Het leed dat zorgverzekeren heet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:17

Ik dacht dat ik een ideale had gevonden in Zilveren Kruis. Hebben ze hier in de omgeving maar twee ziekenhuizen gecontracteert die elk 40 km rijden zijn :\. Beetje jammer. Heb nu gekozen voor CZ direct met aanvullende verzekering.


Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:36

Shadow0 schreef:
Er is een vrij uitgebreid topic over: [LZP] Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Het nadeel van CZ Direct vind ik dat je niet meer bij de apotheek langs kunt. Online bestellen als extra is prima. Online bestellen als verplichting voor mij niet. (Het lijkt mij bv vrijwel standaard een vertraging op te leveren, en ook betekent het vaak dat je thuis moet zijn als er bezorgd wordt en dat je minder makkelijk even iets kunt vragen.)

En ik vermoed (maar ik heb het niet nagekeken) dat ze dan ook in andere opzichten redelijk beperkend zijn, wat ik heel nadrukkelijk niet wil in een zorgverzekering.
Voor zover ik begrijp kun je nog steeds gewoon naar een apotheek gaan hoor.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:18

koenlover schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik dacht dat ik een ideale had gevonden in Zilveren Kruis. Hebben ze hier in de omgeving maar twee ziekenhuizen gecontracteert die elk 40 km rijden zijn :\. Beetje jammer. Heb nu gekozen voor CZ direct met aanvullende verzekering.


Ik heb helemaal geen verstand van zorgverzekeringen hoor dus misschien zit ik er helemaal naast, maar hier:

http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... /2014.aspx

lees ik het volgende:

''Ook voor 2014 hebben we met alle ziekenhuizen in Nederland en veel zelfstandige behandelcentra afspraken kunnen maken. Voor drie behandelingen hebben we aparte afspraken gemaakt met ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra. Het kan gebeuren dat deze behandelingen in een gecontracteerd ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum niet aan onze kwaliteits- en veiligheidseisen voldoen, of te duur zijn bij gelijke kwaliteit. Het gaat hier om de behandelingen:

•Bevolkingsonderzoek darmkanker
•Glucosemonitoring (kinderen)
•Behandeling lage rugpijn ''

Dat betekend toch dat ze behalve voor die drie behandelingen gewoon met elk ziekenhuis samenwerken?
Ja als je de duurste basisverzekering afsluit. De goedkopere heeft een enorme beperking daarin.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Het leed dat zorgverzekeren heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:19

Je kunt ook beter niet via Independer vergelijken, zij hebben verzekeraars die hun betalen om als eerste resultaat tevoorschijn te komen. Ik heb zelf gekeken via de site van Consumentenbond.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:26

Je kunt hem gerust via Independer afsluiten, zou alleen niet daar de vergelijking doen. Maar goed als je denkt dat een website die betaald wordt door verzekeraars jou netjes laat zien wat echt de beste voor je is dan ben je uiteraard vrij om via Independer te kijken ;). Maakt daar niet uit wat je invult, komen steeds drie of vier dezelfde uit.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kaplaars, Reusje0504 en 38 bezoekers