Rokende verjaardagsganger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Rokende verjaardagsganger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 16:56

Beste bokkers,

Mijn broer viert zijn verjaardag vandaag. Mijn oma van vaders kant, waar ik überhaupt niet zoveel mee heb omdat ze heel foute dingen over mijn moeder heeft gezegd(ouders zijn gescheiden), is er ook. Helaas rookt ze zo'n 2 pakjes per dag en steekt ze ook nu de een na de ander op. Ik kan niet bij de rest buiten gaan zitten door de geur en omdat mijn kleren gaan stinken. Ik moet heel erg hoesten van de geur dus ga nu maar in mijn eentje binnen zitten.
Ik baal er behoorlijk van maar durf er niet echt iets van te zeggen, omdat er meerdere mensen roken/hebben gerookt in mijn familie en ik geen mensen wil beledigen.

Iemand tips of een idee wat ik kan doen?


Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:00

Jolien87 schreef:
Binnen gaan zitten of ergens waar de rook niet jouw kant op waait.


Ik zit al binnen, de rook waait rond door de held tuin. We hebben namelijk een kleine tuin van zo'n 5x5.

Wesco schreef:
Ik zou zeggen ga aan de andere kant zitten. Roken in de tuin moet kunnen.


Dat is ook zeker zo, maar ik kan er niet zo goed tegen en vind het zo een beetje ongezellig. Aan de andere kant is zo'n 2 meter ervandaan, en daar zitten al mensen. Ik kan alleen naast haar zitten.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:10

Iedereen bedankt voor de reacties. Mijn broers en ik zijn nog minderjarig en wonen in dezelfde huizen. Ik kan dus niet echt een andere keer terugkomen omdat ik er altijd ben.
Ik ga inderdaad gewoon een beetje heen en weer lopen tussen binnen en buiten dan.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:12

Kelly_ann schreef:
En even doorbijten? Ik bedoel, 1 middag... Voor de goede vrede met je broer en de hele familie? Beetje goed plekje uitzoeken qua wind? Ff naar binnen wandelen om je hulp met de afwas/catering aan te bieden?

En als je thuis komt lekker douchen en je kleding in de was?

Ik bedoel zo'n enorm offer is dat toch ook niet?

Genoeg opties om met een beetje goede wil de rook wat te ontzien.

Verdraagzaamheid is ook een groot goed!


Ik vind het prima dat ze rookt hoor, maar ik zit nu voortdurend binnen in mijn eentje en dat is niet echt gezellig. Ze steekt er om de minuut eentje op, prima, haar longen haar gezondheid, maar ik wil de mijne graag zo lang mogelijk jong houden.
Bedankt voor je tips!

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:13

jorika1986 schreef:
Vragen of ze in de voortuin willen roken ipv in de achtertuin? Is dat een optie? Ik weet uiteraard de woonsituatie niet.


Ik vind het zo banketstaaf om haar te vragen ergens anders te roken, omdat ik de enige ben die er last van heeft en ik ook ergens anders kan zitten. We hebben alleen een achtertuin van 5x5. Bedankt voor je tips.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:15

verootjoo schreef:
Naar huis gaan en een wasmachine kopen om je stinkende kleren in te wassen :j

Wat is dat toch met al die topics over roken :=


:')

Hmm, we hebben er een, ik ben al thuis.

Sorry, ik zoek gewoon naar een fijne oplossing voor mijn broer en oma waar het voor mij ook nog gezellig is.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:16

LadyMadonna schreef:
Nu heb je er niks aan, maar kaart het van de week eens bij je moeder aan. Uiteindelijk is het haar tuin, dus zij zal moeten beslissen.
Ik weet niet in hoeverre zij weet dat je er last van hebt?


Ik praat er nooit echt over met mijn ouders of broers omdat het niet hun probleem is en het maar voor die paar keer per jaar is. Ik val ze al genoeg lastig met grotere problemen :j

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:17

Ailill schreef:
Met een gasmasker op in de tuin gaan zitten?


