Duikende bokkers?

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 20:27

Ik heb mijn Open Water duikbrevet. Heb alleen nog maar in Curaçao gedoken (daar heb ik mijn brevet 3 jaar geleden gehaald). Heb tot 2 maanden terug heb ik 5 maanden stage gedaan in Curaçao dus weer volop de kans genomen om te duiken, heb daar toen een stuk of 5 duiken gedaan. (In totaal geloof ik 12 duiken, met die van 3 jaar geleden erbij.) Waarvan één zonder begeleiding samen met m'n buddy. Dat vond ik toen wel spannend, maar wel cool :D Kon weinig gebeuren maar ik was wel veel meer alert. Was bang dat er een eng beest zou komen ofzo :')

Mij zul je nooit in Nederlandse wateren vinden, lijkt me niets aan en veel te koud. Geef mij maar de warmere en mooiere plekken :D Wil wel nog een keer in een ander land duiken. Maar als ik weer eens in Curaçao ben ga ik daar ook zeker weer duiken.

Nadeel is dat je eigenlijk ieder jaar weer moet duiken om het bij te houden. En aangezien ik niet in Nederland duik en ook niet altijd in de zomer naar een duikplek toe ga, kan ik dat niet altijd bijhouden. Moest dit jaar ook in Curaçao weer een refresh doen.

1234

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:01

Ik had voordat ik ging duiken ook angst om onder water te zwemmen. Bij de oefeningen in het zwembad vond ik het ook echt spannend :+ Maar ik heb het vrij snel overwonnen en nu doe ik alles zonder problemen :D Nu kan ik genieten van het onderwaterleven.
Paniek onderwater is niet fijn inderdaad.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:43

Wat gaaf, Kehdra!! Snap dat dat goed bevalt!!
Leuk dat het goed loopt.
Ik hoop stiekem dat ik komende zomer weer ergens heen kan waar ik mooi kan duiken. (In warm water en met goed zicht) maar dat ligt er ook aan of ik daar dan weer geld voor heb O:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:33

Lijkt me verschrikkelijk om in troebel water te duiken :') zou het er denk ik ook een beetje benauwd van krijgen, niet weten wat er bij je in de buurt is xD In helder water kun je het al van heel ver zien haha.

Ik wil ook weer duiken. Maarja, kan voorlopig nog niet xD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:51

Wow die sidemouth rebreather lijkt wel een stofzuiger joh _O-
Heb even teruggelezen. Hoop dat ik ook weer een x kan duiken. Moet k eerst weer op vakantie naar een warm land waar helder water is :+ (wil niet in koud water) Misschien maar een x weer naar Curaçao.

Dat grotduiken/technisch duiken is echt niets voor mij _O- Dat verhaal dat je op de tast een kleine opening in de grot moet vinden en geen daglicht hebt etc, daar zou ik in paniek van raken xD Heb normaal geen claustrofobie, maar onderwater zou ik dat wel hebben.
Maar wel cool dat anderen dat doen. Klinkt als een uitdaging.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:25

Nee dat is zeker zo, maar toch... sowieso gaat mijn voorkeur toch uit naar gewoon warme wateren in tropisch gebied :+ :7 Maar misschien is dat omdat dat mijn enige duikervaring is en dat binnen mijn comfortzone ligt op dit moment :Y) Misschien dat ik ooit een x de drempel over durf te gaan.

Wat een apparaten/pakken zeg! Ziet er erg complex uit.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:04

Afgelopen week 11 duiken in Bonaire gemaakt, mooie dingen gezien!
O.a. Een Caribische Rifhaai! Die hadden we niet verwacht haha. Was toch een iets grotere 'vis' dan we eerst dachten te zien.

Afbeelding

En een school met paar miljoen vissen. Was niet te tellen haha. Zwommen er uiteindelijk midden in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alleen maar vis!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:18

In het zuiden was het nog mooi (vooral rondom Pink Beach) , maar richting het Noorden (slagbaai) en bij de haven (waar de cruise schepen ook komen) viel het tegen! Veel beschadigd/dood.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie