[Centraal] Piercings

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

[Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:16

Aangezien het vorige Centrale piercingtopic al over de 100 pagina's telt, bij deze een nieuw deel.

In het verleden is één en ander niet helemaal naar wens verlopen, met name werd er hier en daar offtopic gepost. Houd er rekening mee dat het op MW de bedoeling is om ontopic te posten.

Mocht het, ondanks deze waarschuwing vooraf, weer voor komen dat er offtopic gekletst wordt dan volgen hierop passende sancties. Onthoud: ook reacties als 'Yes, nieuw topic!' zijn niet toegestaan! :)

Samenvattend zijn de regels als volgt:

  • De boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
  • Er wordt alleen ontopic gepost
  • Wil je offtopic kletsen dan kan dit in het HK topic: [HK] [HK] Het piercingtopic, deel 1
  • Wanneer bovenstaande regels niet na worden geleefd volgt hierop een sanctie

Links naar vorige topics:
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Het piercingtopic, deel 5
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings.
[MW] [Centraal] Piercings.
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
Citaat:
Piercing FAQ - Veelgestelde Vragen over Piercings

Als ik mijn piercing eruit haal, blijft er dan een litteken over en hoe zal dat eruit zien?

Dit hangt af van het herstellende vermogen van je huid. De ene heeft een sneller herstellende huid dan de ander en dat is dus bij iedereen verschillend. Als je huid zich makkelijk en snel hersteld zal er een minder zichtbaar litteken onstaan dan als je huid zich moeilijk en langzamer hersteld.

Er is een manier om ervoor te zorgen dat je litteken(tje) minder zichtbaar wordt. Hiervoor kun je de littekencreme van Biodermal gebruiken. Deze kost ongeveer 13 euro. Voor die prijs best een klein tubetje, maar je doet er ongeveer een half jaar mee.

ALGEMEEN

Hoe oud moet je zijn om <naam piercing> te laten zetten?

Officieel mag je pas vanaf je 16e of jonger maar dan met toestemming van je ouders worden gepierced. Intieme

piercings zijn pas vanaf 18 jaar. Niet vergeten je ID mee te nemen!

Doet het pijn om <naam piercing> te laten zetten?

Pijn verschilt ontzettend per persoon. Wat de een pijnlijk vind dat vind de ander niet pijnlijk. Twijfel je of ben

je bang dan moet je het niet doen. Of je moet je erover heen zetten.. want wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Wat is een <naam piercing>?

Hier wat plaatjes met namen van piercings waar ze zitten en hoe ze heten:
http://bodymod.org/forum/uploads/Montan ... schart.jpg
http://bodymod.org/forum/uploads/Omicr0 ... 8_face.gif

Een sternum is een piercing in het vel tussen de borsten.

Hier een linkje naar tekeningen van de intieme piercings bij de vrouw
http://www.christina-piercing.de/mambo/ ... &Itemid=56


NAZORG

Hoe maak je de piercing het beste schoon?

Het beste kan je dat doen met een zeezoutoplossing.

Neem 250 ml. water en breng dit aan de kook. Doe het water in een schoon bakje of bekertje waar je de piercing

makkelijk in kan schoonmaken (weken). Voeg aan het water 2 theelepels zeezout toe en meng dit. Als het water is

afgekoeld tot een aangename temperatuur kan je de piercing gaan weken. Draai daarbij je sierraad ongeveer 5 minuten

voorzichtig heen en weer. Is je piercing dan nog niet genoeg geweekt herhaal dan deze handeling. Daarna goed

afspoelen onder de Douche/kraan en goed drogen!

Wat moet ik juist niet gebruiken?

Géén alcohol of Sterilon of andere desinfecterende middelen aanbrengen op je piercing. Deze agressieve middelen

kunnen het genezingsproces vertragen of irritaties veroorzaken.

* Géén zalf of lotions aanbrengen op je piercing. Dan kan je wondje verstikken.
* Géén pleister, verbandje of gaasje. En minimaal 6 tot 8 weken niet zwemmen, onder de zonnebank of sauna.


Kan ik na <aantal> weken al een nieuwe piercing in doen?

Met een versgezette piercing is het beste om iig te wachten tot het volledig genezen is. Dit verschilt per piercing

en ook per lichaam. Dus het beste advies is om sowieso de genezingsperiode af te wachten en daarna pas een nieuwe

piercing in doen.

Genezingsperiode:

Cheek: 2 t/m 3 maanden
Kraakbeen: 2 maanden t/m 1 jaar
Oorlel: 6 t/m 8 weken
Wenkbrauw: 6 t/m 8 weken
Genitalien: 4 weken t/m 6 maanden
Labret: 6 t/m 8 weken
Navel: 6 maanden t/m 1 jaar
Tepel: 2 t/m 6 maanden
Neus: 2 t/m 12 maanden
Septum: 6 t/m 8 weken
Tong: 3 t/m 6 weken

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:44

Hoppa weer een nieuwe !

Ik heb het idee dat mn navelpiercing iets aan het uitgroeien is, nu maar hopen dat ik dan eindelijk een wat kleiner staafje in kan :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:07

Ff quote omdat dit de laatste reactie in het vorige topic was :)

Citaat:
Zijn hier mensen die persoonlijke ervaringen hebben met Tattoo Spike in Zwolle? Zit er sterk aan te denken om een tongpiercing te laten zetten (Wat ik al jaren graag wil, alleen laten weerhouden door mn ouders die er zeeeer op tegen zijn). Vriendin heeft drie weken terug eentje bij hem laten zetten en zij was wel tevreden. Maar ik hoor liever ervaringen van meerdere mensen :)

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:33

Wat is piercings laten zetten ook verslavend... Ik wil nu dolgraag een tongpiercing. Maar even wachten tot na mijn operatie en dan laat ik hem wel zetten. Haha

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:57

BodyMX zit in Breda, maar die zet geen rookpiercings. Daarom dus de vraag wie een goede shop weert in de buurt van Breda.

Een dagje uit elders staat de eerste tijd niet op het programma. Dus graag iets in de buurt.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:32

Ik heb kleinere staafjes besteld voor mn navel. Is het wel erg als ik soms een langere in doe of kan dat geen kwaad?

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:36

Nee kan geen kwaad, staat alleen iets minder mooi.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:50

Hee wat leuk een nieuwe, ik volg weer :)

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:18

Ik heb sinds donderdag een helix piercing. Nu doet het alleen erg pijn met schoonmaken, dus gisteravond en vanmorgen alleen met water goed schoon gemaakt. Eerst deed ik het met unicura zeep.

Kan dit kwaad als ik het alleen met water schoonmaak en dan af en toe ga zeezouten?

Dinniej

Berichten: 6464
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:48

Lous schreef:
Nee kan geen kwaad, staat alleen iets minder mooi.

In principe dat, maar het kan wel sneller gaan irriteren/je kan er sneller aan blijven hangen, dus als je een langere indoet extra goed opletten of het goed gaat.

Apollo94 schreef:
Ik heb sinds donderdag een helix piercing. Nu doet het alleen erg pijn met schoonmaken, dus gisteravond en vanmorgen alleen met water goed schoon gemaakt. Eerst deed ik het met unicura zeep.

Kan dit kwaad als ik het alleen met water schoonmaak en dan af en toe ga zeezouten?

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Er zijn juist veel piercers die adviseren alleen schoon te maken met water en af en toe te zeezouten, voor de rest moet je lichaam het zelf doen. :)

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 10:58

Okee, dan blijf ik dat gewoon doen, wat ik word helemaal gek als ik dat met zeep moet gaan schoonmaken. :)

Acceptance

Berichten: 149
Geregistreerd: 18-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:35

Zag dat er uit het vorige topic een vraag was over Piercer Spike en inky uit Zwolle. Hier heb ik vorig jaar mijn navelpiercing laten zetten, ben er erg tevreden over! Erg aardige en professionele piercer!
Zelf zit ik aan een tongpiercing te denken maar ben bang dat het zo zeer doet en een lang heling proces heeft.. Mensen ervaring mee? :o