:')

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:22

Niobe schreef:
Maar wat vind je nou eigenlijk erger, dat je oma rookt of dat ze er überhaupt is? In je openingspost lees ik meer frustraties dan alleen het roken eigenlijk... is dat niet gewoon de druppel voor je?


Het roken, alleen ik maak mezelf in mijn hoofd geïrriteerder met de gedachte aan haar gedrag.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:24

Mars schreef:
Niet piepen en ergens gaan zitten waar je t minste ruikt. En eind van de dag je kleding wassen. Wat een aanstellerij om een middagje verjaardag.


Mijn vader wast niks meer vanavond. Ik loop liever niet de hele week in die walm, vooral omdat ik er zelf last van heb. Ik piep niet, vraag me alleen af of er geen gezelligere oplossing is. OP vertekent mijn gedachten waarschijnlijk.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:26

xMaxxiee schreef:
verootjoo schreef:
Naar huis gaan en een wasmachine kopen om je stinkende kleren in te wassen :j

Wat is dat toch met al die topics over roken :=


Precies dit. Heb al 6 keer een bericht getypt en weer verwijderd omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht :') Lijkt wel een anti rook hype te worden.

Ik ben ook geen roker. Vind de geur vies en goh als de rook mijn kant op geblazen wordt moet ik hoesten. Maar mij zul je niet horen klagen als ik buiten wil zitten. Als we binnen zitten jagen we de rokers naar buiten, als we buiten zitten jagen we de rokers.. Eh, ja waar kun je de nog heen gaan jagen? Ze passen zich al genoeg aan.


In dit geval past ze zich helemaal niet aan, dat doe ik. Geen probleem maar vraag me gewoon af of er een gezelligere manier is.
Om nou keihard hoestend buiten te gaan zitten lijkt me ook niet zo leuk voor iedereen :')

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:27

verootjoo schreef:
Misschien kan je de sigaretten verstoppen en denkt ze dat ze niet meer heeft :')


_O- ~~}>

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:29

[naam] schreef:
Mars schreef:
Mijn vader wast niks meer vanavond. Ik loop liever niet de hele week in die walm, vooral omdat ik er zelf last van heb. Ik piep niet, vraag me alleen af of er geen gezelligere oplossing is. OP vertekent mijn gedachten waarschijnlijk.


Nou dan trek je morgen schone kleding aan. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.


Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-16 17:42

[naam] schreef:
Mars schreef:

Dat kan inderdaad, maar dan zit ik wel nu en de hele week hoestend in de klas.

Naar de HA voor een pufje? Als je de hele week hoest van een middagje zeer verdunde rooklucht heb je erg gevoelige longen. Misschien lichte astma of bronchitis?

Zou zomaar kunnen, misschien wel handig.

Iedereen bedankt voor de reacties, volgens mij lijkt het alsof ik gewoon even lekker wilde zeuren over het roken. Ik kan niet goed tegen de rook en vind het banketstaaf om er wat van te zeggen. Ik wilde zeker geen reltopic openen of mensen beledigen. Misschien ben ik gewoon een overdrijver of zo, maar ik heb geen zin in een topic waar ik elke keer hetzelfde moet uitleggen zonder antwoord op mijn vraag.

Hierbij antwoord ik niet meer in dit topic, niet omdat ik de discussie niet wil voortzetten maar omdat mijn vraag niet beantwoord wordt en ik alleen maar mensen irriteer. Geen idee of ik hier zelf een slotje op kan zetten? Maar in principe is het topic gewoon gesloten :)

Nogmaals bedankt voor de reacties.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-16 07:24

kan iemand het topic sluiten? Ik heb geen idee hoe dat moet :')

De verjaardag verliep prima, naarmate er nog meer mensen kwamen en we gingen eten stopte ze met roken. Alleen ging toen onze vuurschaal aan :')
Dus alsnog even hoestend buiten gezeten in de zwarte rook en weer naar binnen verhuisd.

Mijn oma is 75 oid(weet ik niet uit mijn hoofd haha)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jossie, Siebel, stella92, Zebrastreep en 59 bezoekers