Shiatsu Massage

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 14:53

Via een ander topic door een Bokker op Shiatsu Massage gekomen.

Iemand hier meer ervaringen oid in? :oo
Of iemand die omgeving Roosendaal/Breda kan aanraden? :+
Alvast Bedankt!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:52

Ja veel ervaring, wat wil je weten?

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 22:01

Ooh interessant, ik wil er ook meer over weten. Helpt het ook spierspanningen in je lichaam te verminderen? En ik lees ook dat het je weerstand verbetert en je , je er fitter en energieker door voelt. Is dit ook zo, en na hoeveel behandelingen merk je dit ?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 22:29

Polly schreef:
Ja veel ervaring, wat wil je weten?


Of het eventueel veel spierspanning weg kan halen of iig verminderen. En of het verder ook wat doet voorje lichaam?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:14

Mijn schoonmoeder gaat regelmatig naar een therapeut vanwege (nog) onbegrepen pijn. Een van haar problemen is het onvermogen om 'actief' te kunnen ontspannen en shiatsu helpt haar hierbij. Behandelingen zijn op lange termijn vrij kostbaar, dus ze gaat nu eens in de 3 weken. Als er een langere tijd tussen zit, merkt ze ook weer terugval.
Hoe het precies werkt weet ik niet, dat zal ik haar moeten vragen. Maar het verminderen van de spierspanning is volgens mij een van haar voornaamste indicaties.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:07

Bij een goed opgeleide therapeut valt het onder de aanvullende verzekering.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 17:39

Janneke2 schreef:
Bij een goed opgeleide therapeut valt het onder de aanvullende verzekering.


Degene waarbij ik in Breda heb geraadpleeg, geeft inderdaad zelf al aan dat het vergoed wordt mits je aanvullende verzekering hebt. Dus dat ik ga zo eens eventjes na kijken! :) Ik denk dat ik het toch maar ga proberen, kreeg zoveel uitleg via de mail, vond ik fijn iniedergeval!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 14:17

Maandag heb ik een afspraak staan.
Kreeg hele fijne informatie via een lange mail :)

En wordt gewoon door de zorgverzekeraar vergoed.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:54

Ik krijg om de 6 weken een Shiatsu massage en een bindweefselmassage :j
Ik heb fibromyalgie en het helpt mij echt tegen de scherpste randjes van de pijn en het geeft me energie :j

De eerste keer voelde het de dag er na wel alsof ik was overreden door een vrachtwagen :+

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 08:40

Ik ben erg benieuwd. Dit zou een van de laatste oplossingen zijn, alles al gehad namelijk.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:18

Nou, vandaag de eerste behandeling gehad...

Hele behandeling, zoveel uitgelegd, maar deel onthouden helaas.
Ze gaat alles even op de mail zetten voor me, zodra ik dat heb deel ik de samenvatting hier!

Het lijkt er iniedergeval heel sterk op dat mijn nek toendertijd een enorme klap heeft gehad, en er toch iets niet pluis zat. Dit is dus altijd een "traumaplek" gebleven.

Ook voelde ze aan mijn pols dat er best veel vermoeiheid in mijn lijf zat, moet meer gaan richten op ademhalen, omdat dat ook een boel blokeert, én veel drinken.

Wat wel zo is, is dat mijn wervelkolom waarschijnlijk niet sterk genoeg is, waardoor mijn linkerkant anders staat dan rechterkant. En ook alles enorm vasthoud.

Mocht dit over paar weken nog niet te helpen, raadde ze dry needling aan.
Alleen dit dan enkel puur probleembestrijding, dus dat zou je herhadelijk moeten doen.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:22

Dry needling doen fysiotherapeuten. Dit is eigenlijk het zoeken naar trigger points die pijnlijk zijn. Spieren met knoopjes dus, daar wordt in geprikt wat een kramp-effect geeft en de spier weer ontspant. Je moet het enkele keren herhalen maar het werkt goed. Pijnloos het is het niet, het is echt een heel vervelend gevoel.
Mag ik vragen waar je nu geweest ben voor de massage? :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:31

Gewoon hier in de woonplaats, wordt ook gewoon vergoed door de zorgverzekeraar.
Toevallig dat ik het vorige bericht typte, kreeg ik zojuist een mail:

Citaat:
Het is dus normaal dat je vandaag heel moe bent. Dit komt doordat ik heel intensief bezig ben geweest met je en het is moeilijk om de eerste keer te weten wat te verwachten. Volgende keer zal de vermoeidheid echt niet meer zo erg zijn.

