Praten over je angsten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:13

Ik zou hier graag een topic willen openen over mensen die angsten hebben. Dit kan zijn van claustrofobie maar ook angst voor bepaalde dieren zoals spinnen en slangen.

Ik heb bijvoorbeeld echt angst voor motten ( nachtvlinders) . Ik zou niet weten hoe het komt maar ik ben er zo bang voor dat ik echt begin te hyperventileren als er zo een beest in mijn kamer zit. Ik wordt vaak niet serieus genomen. Dit geeft mij erge stres en heel erge onzekerheid en ik ben al onzeker van me zelfen hierdoor slaap ik erg slecht.

Ze hebben bij mij een keer voor de grap een mot gevangen en toen gingen ze achter me aan rennen met die mot. Ik ben toen van de trap gevallen en flauwgevallen van angst. Toen zijn ze er wel achter gekomen dat het serieus is.

Als ik zo een mot in mijn kamer heb zitten durf ik niet meer mn kamer in voordat die weg/dood is. Vaak moet iemand anders hem dan weghalen.

Hebben jullie ook angsten? Ik heb er nog wel meer maar dat vertel ik later wel :)

Hopelijk respecteerd iedereen elkaar :j

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:18

Ik ben bang als ik in het donker ergens alleen ben. In mijn kamer of in mijn huis valt het mee. Maar als ik de trap op of af moet ben ik wel bang. Of op mijn stal, het is dan best donker stil en verlaten.
Ook ben ik bang dat ik een ziekte heb. Nja niet echt 'bang'. Het heeft wel een naam maar dat weet ik niet meer

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:20

Ik snap wat je bedoeld met die angst voor ziektes ja :(:)

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:22

Dan ben ik gelukkig niet de enige die bang is voor motten! Wat een verschrikkelijke enge beesten zijn dat!
Als er 1 in mn huis is, ga ik ook echt naar de andere kamer, en moet iemand anders het ook voor me weghalen. Gelukkig leven ze maar 1 dag volgens mij, want heb vaak meegemaakt dat er 1 rond vloog in mn woonkamer, en ben ik maar gelijk naar bed gegaan want ik kan echt niet in 1 ruimte zitten met een mot. Brrbrbbrrr de gedachte alleen al, krijg al kippenvel als ik erover praat.
\Ben altijd bang dat ze tegen me aan vliegen, en dan in mn haren blijven vast zitten ofzo...ze zien iks dus ze vliegen ook maar als een ongeleid projectiel rond -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:22

Ik raak totaal in blinde paniek als er iets om mijn pols zit. Losse armbandjes kunnen wel, maar als iemand me daar vastgrijpt of als er een bloeddrukmeter omheen moet... Ik heb mezelf een keer bijna bewusteloos geslagen toen ik bij biologie persé zo'n ding om moest, terwijl ik aangaf dat ik hier niet tegen kon. Leraar was koppig en zei dat ik me niet aan moest stellen... dat ging dus helemaal fout.

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:23

Maureen95 schreef:
Ik snap wat je bedoeld met die angst voor ziektes ja :(:)



Ik heb het opgezocht, het heet Hypochondrie
Ik heb er momenteel niet echt last van gelukkig

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:24

Sammy_xxs schreef:
Dan ben ik gelukkig niet de enige die bang is voor motten! Wat een verschrikkelijke enge beesten zijn dat!
Als er 1 in mn huis is, ga ik ook echt naar de andere kamer, en moet iemand anders het ook voor me weghalen. Gelukkig leven ze maar 1 dag volgens mij, want heb vaak meegemaakt dat er 1 rond vloog in mn woonkamer, en ben ik maar gelijk naar bed gegaan want ik kan echt niet in 1 ruimte zitten met een mot. Brrbrbbrrr de gedachte alleen al, krijg al kippenvel als ik erover praat.
\Ben altijd bang dat ze tegen me aan vliegen, en dan in mn haren blijven vast zitten ofzo...ze zien iks dus ze vliegen ook maar als een ongeleid projectiel rond -O-

