[Centraal] Tattoo's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseees

Berichten: 929
Geregistreerd: 13-04-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:33

Ik heb jarenlang aan automutilatie gedaan en zit hierdoor met een arm vol littekens waar ik later graag een woord op zou willen laten tattoëren, 'strength' omdat ik ermee gestopt ben :) En ja oke, dat gaat pijn doen (het is op m'n hele onderarm) maar wel niet zoveel als het automutileren zelf lijkt me..
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft, een tatto om littekens te camoufleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:07

er stond laatst een bijzonder voorbeeld in het topic! ik zal kijken of ik het terug kan vinden!

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:08

Ik weet niet hoe duidelijk je littekens zijn, en of je tattoo het daadwerkelijk allemaal gaat overlappen. Maar hou er rekening mee dat je er dan dus waarschijnlijk veel vragen over zult krijgen.

Bij 'gewone' tattoo's merk ik al dat mensen er heel graag dingen over vragen, met zoiets is dat waarschijnlijk nog meer.

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:15

Het lijkt me wel dat de vraag naar de betekenis achter de tattoo prettiger is dan de vraag 'waar komen al die littekens van?' of mensen die je gewoon aanstaren. Op de vraag over de tattoo kun je namelijk altijd nog antwoorden dat het privé is of dat het staat voor 'iets' in je leven.

Ik denk dat ik vrijdag zo ongeveer van m'n stoel af stuiter als ik het ontwerp van m'n tattoo nog niet heb. Als het goed is begint ze er deze week aan, maar paar daagjes korter of langer kan natuurlijk. Ik ben zo beniiieeeeuuwddd :D

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:19

Riannneeeee ik ben net zo benieuwd als jou naar je ontwerp!! :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:27

Waar ik vooral aan zou denken is dat je er rekening moet houden dat inkt niet altijd goed pakt op littekens... Op mijn pols heb ik een dun litteken (het was amper zichtbaar want tot de tattoo wist ik zelfs al niet meer dat ik het had) waar overheen getatoëerd is en je ziet dus ook dat de inkt daar niet zo mooi gepakt heeft. :) Het zou dus met wat pech kunnen dat je tattoo de littekens gaat benadrukken...

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:47

Ik weet natuurlijk niet hoe erg je littekens zijn. Maar vaak worden littekens na verloop van tijd steeds minder zichtbaar en vallen ze voor anderen nauwelijks nog op. Zelfs als het je hele onderarm is. ;) Met een tattoo gaat iedereen ernaar kijken en zien ze het waarschijnlijk wél. Bedenk wel goed of je dat acceptabel vindt, je kan het immers niet meer terugdraaien.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:42

Geen ervaring met het comoufleren van littekens dmv inkt maar wel met littekencreme. Ik had diverse (best grote) littekens gehad en door die creme zijn er een aantal echt bijna onzichtbaar geworden.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:56

Er heeft op FB een heel mooi voorbeeld gestaan van een vrouw die na borstamputatie haar borst bijna compleet heeft laten tattoëren, ook over de littekens. Schitterend gedaan. Het is zeker mogelijk maar zou het wel even goed met de artiest van je keus bespreken want het resultaat zal waarschijnlijk toch anders zijn dan op 'gewone' huid.
En wat hier boven geschreven wordt, als je van plan bent je armen weer onbedekt te gaan laten, reken dan op vragen. Als je dit aan kunt of het je zelfs sterkt, dan zou ik zeggen 'doen', het is wel een heel betekenisvol iets voor jezelf dus kan me goed voorstellen dat je zoiets wilt.
En diepe buiging _/-\o_ trouwens dat je je problemen overwonnen hebt.

Oh, hier de FB pagina van P.Ink https://www.facebook.com/PersonalInk

Deze foto staat bijv. op die pagina, hier kun je heel mooi zien hoe de inkt anders pakt op een litteken
Afbeelding

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:10

Dewirox: Je hebt veel Griekse vrienden, dus wil je een latijnse tekst? Die link leg ik nog niet helemaal :)

horsees; wat anderen ook al zeggen. ik weet niet hoe erg je littekens zichtbaar zijn. Anders even overleggen met een goede tattoo-artiest.

