Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:37

Hallo

Ik kwam gisteren de fitnesshoelahoep tegen of ook wel de bodyhoop genoemd. Heeft iemand er ervaring mee? Krijg je echt resultaat? := :D

http://Www.bodyhoop.nl

Afbeelding

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:42

Ik ben heel benieuwd. Zou mooi zijn.... :D

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:48

Die wil ik ook, de moeder van een vriendin heeft hem. Super fijn om mee te hoelahoepen. Krijg hem zowel linksom als rechtsom gedraaid en zit een fijne balans in. Is er alleen nog niet van gekomen om hem aan te schaffen.

Ik merk vooral dat ik losser in mijn heup blijf door te hoelahoepen en daardoor beter ga zitten met rijden. En voor de overige spieren zal het ook niet verkeerd zijn :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:52

Ja ik heb er eentje! Een roze met blauwe met noppen, 1.10/1,45kg geloof ik.

Elke dag tien minuutjes hoepelen (na opbouw) en je ziet in no time resultaat hoor! Ik had behoorlijke lovehandles, maar door mijn hoepel slinken die enorm!
Het is super leuk om te doen en last van de rug is verleden tijd door het hoepelen! Bij het paardrijden ook veel voordelen, je gaat er een stuk beter van zitten.

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:54

Klinkt goed :D
@Janine1990: waar is die van jou van? Ik vind 50 euro namelijk best een aardig bedrag.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:57

Mette schreef:
Klinkt goed :D
@Janine1990: waar is die van jou van? Ik vind 50 euro namelijk best een aardig bedrag.


https://www.fitnesshoelahoep.com/home/h ... pa-occur=1

Ik heb er destijds iets van 40 euro voor betaald.
Je kan ook een kinderhoepel nemen, maar dat heeft geen effect :') Dat is pas weggegooid geld.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:59

Ik heb hem al een paar jaar maar je ziet echt 0,0 resultaat helaas. Je mag de mijne wel overkopen als je wil.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:09

Ik heb er ook eentje maar niet echt het idee dat het veel deed met 10 minuten per dag. Maar misschien had ik langer dan een paar weken moeten volhouden :')

Mette

Berichten: 4012
Geregistreerd: 09-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:10

Haha nee dat was ik niet van plan hoor :')
Logisch ook dat je niet voor een tientje eraan kan komen, dat verwacht ik ook niet, maar een mooie middenweg zou leuk zijn :D Ik weet ook niet wat een normale prijs is voor zoiets :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:15

Yessy schreef:
Ik heb er ook eentje maar niet echt het idee dat het veel deed met 10 minuten per dag. Maar misschien had ik langer dan een paar weken moeten volhouden :')


Maar had je serieus een buikje? Of was je gewoon plat? Voelde je het ook niet in je lichaam?

Want ik had niet heel erg een buikje, maar er zat wel wat vet op. Naast dat ik uiteraard ook op mijn eten lette, zag je echt wel resultaat. Mijn lovehandles slonken heel erg snel en mijn buik begon behoorlijk te tekenen op de goede manier.
En dat zag je echt binnen twee weken!

Daarbij heb ik altijd veel last van mijn rug gehad, fysiotherapie heeft dat voor een deel verholpen, maar dan kwam het best snel terug. Terwijl het door het hoepelen eigenlijk blijvend weg is! Ik zit letterlijk lekkerder in mijn vel.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:33

Ik vermoed dat ik net zo'n buikje heb als wat jij had, maar de hoepel draaide daarboven dus misschien was dat het probleem?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:36

Yessy schreef:
Ik vermoed dat ik net zo'n buikje heb als wat jij had, maar de hoepel draaide daarboven dus misschien was dat het probleem?