Yes eindelijk iemand die mij ook begrijpt *\o/*
Dat vind ik dus ook heel eng. Die vladderende vleugels die zo snel gaan en ze vliegen idd maar wat rond. Ik ben ook altijd zo bang dat ze op me gaan zitten. Ik krijg er idd ook kippevel van :')

Resistance schreef:
Ik raak totaal in blinde paniek als er iets om mijn pols zit. Losse armbandjes kunnen wel, maar als iemand me daar vastgrijpt of als er een bloeddrukmeter omheen moet... Ik heb mezelf een keer bijna bewusteloos geslagen toen ik bij biologie persé zo'n ding om moest, terwijl ik aangaf dat ik hier niet tegen kon. Leraar was koppig en zei dat ik me niet aan moest stellen... dat ging dus helemaal fout.


Dat is ook iets nieuws voor mij. Wat appart. Weet je ook hoe het komt? Of is het ook zoals bij mij zomaar?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:25

badass schreef:
Ik ben bang als ik in het donker ergens alleen ben. In mijn kamer of in mijn huis valt het mee. Maar als ik de trap op of af moet ben ik wel bang. Of op mijn stal, het is dan best donker stil en verlaten.
Ook ben ik bang dat ik een ziekte heb. Nja niet echt 'bang'. Het heeft wel een naam maar dat weet ik niet meer

Toepasselijke ava :')

Ik kan hier niet mee praten want ben nergens bang voor :+ Ik kan alleen niet tegen prikjes (injecties), maar daar ben ik verder niet bang voor ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:26

Ik weet niet hoe het komt, maar ik denk dat het iets is met opgesloten zitten. Ik ben heel erg op mijn vrijheid gesteld. Ook als een leraar zegt dat ik na moet blijven, ben ik zegmaar te "trots" om ook echt op te komen dagen. Ik wil me niet gewonnen geven.

Ik ben dus bang om opgesloten te zitten, maar ik denk dat het ook komt omdat ik bang ben dat mijn armen dan afgekneld worden... ik vind het gewoon heel eng.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:28

Voor injecties ben ik vroeger heeel bang geweest na mijn operatie. Ik schreeuwde alles bijeen _O- Heb zelf de verpleegster toen eens geslagen haha
Nu vind ik het helemaal niet meer eng. Ik doe zelfs bloeddonatie's

Paardje_2009

Berichten: 430
Geregistreerd: 16-09-13
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:29

Ik ben bang voor spinnen en kleine opgesloten ruimtes en dat iemand me vast grijptt

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:31

Soms ben ik bang voor mijn eigen gedachten. Soms zit ik mij gewoon zo op te fokken of doemscenarios in te beelden dat ik er misselijk van word, terwijl er helemaal niets aan de hand is.

Paardje_2009

Berichten: 430
Geregistreerd: 16-09-13
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:31

Snollygoster schreef:
Soms ben ik bang voor mijn eigen gedachten. Soms zit ik mij gewoon zo op te fokken of doemscenarios in te beelden dat ik er misselijk van word, terwijl er helemaal niets aan de hand is.

Heb ik ook

drenterxx
Berichten: 1393
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:38

Eerst was ik bang voor kinderlokkers. Overal dacht ik dat er een kinderlokker uit de bosjes kan springen en me meenam.
Nee, dat is echt niet leuk :n
Ik zag in me gedachte al dat ik meegenomen werd, en droomde over piraten die me uit school kwamen halen..
Ik was echt doodsbang, waarom, heb ik nooit geweten.
Ik ben er nu nog steeds niet helemaal overheen, als er een scooter aan komt rijden ben ik nog steeds wel bang dat die persoon me iets zal aandoen, maar gelukkig is het al veel minder..