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:39

Bij mijn moeder was de tongpiercing zetten echt een hel. :+ was ook door de piercer zelf hoor, die had de tang heel los op de tong gezet en volgens mij doet het dan meer pijn. Hij deed de naald ook echt enorm langzaam er doorheen dus was niet echt een succes. Helingsproces, tja mijn moeder at alleen vla en dronk thee. :P

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:36

Tijdens het helingsproces gewoon blijven eten als normaal. Dus niet alleen zachte dingen. Je tong is een spier en die moet ik beweging blijven. Ook alleen maar beter voor het proces. Het afnemen van de zwelling in bij iedereen anders. Houd rekening met maximaal een week.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:40

AnneWezep schreef:
Zag dat er uit het vorige topic een vraag was over Piercer Spike en inky uit Zwolle. Hier heb ik vorig jaar mijn navelpiercing laten zetten, ben er erg tevreden over! Erg aardige en professionele piercer!
Zelf zit ik aan een tongpiercing te denken maar ben bang dat het zo zeer doet en een lang heling proces heeft.. Mensen ervaring mee? :o


Die vraag kwam van mij inderdaad, bedankt! :)

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 14:53

Een tongpiercing is een van de snelst genezende piercings. Het is geen huid,maar slijmvlies en dat geneest sneller.
Na een week kon ik mijn staaf al laten verwisselen.Het zetten voelde ik niks van. Het dikke daarna was het vervelendst. Na de wissel nergens meer last van gehad.

freyatjee
Berichten: 973
Geregistreerd: 25-02-09

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:12

ik volg ook weer

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:19

Wat ik hier in de omgeving hoor qua tong-piercing-genezing gaat het vrij snel. De eerste dagen is de zwelling het meest irritant, maar dit schijnt al gauw weer af te zakken :)

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:21

Heeft iemand hier trouwens ervaring met Venom Bites? (twee horizontale tongpiercings)
Ik zit er al een jaar mee in mijn hoofd, maar mijn ouders zijn een ander probleem haha.. :')

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:23

Haha, dat 'ouders' probleem ken ik := Daarom heb ik ook nog geen tongpiercing.

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:25

Zelf geen ervaring. Maar ervaring van iemand anders is wel dat je tanden er gigantisch van naar de klote gaan er je bijna altijd het getik hoort als je praat.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:27

Ja inderdaad, ik ben dan wel 18, maar ze verbieden het me nog steeds. Dan krijg ik te horen van "je oren mag je zo vol piercen als je wil, van de rest van je lichaam blijf je af", en ik als goede dochter hou dan gewoon mijn mond :')

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:28

Dan ben ik toch wel blij met mijn moeder. :)) Ik zei voor de grap dat ik een navelpiercing wou en toen zei ze ''is goed, zullen we dat nu doen?'' :P

Lous

Berichten: 24244
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:29

Ik mocht ook nooit een tongpiercing. Mijn moeder heeft na dat ik het huis uit was gegaan nog een paar keer gevraagd wanneer die tongpiercing kwam. Daarna niks meer gehoord,ze dacht vast dat ik het niet meer hoefde.
Had ze gedacht tot 5,5 jaar geleden :D

Acceptance

Berichten: 149
Geregistreerd: 18-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:33

Oeeh, na al die geruststellende verhalen misschien toch maar binnenkort tongpiercing nemen :o
Heb ook ooit zo'n helix laten schieten in mijn oor bij een juwelier.. Nou weet ik niet of het aan het schieten lag maar na een tijdje alsnog geïrriteerd en continu bleef mijn lange haar erachter haken |(
Dus helaas toen besloten hem eruit te halen, nu zit er een klein bultje lijkt het wel. Maar vond hem altijd zo mooi dus misschien wil ik hem weer laten piercen maar dan in mijn andere oor, maar nu ben ik benieuwd hoe mensen de helix ervaren als hij gepierced is