Vraag aan bokkers die duiken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:09

Ik doe momenteel mijn padi open water in mexico en over een uur moet ik mijn laatste 2 duiken doen en dan mijn examen.
Nu heb ik sinds gisteren een licht verstopte neus, hier heb ik gisteren zonder problemen mee gedoken.
Nu ben ik net wakker geworden en er lijkt iets meer slijm in mijn neus te zitten, maar ik kan nog wel equalizen. Wat is verstandig om te doen, wel of niet duiken?
Morgen is de duikschool gesloten en maandag vertrek ik naar de volgende bestemming. Ik kan dus in principe alleen vandaag nog duiken.

Wat is wijsheid?

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:11

Mijn stiefvader (die professioneel duiker was), snoof dan altijd zout water. Slijmoplossend! En dan kon ie weer duiken.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:15

Zout water snuiven lukt wel in de oceaan haha

tinkermiep

Berichten: 268
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Netterden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:21

Even zeggen tegen je een instructeur, voor je gaat duiken. Ze hebben vaak ook nog wel een spray voor verstopte neuzen/oren. In het ergste geval kunnen je niet goed klaren (equalizen) Gewoon even een paar keer proberen en rustig blijven. Ik neem aan dat je ook nog je masker moet zetten onder water, is je snot ook zo weg! Bereid je wel voor op wat resten achter je bril als je weer boven komt :P

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:50

Ik zou het even aankijken of je goed kunt klaren en geen last hebt van het snot. Is dat wel het geval dan niet duiken. Neusspray gebruiken voor het duiken is niet aan te raden volgens mij.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 21:31

Mijn neus was open tot ik het water in ging, na 8 minuten op 3 meter diepte kreeg ik mijn rechteroor nog steeds niet geklaart en heb ik de duik afmoeten breken omdat mijn oor pijn begon te doen helaas.
Stel mijn verblijf hier even uit, zodat ik hopelijk maandag alles af kan ronden.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:39

LZP -> MWS

tinkermiep

Berichten: 268
Geregistreerd: 17-02-09
Woonplaats: Netterden

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:54

Ja, dat gebeurt helaas nog wel eens. er zit wat dicht, je kan niet klaren en dan kun je ook niet naar beneden. Balen! Maar even goed uitsnotteren en met neusspray aan de slag (helpt ook bij dichtzittende oren) Pas op dat je het klaren niet forceert.
Succes maandag!!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 16:46

Maandag gaat hem niet worden helaas. Ben net opgestaan met een hevige verkoudheid en beginnende koorts. Maandag maar even overleggen voor wanneer het handigst is om het af te maken. Vandaag in ieder geval om de zoveel uur flink stomen. Heb een of ander mexicaans goedje gehaald en dat maakt alles open. (Ookal is het maar voor een paar uur.)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Vraag aan bokkers die duiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:53

Oh balen zeg! Precies met je examen! Heel veel plezier nog en beterschap gewenst