Retentiebeugel na slotjesbeugel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Retentiebeugel na slotjesbeugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 23:01

Hoi allemaal!

Ik heb even een vraag over m'n retentie beugel.
Dit is zo'n beugel met een klik systeem. Ik heb er een voor boven en onder.

Mijn slotjes beugel is er nu 3,5 jaar uit. Ik heb 2 jaar slotjes gehad, mijn gebit was een ramp maar het is goed gekomen.

Vlak voordat mijn beugel werd verwijderd kreeg ik spalkjes boven en onder. Toen mijn beugel eruit was moest ik elke nacht die retentiebeugel in. Na een jaar mocht ik hem om de nacht in doen en dat was de bedoeling dat ik dit m'n hele leven doe.

Ik heb m'n beugel eigenlijk altijd netjes in gehad. Alleen ik vraag me echt af of het nodig nog is? Als ik de tandarts bel zeggen ze sowieso ja, maar ik ken bijna niemand die dit heeft.

Het klinkt misschien raar, maar ik droom ook veel snachts en wanneer ik m'n beugel in heb trek ik die snachts eruit en vind ik de volgende ochtend op m'n nachtkastje. Dus het werkt zo ook niet echt.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring hiermee en wat is wijsheid???

C'est la vie ♥



Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 23:13

Ik heb deze boven en onder:

Afbeelding

Ik heb ook gewoon nog m'n spalkjes, laatst verboog de bovenste en was een heel naar gevoel, erge druk op m'n voortanden maar gelukkig kon ik die middag gelijk terecht en is dit gerepareerd.

M'n verstandskiezen komen wel door, maar dit ligt nu weer even stil. Ik voel altijd heel goed wanneer ze weer doorkomen en deed dan altijd m'n beugel in.

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Retentiebeugel na slotjesbeugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 18:01

Mijn spalkjes zitten er al 3 jaar zonder problemen. Paar weken geleden verboog die omdat ik een korstje nogal hard afbeet whaha.
De spalkjes zijn dus bij mij geen probleem...

C'est la vie ♥

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Retentiebeugel na slotjesbeugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-15 18:05

Ja heb beide :)

C'est la vie ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Arlette1991, chinnie, furious, goesju, GoogleAdsense, mariska_emke, MarykeS, Nele80, neline11, Supervixen, Tantejeanne, tijger, YandexBot en 149 bezoekers