Ten eerste heb ik vastgesteld dat je nogal moe bent. Je trapezium welke aan de 4e halswervel begint erg vast zit links ( misschien wel een lichte beschadiging in de pees, na je val, welke iets minder rekbaar is geworden). Tevens de trapezium naar de schouders toe is echt geblokkeerd. De nekspieren achter zitten heel vast aan je schedel en onder het gebied van de 5e wervel juist weer wat zwakker.
Belangrijk dus om te zorgen dat de spiergroepen langs de hele wervelkolom, van bekken tot schedel, gelijk functioneel worden zodat deze normaal je hoofd kan dragen en niet alleen door de spieren aan de zijkant van het hoofd ( hieruit heb je de klachten). Even terzijde, hier lopen meridianen welke afhankelijk zijn van veel energie. Dit kan dus verzwakken bij vermoeidheid, te druk en teveel drukte om je heen.
Nu ben je jong dus herstelt dit vaak ook wel goed.
Nog belangrijker is het functioneren van je torso. Deze zit heel erg geblokkeerd waardoor het ademen moeilijker gaat. Je ademt snel en dit kan onderliggend ook te maken hebben dat je lichaam zijn zuren niet kwijt kan. Dus zeker letten op de vochtinname omdat de nieren het lichaam ontzuurt, lukt dit niet dan ga je ook sneller ademen. Blijft het lichaam te zuur dan werkt dit negatief op de pezen. Deze zijn afhankelijk van het vocht in je lichaam. Aangezien je nogal kraakt kan dit wel eens een factor zijn.
Verzuring van het lichaam komt door energieverbranding maar kan ook te maken hebben met verhoogde immuunreactie. Dus je zou ook proberen te letten of je misschien negatief reageert op bepaalde voeding. Dit merk je soms al heel snel, krijg je hoofdpijn na bepaalde voeding dan kan dit ook een factor zijn.

Dus in het kort, als jij meer probeert te letten op je vocht en misschien reactie op voeding, ga ik je torso losser maken en je verloop van de wervelkolom proberen te verbeteren. We kijken of er progressie is en dan zetten we de behandelingen voort. Hoe dan ook zie ik je alvast volgende week.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Shiatsu Massage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:33

Zou je mij een naam willen PB'en? Heb er ook veel interesse in maar geen idee waar het allemaal gegeven wordt.. :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:39

MissToseland schreef:
Ik krijg om de 6 weken een Shiatsu massage en een bindweefselmassage :j
Ik heb fibromyalgie en het helpt mij echt tegen de scherpste randjes van de pijn en het geeft me energie :j

De eerste keer voelde het de dag er na wel alsof ik was overreden door een vrachtwagen :+


Mag ik vragen of je dit vergoed krijgt van de verzekering en waar je deze behandelingen krijgt?

Hier ook fibromyalgie en ben erg benieuwd wat beide voor mij zou kunnen betekenen vandaar :).
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 26-09-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:43

Pattypaard schreef:
MissToseland schreef:
Ik krijg om de 6 weken een Shiatsu massage en een bindweefselmassage :j
Ik heb fibromyalgie en het helpt mij echt tegen de scherpste randjes van de pijn en het geeft me energie :j

De eerste keer voelde het de dag er na wel alsof ik was overreden door een vrachtwagen :+


Mag ik vragen of je dit vergoed krijgt van de verzekering en waar je deze behandelingen krijgt?

Hier ook fibromyalgie en ben erg benieuwd wat beide voor mij zou kunnen betekenen vandaar :).

Groetjes Patty


Ik denk dat je dit beter aan je zorgverzekering kunt vragen?
Dit ligt ook namelijk aan de hand van het pakket wat je hebt.

Waar ben je verzekerd? Misschien dat er iets meer duidelijkheid op hun site staat?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 14:44

Ik had bijvoorbeeld een aanvullend pakket, waarbij je tot €300,- vergoed wordt aan fysio.
Maar omdat ik zovaak fysio/chiro e.d nodig heb, heb ik een aanvullend beter pakket, waardoor het budget hoger is hiervoor.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:11

Klopt, maar dat ligt er vooral aan waar de behandelingen onder vallen. Veel proppen ze onder alternatieve behandelingen en ik heb nog niet gevonden hoe je jezelf daar nu écht goed voor kan verzekeren. Heb een potje tot 600,- maar dat is helaas al weer op. Of er is uberhaubt geen vergoeding voor de behandeling.
Als deze behandelingen onder fysio vallen ben ik nog goed verzekerd, 40 behandelingen aanvullend. Dus daar hoop ik op :).

Kan natuurlijk altijd de verzekering bellen, daar zouden ze ook moeten weten waar je naartoe zou kunnen gaan. Maar mijn ervaring is dat de telefonistes van verzekeringen dit vaak ook niet precies weten vandaar de vraag.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 15:15

Pattypaard schreef:
Klopt, maar dat ligt er vooral aan waar de behandelingen onder vallen. Veel proppen ze onder alternatieve behandelingen en ik heb nog niet gevonden hoe je jezelf daar nu écht goed voor kan verzekeren. Heb een potje tot 600,- maar dat is helaas al weer op. Of er is uberhaubt geen vergoeding voor de behandeling.
Als deze behandelingen onder fysio vallen ben ik nog goed verzekerd, 40 behandelingen aanvullend. Dus daar hoop ik op :).

Kan natuurlijk altijd de verzekering bellen, daar zouden ze ook moeten weten waar je naartoe zou kunnen gaan. Maar mijn ervaring is dat de telefonistes van verzekeringen dit vaak ook niet precies weten vandaar de vraag.


https://www.vgz.nl/zorgadvies/vergelijk-en-kies
Kijk hier eens op. Misschien kan dit je een stapje verder helpen.

Niet alles valt onder fysio, kan ik je vertellen... ;)