Mannen en ziek zijn..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 12:18

Ik kwam op 9gag een plaatje tegen die goed weergaf wat ik denk als mijn vriend ziek is.

Afbeelding

Ik heb dit plaatje op facebook gepost en natuurlijk vond elke vrouw in mijn lijst het plaatje leuk en zeeeeer herkenbaar en elke man moest er commentaar op geven.

Eentje kwam zelfs met dit:

Uit onderzoek is gebleken dat juist vrouwen zich vaker zieker voor doen dan ze zijn dan mannen.

Ze klagen eerder, grijpen eerder en meer naar medicijnen, gaan sneller naar de huisarts en het duurt ook nog eens langer voordat ze weer beter zijn. Gemiddeld is een man 2 tot 4 dagen ziek en de vrouw al snel 8 tot 10.

Maar je moet als man zijnde eens proberen te zeggen dat zij zich aanstelt, dan is het huis te klein. Mannen sluiten zich ook beter af voor dat geklaag, vrouwen zijn er gevoeliger voor. Zeker als het om hun vent gaat...

Die hoort namelijk fysiek en mentaal sterk te zijn, een stoere vent, een rots in de branding. Word de man ziek dan word ze uit die illusie gehaald en is het opeens een dramaqueen met z'n zakdoekje en moet hij zich niet als een wijf gedragen... ja inderdaad een wijf, want ze weten zelf ook donders goed hoe het echt zit.


Ikzelf ben echt nooit ziek (goede weerstand?) en loop altijd veel te lang met dingen door.
Als mijn vriend een snotneus heeft dan hoor ik dit 30 keer per dag tot het over is en hetgeen waar ik echt slecht tegen kan is het stemmetje wat mijn vriend opzet als hij niet lekker is.

Herkennen jullie dit of nou juist helemaal niet? :P

Jackyy

Berichten: 303
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Papendrecht

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:20

Ja, ik herken dit zeker!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:22

Ik ben hetzelfde als jij: eigenlijk nooit ziek. Soms heb ik echt serieus last van aanstelleritis, omdat ik dan ook wel eens een keer verwend en verzorgd wil worden. Mijn vriend heeft na een motorongeluk geen milt meer. Dit betekent dat hij dus veel vatbaarder is voor ziektes. Op dit moment loopt ie al 4 weken te snotteren en te klagen over z'n hoofdpijn en keelpijn en hoesten....VRESELIJK!!!
Ik ben zelfs zo erg dat ik hem op z'n mieter geef: zorg beter voor jezelf en houd op met dat geklaag want ik word er chagrijnig van :)

Volgens mij is het trouwens wel zo dat over het algemeen vrouwen vaker ziek zijn en sneller naar de dokter gaan. Ik zelf niet, want ik houd niet van dokters :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:22

nou ik kwam hem ook tegen alleen dan op een andere site :). Ik ben het er wel mee eens hoor...als mannen ziek zijn zijn het net mietjes...Maar dat is mijn ervaring. Aan de andere kant vind ik het ook van niet, mijn vader was vanaf mijn 20e ziek, en is tot zijn dood altijd door gegaan...Door met werken en door gaan met alles wat hij nog kon tot de dag van zijn dood. Nooit geklaagd nooit gezeurt..Zelfs uit trots en alles niet in een rolstoel willen tot het niet anders kon. Dus het heeft wel denk ik 2 kanten en ligt ook aan de persoon zelf. Zelf ga ik altijd door tot ik er bij neer val,maar is mede omdat ik alleenstaande moeder ben dus zelf ziek zijn kan eigenlijk nooit haha.

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:23

Hahaha zoooo herkenbaar!
Ik ben vrij vaak 'ziek' maar heb nooit tijd om ziek te zijn, dus doe gewoon de taken die dag.

Als mijn vriend wat aan het hoesten of aan het snotteren is.. dan komt hij ook echt niet meer van de bank af en is zelfs naar de wc gaan al een klus :')


Het klopt overigens wel dat vrouwen langer ziek zijn :j dat komt omdat wij niet goed uitzieken doordat we toch nog dingen gaan doen.

mannen daarentegen gaan liggen en staan niet meer op dus zijn er met 2/3 dagen wel vanaf :')

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 12:25

Mioux schreef:
nou ik kwam hem ook tegen alleen dan op een andere site :). Ik ben het er wel mee eens hoor...als mannen ziek zijn zijn het net mietjes...Maar dat is mijn ervaring. Aan de andere kant vind ik het ook van niet, mijn vader was vanaf mijn 20e ziek, en is tot zijn dood altijd door gegaan...Door met werken en door gaan met alles wat hij nog kon tot de dag van zijn dood. Nooit geklaagd nooit gezeurt..Zelfs uit trots en alles niet in een rolstoel willen tot het niet anders kon. Dus het heeft wel denk ik 2 kanten en ligt ook aan de persoon zelf. Zelf ga ik altijd door tot ik er bij neer val,maar is mede omdat ik alleenstaande moeder ben dus zelf ziek zijn kan eigenlijk nooit haha.


