de teen naast m'n kleine teen is zo klein, die trek ik er altijd af als die helemaal wit geworden is. Vaak zit er nog wel een vliesje of dun nageltje onder.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:58

Ik heb ook zoiets alleen is er bij mij met het weghalen van de nagel aan de zijkant kennelijk een stukje nagelriem er onder gekomen waardoor nu een nagel half onder mn nagel groeit. Enorm irritant want het zorgt bij mij nog wel eens voor nieuwe ontstekingen.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 15:01

Dat vliesje (heel dun nageltje) onder de nagel dat herken ik zo!!!

Alleen het wegvrezen of knippen van wat losligt dat lukt niet omdat het van onderaf komt. Pas wanneer het helemaal boven is dan is de ondersteuning weg en kun je er bij.

Weghalen en een prothesenagel... eigenlijk moet ik een second opinion pedicure vinden. Maar wie weet wat een goede is.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:14

Ze freest het lelijke stuk er eigenlijk gewoon ruim uit, waardoor een gat in de nagel ontstaat, daar overheen gaat dan een prothese.

Ik heb een gediplomeerd medisch pedicure, wellicht dat er bij jou in de buurt ook een medisch pedicure zit. De mijne zit in Nieuw-Vennep, maar dat is niet bepaald om de hoek voor jou denk.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:21

leek mij op het eerste zicht schimmel.

Ook al is schimmel mss niet de primaire oorzaak, het is wel zo dat er water tussen/onder kan en dat je nagel hierdoor steeds verder loskomt/splitst en maw nooit uitgroeit.
Zou ook proberen zoveel mogelijk weg te halen (laten weghalen).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:46

Heb je schoenen die precies op de hoek van je nagelriem drukken? Of sokken met een randje op die plaats?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 15:51

Ik vraag me af of het niet te maken kan hebben met dat stuk nagel wat permanent verwijderd is. Maar aan de andere kant, als je daar 18 jaar lang niks geks van hebt gehad lijkt me dat ook weer niet. Ik kom helemaal niet uit jouw buurt dus aan mijn medisch pedicure zal je niks hebben, maar ik zou je aanraden om bij een second opinion van een pedicure voor een gediplomeerd medisch pedicure te gaan! Die zijn vaak wat duurder ja, maar hebben ook een stuk meer kennis in huis is mijn ervaring.

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Welke pedicure herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:50

Ik heb je al een PB gestuurd met een goed adres. Wat voor schoeisel draag je over het algemeen?

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:37

Ik heb ook zoiets aan de hand en kon nog een foto vinden :')
Bij mij begint het met een horizontale streep vanuit m'n nagelriem. Die groeit steeds verder mee naar boven en eenmaal daar blijkt dat die streep een scheur is. Er groeien 2 nagels soort dakpansgewijs over elkaar. Het stukje wat onder ligt is dan wat dunner dan de rest van de nagel.
De eerste keer dacht ik ook dat ik vast m'n 2 grote tenen had gestoten, of te krappe schoenen oid, maar dit herhaalt zich constant en nu al voor de 3e keer.

Op de foto is de bovenste kwart dus 2 nagels op elkaar, als de streep eenmaal zo hoog zit kan ik de nagels makkelijk en pijnloos van elkaar af trekken. Ik heb hier net striplac van m'n nagel afgehaald dus hier en daar zie je nog (paarse) restjes en de bovenlaag is hier en daar wat wit, dit trekt met een uurtje weg is de bovenste nagellaag die door de striplac wat is uitgedroogd.

Afbeelding

Iemand die hier iets over kan zeggen? :D