Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 22:56

Hai Bokkers,

Gisteravond via tv Gelderland het nare nieuws gehoord dat mijn tandarts moet sluiten tot iig september.
Hij moet per direct dicht omdat er acuut gevaar is op infecties. De inspectiedienst is langs geweest en heeft schokkende dingen ontdekt......

Nu zit ik sinds twee maanden bij deze tandarts. Hij heeft 5 weken geleden mijn voortanden behandeld.
Helaas afgelopen zondag mijn vulling eruit ;( nu staat er een afspraak gepland voor 22 juli, mar die gaat nu zeker niet door......

Het zit me niet lekker. Ook aangezien ik net twee weken geleden de factuur heb betaald ;(
Nu zit ik heel erg met de volgende vragen. Wie kan mij advies geven?

- ik zit nu met een gat in mijn voorhand. Vulling ontbreekt. Behandeling niet goed verlopen waarschijnlijk. Is mijn geld nog terug te halen via de verzekering of ben ik dit dus kwijt?
- er staat een afspraak gepland eind juli, kan ik die nu kosteloos beëindigen aangezien ik een andere tandarts wil?
- kan ik überhaupt wel zo overstappen naar een andere tandarts?

Ik ben sowieso van plan om morgen contact op te nemen met mijn verzekering. Is kijken wat zij zeggen!

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:59

Gewoon zorgen dat je morgen een andere tandarts zoekt, dat zullen alle klanten van deze man waarschijnlijk doen dus je kunt er maar beter snel bij zijn.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:00

Je bent vrij om naar een andere tandarts te gaan hoor.
Heb ik laatst ook gedaan.
afspraak met de een tijdig afgezegd en een nieuwe met een andere tanddarts gemaakt.
Was geen enkel probleem :j

Voor de rest moet je zelf even contact opnemen met je eigen verzekering,denk dat zij je het beste kunnen adviseren hoe alles werkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:00

Kan dat zomaar? Zonder gevolgen van betaling van de gemaakte afspraak eind juli?
Ik vrees dat ze nu ook niet bereikbaar zijn i.v.m. de directe sluiting.
Morgen maar een andere tandarts zoeken!!!
Laatst bijgewerkt door Coconut op 01-07-15 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:00

Je kunt in ieder geval zo overstappen op een andere tandarts. Informeer eens bij degenen waar je naar toe zou willen. Hou wel meerdere opties achter de hand, want niet iedere tandarts zal plaats hebben.

In de voorwaarden staat meestal dat je je afspraak minimaal 24 uur van tevoren moet afzeggen indien nodig. Dus lijkt me normaal gesproken geen probleem als je je afspraak nu al afzegt. Reden is niet eens nodig. Zullen ze wel begrijpen denk ik ;)

De vraag van je verzekering kan ik geen antwoord op geven. Lijkt me het beste om je verzekering morgen zelf even te bellen.

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:01

Ben bang dat betaald nou eenmaal betaald is aangezien de middelen en de uren wel gebruikt zijn.
Tijdig afzeggen moet altijd mogen, en volgens mij mag je gewoon voor een andere tandarts kiezen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:03

Ben ook bang dat ik mijn geld kwijt ben...... Best wel zuur. Gelukkig nog maar een behandeling gehad! Ik moet er nog een paar ondergaan i.v.m. een paar gaatjes.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:08

De tandarts wordt per verrichting betaald. Dus je kan en mag altijd zonder gezeur van je verzekering overstappen naar een andere tandarts . Op de website http://www.allesoverhetgebit.nl kun je ook veel informatie vinden.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:11

gewoon via de mail die afspraak afzeggen.. dat is zwart op wit en optijd. de meesten hanteren 24 uur "afzeg tijd".

die rekening tja die had je anders ook gewoon moeten betalen, arbeid is gedaan dat is niet gratis.

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:12

Ik ben ook van het ene moment op het andere moment van tandarts over gestapt toen deze in een gezonde kies wilde gaan boren vanwege een richeltje wat geen enkel kwaad doet... Nieuwe tandarts nooit over het richeltje gehoord en geen problemen gehad, oude tandarts heeft netjes het dossier doorgestuurd naar de nieuwe tandarts en nooit meer er iets van gehoord.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:12

De behandeling is niet goed gegaan. Vulling eruit binnen vijf weken is toch wel heel snel? Zou dat bij een tandarts normaal geen "garantie werk" zijn?

@ marloes

Je hoort inderdaad wel vaker dat tandartsen dingen "vinden" om geld te verdienen....
Laatst bijgewerkt door Coconut op 01-07-15 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:13

Maar je hebt toch nog niet betaald voor de afspraak van 22 juli?
Ik heb nog nooit gehoord over vooraf betalen bij een tandarts, omdat de kosten toch afhangen van de verrichtingen die gedaan zijn. Dat weet je niet altijd van tevoren lijkt me?

Gewoon andere tandarts zoeken en indien mogelijk contact opnemen om zelf de afspraak van 22-7 te annuleren, zodat je nooit iets verweten kan worden achteraf.

Zou zelf bezorgder zijn over het infectieverhaal geloof ik dan over de kosten :=

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:16

Coconut schreef:
De behandeling is niet goed gegaan. Vulling eruit binnen vijf weken is toch wel heel snel? Zou dat bij een tandarts normaal geen "garantie werk" zijn?