Ja dat is dan weer het rare aan mannen, hoe erger het is, hoe minder je ze hoort.

Mijn vriend zit op dit moment thuis met hoofdpijn en hij moet zo naar de dokter van mij, hij is echt zielig op dit moment. Maar toen hij een ongeluk had met een slijpschijf en zijn pink er bijna af lag hoorde je hem niet.. :')

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:25

Als mannen verkouden zijn gaan ze bijna dood,hebben ze een keer echt iets dan hoor je ze niet!

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:26

ja is altijd zo hoor hahha, mijn vader klaagte nooit en hij heb jarenlang de dood al bedonderd en hier gebleven tot die dag dan. Maar nooit 1 keer klagen :) maar als men al hoofdpijn heb of spierpijn of verkouden man dan stort de wereld in :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:33

Vrouwen zijn inderdaad ook vaker ziek gemeld. Klopt. Maar dat is een gemiddelde. Vrouwen zijn nl vaker zwanger(euh duh??) en zijn daarin vaker ziek(dus verlof reken ik niet mee in de ziekte dagen) Zwangerschap brengt zeker op het eind een hoop kwaaltjes met zich mee.
Maar ook later als de kinderen ziek zijn zorgt de moeder vaker voor de kinderen. Gevolg gebroken nachten en vatbaarder om ook ziek te worden.

Maar vrouwen melden zich vaker pas ziek als het ook echt " noodzakelijk" is.

Ik heb op een arbodienst(ik sprak de zieke werknemers aan de telefoon) gewerkt en mannen die ziek zijn voelen zich ook echt zieliger dan vrouwen. ohh wat kunnen ze klagen bij klachten waarvan ik dacht,...hey...kom op zeg.!! Als een man verkouden is denkt ie al de griep te hebben.

Vrouwen lopen ook langer door met de klachten want tja,...de kinderen en zijn vervolgens zieker en moeten uiteindelijk langer uitzieken.
Mannen duiken eerder het bed in en laten zich vervolgens door de vrouw verzorgen.
Vrouwlief mag het dan vervolgens tijdens haar eigen ziekte voor zich zelf zorgen.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:38

hahahah ja herken het! Vriend kan er ook wat van XD Zelfs een week niks gedaan omdat hij zo snotterig was en last van zijn keel had. Week erna had ik het en moest gewoon alles doen hoor en vriendlief zei ook nog; ja maar jij hebt het ook veel minder.
Tja of dat zo is weet ik natuurlijk niet, maar was die dag niet blij met zijn opmerking.

Verder is ie poeslief als ik ongesteld ben. Hij haalt lekkere dingen en doet direct als ik iets vraag :)

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:40

hahaha, héél herkenbaar!! Man man man, wat kunnen die kerels klagen als ze een 'griepje' hebben. En dan ook aan de telefoon tegen iemand zeggen: "Ja, en moet ook veel hoesten.. uch uch" Meteen ff een raar hoestje er achteraan! Whahaha.. Vind hem vreselijk irritant als hij zich zo aanstelt. Kreunen en zuchten tot en met.
Maar idd, moet ook toegeven; als z'n vinger half doormidden is, vindt hij het uitermate interessant om z'n bot eens van dichtbij te bekijken zonder een krimp te geven.
Raar geslacht, die mannen! :)

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:36

Ik herken het niet eens zo eigenlijk van mijn vriend!
Hij is ten eerste echt nooit ziek. 1x een dag in de twee jaar ofzo? :')
Daarnaast blijft hij pas thuis en in bed als hij echt koorts heeft, als hij zich alleen niet zo lekker voelt gaat hij het wel eerst proberen op werk of school.
Ben ik wel blij om, ik hou niet zo van aanstellers..

Aan de andere kant, toen hij in z'n hand sneed met een mesje en er wel 1 hele hechting nodig had was het einde van de wereld nabij... :(:)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:44

Haha mannen.
Zowel mijn man als zoon piepen en steunen bij een verkoudheid of virusje.
Hebben ze echt iets, spiraal fractuur in hand, lip stuk waardoor je maar binnenkan kijken, hoor je ze niet.

Mijn mannen zorgen wel goed voor mij als ik flink ziek ben.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:46

Kennen jullie deze?