Draait bij mij ook daarboven :j
In het begin niet hoor _O- Maar in het begin was ik ook bont en blauw op mijn heupbot _O- Dat heeft een paar weken geduurd, maar daarna nooit weer gezien.
Misschien komt het ook wel door de noppen hoor? Ik heb nog nooit een andere hoepel geprobeerd.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:37

Hmm misschien moet ik gewoon weer starten dan, inderdaad icm minder koekjes eten :D Ik was inderdaad ook een week pijnlijk blauw, daarna was dat over :D

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:40

Yessy schreef:
Hmm misschien moet ik gewoon weer starten dan, inderdaad icm minder koekjes eten :D Ik was inderdaad ook een week pijnlijk blauw, daarna was dat over :D


Proberen kan nooit kwaad met de zomer op komst!

Ik sportte er verder totaal niet bij.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:41

Ik heb net mn sportschool abbo opgezegd.
en zoek iets wat ik makkelijk thuis kan doen.
Ga even verder verdiepen :)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:29

Het probleem ik had paa een simpele hoelahoep nou dat lukt me niet hoor! Is dit makkelijker?

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:40

Oh hoelahoepen lijkt me best leuk en goed, alleen ik kan daar dus echt niks van he :=

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:51

Gewoon oefenen! Iedere dag 5 minuten oefenen, in het begin moet je in die 5 minuten 200 keer de hoepel van de grond pakken (ook een goede oefening..) maar na een paar weken kun je het net zo goed als de dames op de filmpjes :D

Die fitness hoepels zijn vrij zwaar dus heel stabiel, veel makkelijker dan die te kleine en lichte kinderdingen.

Warboel
Berichten: 14682
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:07

Ga er eens over nadenken. Een wat lossere rug en heupen zou best welkom zijn. :')

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:15

geldklopperij volgens mij.. hetzelfde bereik je ook met een veel goedkopere gewone hoelahoep of zelfs met zo'n houten ding die je bij gymnastiek had liggen op de middelbare school..

hooguit dat je per week een kwartiertje extra moet 'hoepen'.


van de kinder hoelahoep gevallen krijg je slankere 'lenige' spieren, je moet sneller en lichter bewegen, meer herhalingen... de bodyhoop is zwaarder, dus stabieler, maar is uiteindelijk volgens mij daarom minder effectief dan het hoge tempo en behendigheid die je voor een lichte hoop moet gebruiken.

nog goedkoper is, gewoon meedoen met zo'n filmpje zonder hoop.. het gaat vooral om de rotaties en heupbewegingen die je maakt, niet zo zeer om de hoop zelf (die alleen door het gewicht iets bijdraagt).. Maar uh, als je dat besluit te doen, laat dan even een filmpje maken, want dat zou ik dan graag zien :')

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:24

Dan kun je ook op de Nintendo wii gaan hoepelen. Ik kon de volgende dag niet meer lopen ;-)

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:00

Op de wii werkt misschien ook maar één tip, doe dat niet 's avonds als het donker is voor een raam met de gordijnen open met de lichten aan.. het mannelijke studentenhuis tegenover ons vrouwenhuis heeft een fantastische avond gehad :+

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:06

Geldklopperij... mwah... als je 40 euro betaalt en dat ding helemaal af hoepelt in 800 keer gebruik, kost het maar 5 cent per keer. Goedkoper dan de sportschool. En ik denk dat een hoepel wel wat langer mee gaat ;)

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:51

Ik ga er toch denk 1 bestellen. Die bodyhoop heeft wat dikker foam dan andere merken.

Ga er denk toch 1 bestellen. Ben zo nieuwsgierig. :=

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:20

Janine1990 schreef:
Geldklopperij... mwah... als je 40 euro betaalt en dat ding helemaal af hoepelt in 800 keer gebruik, kost het maar 5 cent per keer. Goedkoper dan de sportschool. En ik denk dat een hoepel wel wat langer mee gaat ;)


dat is een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.. de hoelahoop is geen volledige workout.
daarnaast.. een goedkope hoelahoep van een paar euri die maar half zo lang meegaat is toch nog altijd een stuk goedkoper..

en een volledige workout inclusief kracht en conditie en eventueel lessen vergelijken met een fitnesartikeltje voor thuis is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken :')

een springtouw, wondercore, goedkope hoela en een set dumbelletjes is samen nog steeds onder de 40 euro en dat zou je dan wel kunnen vergelijken ;)