Squawk; mag ik vragen welke zalf jij gebruikt hebt? ik heb ook een heel lelijk litteken op mijn arm. ik heb zalf van het kruidvatmerk gebruikt, maar dat werkt voor geen meter...

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:20

Littekencreme heeft geen bewezen werking :).

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:29

Cruesli wauw wat een gave zeg !!!! Thomas is echt een kunstenaar wat dat betreft :j
Mijn laatste die ik in december gezet heb heeft hij ook gemaakt, echt zo gaaf !

http://i43.tinypic.com/2qn18w7.jpg

Heeft er hier iemand wel eens een fotoshoot gedaan met als thema de tatto('s) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:52

_Mondy_ schreef:
Cruesli wauw wat een gave zeg !!!! Thomas is echt een kunstenaar wat dat betreft :j
Mijn laatste die ik in december gezet heb heeft hij ook gemaakt, echt zo gaaf !

http://i43.tinypic.com/2qn18w7.jpg

Heeft er hier iemand wel eens een fotoshoot gedaan met als thema de tatto('s) ?


Jep, ik :D Ik wil zelfs alle 3 mijn tatoeages uit gaan beelden met kunstzinnige fotografie :)

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:56

Oh gaaf !!Heb je een voorbeeld ?! Ben wel benieuwd of er al mensen zijn die shoots hebben gedaan, kwam laatst een hele gave reportage tegen van mannen en vrouwen met tatts die dan (naakt)foto's hadden gemaakt. Super mooi :j

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:00

Ik zal je even een berichtje sturen. Die van mij zijn ook(niet zichtbaar) naakt en wil ik niet open en bloot op internet hebben ;)

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:04

Ok wauw... dat is echt heel gaaf !!

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:36

horseees schreef:
Ik heb jarenlang aan automutilatie gedaan en zit hierdoor met een arm vol littekens waar ik later graag een woord op zou willen laten tattoëren, 'strength' omdat ik ermee gestopt ben :) En ja oke, dat gaat pijn doen (het is op m'n hele onderarm) maar wel niet zoveel als het automutileren zelf lijkt me..
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft, een tatto om littekens te camoufleren?


Ik heb je een pb gestuurd, mijn sleeve is namelijk gezet om die reden.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:41

Even voor jullie : _/-\o_

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:41

xMyrth schreef:
Dewirox: Je hebt veel Griekse vrienden, dus wil je een latijnse tekst? Die link leg ik nog niet helemaal :)

horsees; wat anderen ook al zeggen. ik weet niet hoe erg je littekens zichtbaar zijn. Anders even overleggen met een goede tattoo-artiest.

Squawk; mag ik vragen welke zalf jij gebruikt hebt? ik heb ook een heel lelijk litteken op mijn arm. ik heb zalf van het kruidvatmerk gebruikt, maar dat werkt voor geen meter...


Het is ook niet echt een link, maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ik niks met Engeland/de Engelse taal heb. Daarentegen zou ik het dan eerder in het Latijn of Grieks willen vertalen.

Ik vind de zin 'opgeven kan morgen ook nog' wel echt onwijs mooi. Alleen ben ik bang dat ik misschien 'spijt' ga krijgen als ik het in het Nederlands laat zetten. Ik zou het dan ook graag op een manier willen dat het niet meteen duidelijk is wat er staat, nederlands kan natuurlijk iedereen lezen. Ik zou de betekenis als ware wat meer voor mezelf willen houden.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:01

Als dit geen compliment voor de tatoo artist is weet ik 't ook niet meer :D

Afbeelding

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:03

Hahahaha, GAAF!!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:04

Haha dat is grappig!

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:31

Geweldig :')

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:58

Mijn moeder heeft een kleine rozenstruik op haar bovenarm en daar kwam vorige zomer ook telkens een vlinder opzitten! Heel bijzonder!

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:29

Joolien schreef:
Jep, ik :D Ik wil zelfs alle 3 mijn tatoeages uit gaan beelden met kunstzinnige fotografie :)

Oh gaaf!
Zoiets zou ik ook nog wel eens willen (als mijn volgende tattoo staat :D )
Ik ben erg benieuwd n je foto's!

Geweldig die vlinder!


Respect meiden dat jullie jezelf zo hebben overwonnen!


Heb ook een x een prachtige tattoo voorbij zien komen gezet over brandwondenlittekens