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:49

Hier eigenlijk helemaal niet herkenbaar :P
Als vriendlief ziek is, hoe erg dan ook, hij geeft het niet toe. Gaat gewoon door met werken en de dagelijkse dingen. Ook als ie eigenlijk niet meer kan :+

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:50


Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:52

ik ben een brokkepiloot en vaak hoofdpijn maar heb me nog maar 1 x ziekgemeld van werk (migraine). wel veel kneuzingen en dat soort dingen, ben gewoon erg onhandig :') mannen... tjah. mijn vader heeft veel migraine, dus hij ligt vaak ziek thuis. zal die ook niet voor zijn plezier doen. moeder is wel heel lang ziek geweest (lyme) maar ze kon geen eens meer een trap op lopen, dus meer dan logisch...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:55

Ik denk dat dit niet geslachtsbepaald is maar persoonsbepaalt..

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:57

Ik herken het niet bij mijn man.
Die blijft echt nooit thuis en gaat zeker niet naar de dokter, ook als ik al 10 keer heb gezegd dat het wel moest. En dan gaat hij uiteindelijk en krijgt ook op zijn mieter dat hij eerder had moeten komen.
Als hij zich niet lekker voelt pakt hij een pijnstiller maar zeurt echt niet en loopt ook niet zielig te doen.

Zelf ben ik chronisch ziek maar meld me ook zelden ziek.
Dan zou ik dat te vaak moeten en heb ik zeker weten geen baan meer. Dus gewoon door buffelen en heb het daar in het echie ook zelden over. Op internet is het wel eens lekker daar over te zeuren :+

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:00

Herkenbaar.

Laatst waren we tegelijk ziek. Hij een beetje kuchen en snotteren. Ik ook, incl niets naar binnen krijgen, koorts en staan te zwaaien op m'n benen.
Hij lag de hele dag op de bank onder een dekentje en of ik kopjes thee voor hem wou zetten als ik thuis was.
En ik werkte zo'n 9 uur op een dag, deed daarnaast nog de verzorging van 9 pony's. En meneer vond het raar toen ik 'niet zo aardig' reageerde toen hij vroeg of ik nog even voor hem naar de winkel wou om het een of ander te halen.

Anoniem

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:22



Vanaf 4:50 :)) Al is de rest ook de moeite waard :D

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:34

Bizzybijtje schreef:
[ Video ]

Vanaf 4:50 :)) Al is de rest ook de moeite waard :D


Hahahaha geweldig!

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:54

Ik herken het ook volledig, vooral dat met kleine dingen de wereld lijkt te vergaan en je eigenlijk de begrafenisondernemer alvast moet gaan bellen, maar als er echt iets aan de hand is dan lopen ze door alsof er niets aan de hand is. Bij mijn vader was het zo dat als ie een keer kuchte hij meteen aan de telefoon hing dat hij heel ernstig ziek was en dat er meteen iemand moest komen (maar geen dokter!)

maar toen ie een serieuze longontsteking had die hem uiteindelijk net niet fataal is geworden was er gek genoeg niets aan de hand, overdreef iedereen met dat ie naar de dokter moest en is ie uiteindelijk meer dood dan levend door een ambulance opgehaald.

Vriend net zo. Een keer hoesten en meneer blijft zielig op de bank zitten met een dekentje om zich heen geslagen en verwacht dat je hem non-stop thee en lekkere dingen brengt, maar is het iets erger dan dat dan is er plotseling niets aan de hand en gaat ie gewoon door. Laatst heeft ie nog op een feest staan draaien met een emmer onder de draaitafels, omdat ie eigenlijk gewoon te ziek was en doorlopend aan het kotsen was, en zijn werk zal hij ook niet afzeggen als het erger is dan een verkoudheidje. Maar is ie verkouden? Dan blijft ie dus wel thuis en gaat ie zeker weten dood.

Hij reageert het gelukkig niet af op mij, als ik niet lekker ben dan legt ie me ook lekker op de bank met een deken en rent z'n benen uit z'n lijf voor wat ik ook maar misschien, toevallig, per ongeluk, binnen nu en ongeveer een jaar nodig zou kunnen gaan hebben en mag ik me amper oprichten om een kopje te pakken, dat doet hij dan allemaal voor me, kookt de lekkerste dingen en voert me dan ook nog als ie de kans krijgt. Wel met de mededeling dat hij het omgekeerd ook zo verwacht als hij niet lekker is.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:15

Zo vergeet ik nooit weer dat ik bij een vriendin thuis kwam. Ik zat aan de keukentafel en haar vader lag met een lichte verkoudheid op de bank, stak zijn arm uit naar de tafel maar kwam tot de conclusie dat hij niks kon pakken zonder zichzelf een beetje om te draaien en ongeveer zeven centimeter naar voren te reiken. Klinkt ineens een zielig stemmetje onder het dekentje vandaan 'O Paulien *pieppufpiep* wil je de afstandsbediening aangeven?' :')

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Mannen en ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:21

Helemaal niet herkenbaar. Als die van mij ziek is, dan ligt ie met hoge graden koorts in bed en weigert zelfs dan naar de dokter te gaan. Ook als hij zich niet lekker voelt, pilletje en dan gaat hij gewoon werken.