Heftige eisprong

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:52

Kipje39 schreef:
Op het moment dat mijn ei bijna springt heb ik vreselijk kramp in mijn zij en baarmoeder, zelfs zo erg dat ik daarna nog 2-3 dagen spierpijn oid in m'n baarmoeder heb, druk bij plassen en poepen doet dan zelfs zeer.
Ik kan via Google weinig info vinden hoe dit komt? Dus ik dacht misschien komt het bij de blokkers bekend voor en hebben hun een natuurlijk middeltje hiertegen :)

Dus wie heeft ervaringen :) en neem je hiervoor nog een supplement?


Middenpijn zelf is idd redelijk normaal, maar er zijn wel grenzen.

Je ei hoort te springen onder invloed van het zogeheten LH hormoon. Die LH verschijnt in je cyclus als reactie op FSH en oestrogeen.

Een bekend mechanisme is, dat als er insuline resistentie is, de overmaat aan insuline de oestrogeenactiviteit verstoort. En het steeds moeilijker wordt om de eisprong te laten lukken, als dingen echt tegen zitten, blijven ze plakken (en zie je op gegeven moment 'drivetrosjes' op de echo).

Als je huisarts er niet mee aan de slag wil, kun je naar een orthomoleculaire arts stappen. Die kan als arts deze situatie goed verhelpen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:45

.....en natuurlijk kun je kiezen voor de optie de pijn uit te houden, twee uur is te overzien of als je mazzel hebt met een enkele pil weg te slikken.
Maar zou je "niet makkelijk een maaltijd overslaan", kan het zin hebben om stappen te zetten.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Anke_, Anoukjuuuhh, Azmay, Charlotte446, gaucho, Marion_, Mediatoolkitbot, Morris, sjaslique en 162 bezoekers