@ marloes

Je hoort inderdaad wel vaker dat tandartsen dingen "vinden" om geld te verdienen....

dat hoort inderdaad niet.. en in combinatie met die sluiting.. goed om morgen meteen een andere tandarts te zoeken...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:17

Ik heb inderdaad nog niet betaald voor 22 juli, maar voor de eerste behandeling aan mijn voortanden. Nu is die vulling eruit en moet ik weer betalen voor de nieuwe vulling ;) dat bedoelde ik.

Infectiegevaar baart me ook zeker zorgen ;(...... Kosten is tot daar aan toe...in november aanvullend verzekeren!

MarloesHJ

Berichten: 2464
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:24

Coconut schreef:
De behandeling is niet goed gegaan. Vulling eruit binnen vijf weken is toch wel heel snel? Zou dat bij een tandarts normaal geen "garantie werk" zijn?

@ marloes

Je hoort inderdaad wel vaker dat tandartsen dingen "vinden" om geld te verdienen....


Daar was deze tandarts helaas heel goed in, dingen vinden om geld te verdienen... Dit was de druppel die de emmer deed overlopen voor mij!

Garantie op een vulling heb ik nog nooit van gehoord, mijn vulling was er een tijdje terug uit gegaan ook op een van mijn voorste tanden maar dit komt ook gedeeltelijk doordat het een vervelende plek is om een vulling te moeten zetten. Dit had niets te maken met hoe de vulling was gezet maar de plek waar hij zat. Nu blijft de vulling veel beter zitten *klopt af*

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:30

Toch vind ik het wel heel snel! Nouja, helaas pindakaas.....

Mijn tandarts beweerde ook dat er veeeel aan mijn mond gedaan moet worden. Heb alleen nergens last van := ben dus erg benieuwd bij een andere tandarts!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:34

Op de website die ik eerder aangaf staat op het tel. nr. van het TIP (tandheelkundig informatie punt) Daar zou ik als ik jou was morgen contact mee opnemen. Als er door de inspectie is ingegrepen weten zij daar ook al van en kunnen ze je ook van advies voorzien welke stap je nu verder moet ondernemen.
http://www.allesoverhetgebit.nl/tandart ... g-tandarts

Alvast regelen
Die tandartsverzekering voor volgend jaar kan je ook nu al wel vast aangeven bij je zorgverzekeraar. Dan wordt daar op het nieuwe polisblad in november al rekening mee gehouden. Als je er dan niet meer aan zou denken heb je dat alvast geregeld. En als je in november toch besluit om over te stappen of naar een ander pakket te willen kan je dat alsnog veranderen. Bij de meeste zorgverzekeraars kun je dat gewoon op de website aanpassen.

marjoleinx

Berichten: 184
Geregistreerd: 15-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:36

Jeetje, wat een verhaal! Wat vervelend zeg.
Je mag inderdaad zelf gewoon overstappen naar een andere tandarts en het lijkt me slim de afspraak die je nog had staan telefonisch of per mail af te zeggen.
Graag zou ik willen weten welke tandarts dit is aangezien ik zelf ook op de Veluwe woon... :\
Na het verhaal over infectiegevaar zou ik ook niet meer terug willen komen!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:37

Coconut schreef:
Toch vind ik het wel heel snel! Nouja, helaas pindakaas.....

Mijn tandarts beweerde ook dat er veeeel aan mijn mond gedaan moet worden. Heb alleen nergens last van := ben dus erg benieuwd bij een andere tandarts!


:o Mijn ervaring is dat veel tandartsen als je overstapt van alles vinden wat hun voorganger niet goed heeft gedaan.
:+ Eigelijk hetzelfd verhaal als je met je paard ineens naar een andere smid gaat. Dit branden het werk van hun voorganger ook altijd helemaal af. :Y)
/3 Blijft een paardeforum, mag buiten mijn lijntjes tikken hier.... hahaha, ben niet aan het werk al zit ik wel werkgerelateerde vragen te beantwoorden.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 23:47

Ben dus erg benieuwd. Schaamde me dood voor alle gaatjes die mijn huidige tandarts vond. Het lastige is ook dat je dit zelf niet kan controleren. Is het zo,dan is het zo!

Ik ga morgen de verzekering bellen en mijn polis vast aanpassen.
Tip ga ik morgen ook emailen om te vragen wat wijsheid is.

Marjoleinx je hebt een pb!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:55

Nou, tot morgen dan aan de telefoon :+ Begin pas om om 9.30 hahaha, lach me rot als ik je inderdaad aan de lijn krijg.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 00:00

Jij werkt bij tip? Zal wel komisch zijn ja ;)

Ben heel benieuwd ook wat mijn verzekering zegt......

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:04

Nee, bij de verzekering :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 00:18

Haha leuk! :) ik heb een krant een email gestuurd met mijn vragen. Zij verzoeken dringend om met hun contact op te nemen als je klant bent bij deze tandarts. Ben benieuwd ;)

Anoniem

Re: Tandarts gesloten i.v.m. inspectiebezoek. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:22

Neem aan dat als ze gesloten zijn tot en met september, jou bezoekje dus niet doorgaat en dus ook je niet achteraf moet gaan betalen omdat je niet op de afspraak bent verschenen. Verder kan een vulling er altijd wel eens uitvallen, dat ligt echt niet aan of je tandarts goed is of niet, dat is bij zoveel mensen wel eens gebeurt dus nee je krijgt daar geen geld voor terug. Enneh......gewoon een nieuwe tandarts zoeken dan maar. Je hebt die rekeningen betaald omdat de tandarts jou behandeld heeft, dus dat geld kun je natuurlijk net terugkrijgen.