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:45

Ik ben als de dood voor poesen.

Ik weet waar het vandaan kom.
Toen ik 15 was en bij de ouders van mijn zwager was. Liep ik s'avonds laat door de tuin en toen beslopen hun vier poesen mij. Deze vielen mij allemaal aan en sinds dien ben ik als de dood.

Ik wil hier vanaf komen dus als iemand nog een lieve poes hebben die hun nagels niet uitzetten als ze op je schoot zitten. Poesen die lief spinnen en gewoon niet bewegen dan wil ik graag een keer daar heen om over mijn angst heen te komen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:48

LoveShettys schreef:
Eerst was ik bang voor kinderlokkers. Overal dacht ik dat er een kinderlokker uit de bosjes kan springen en me meenam.
Nee, dat is echt niet leuk :n
Ik zag in me gedachte al dat ik meegenomen werd, en droomde over piraten die me uit school kwamen halen..
Ik was echt doodsbang, waarom, heb ik nooit geweten.
Ik ben er nu nog steeds niet helemaal overheen, als er een scooter aan komt rijden ben ik nog steeds wel bang dat die persoon me iets zal aandoen, maar gelukkig is het al veel minder..

Oh dat heb ik ook hoor. Als ik fiets en ik zie een auto voor me op het pad stoppen ga ik heel zacht fietsen of ik keer om. Ik ben namelijk zelf echt een keer bijna meegenomen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:49

nicoletjee schreef:
Ik ben als de dood voor poesen.

Ik weet waar het vandaan kom.
Toen ik 15 was en bij de ouders van mijn zwager was. Liep ik s'avonds laat door de tuin en toen beslopen hun vier poesen mij. Deze vielen mij allemaal aan en sinds dien ben ik als de dood.

Ik wil hier vanaf komen dus als iemand nog een lieve poes hebben die hun nagels niet uitzetten als ze op je schoot zitten. Poesen die lief spinnen en gewoon niet bewegen dan wil ik graag een keer daar heen om over mijn angst heen te komen.

Waar woon je in de buurt? Wij hebben bij mijn pleegouders een hele lieve poes die echt niks raars doet :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:52

Ik ben bang voor mensen die ongevraagd in m'n persoonlijke ruimte komen. Dat heeft een oorzaak waardoor dat goed voor te stellen is. Ook kan ik erg slecht tegen dronken mensen en ben daar ook onbewust bang voor. Dan kan ik ook erg onvoorspelbaar reageren.

Maar waar ik het meest bang voor ben zijn de epilepsieaanvallen van mijn vriend. Zijn hart staat dan namelijk ook stil. Sinds we dat weten heb ik veel last van nachtmerries en moet ik soms 's nachts even voelen of hij niet dood naast me ligt. Vreselijk :\

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:55

nicoletjee schreef:
Ik ben als de dood voor poesen.

Ik weet waar het vandaan kom.
Toen ik 15 was en bij de ouders van mijn zwager was. Liep ik s'avonds laat door de tuin en toen beslopen hun vier poesen mij. Deze vielen mij allemaal aan en sinds dien ben ik als de dood.

Ik wil hier vanaf komen dus als iemand nog een lieve poes hebben die hun nagels niet uitzetten als ze op je schoot zitten. Poesen die lief spinnen en gewoon niet bewegen dan wil ik graag een keer daar heen om over mijn angst heen te komen.


Ik heb 4 katten, waarvan 2 die geen vlieg kwaad doen. Als je in de buurt woont mag je ze best eens ontmoeten.


On topic; Ik heb angst voor snelheden en de controle verliezen. Wat ik dus bijna altijd heb tijdens galopperen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 21:56

Jeetje dat wat jou vriend heeft is echt eng zeg :(:) . Wat raar dat zijn hart dan ook stil staan :oo

Ik ben ook bang voor dronken mensen. Omdat mijn moeder een alcoholverslaving heeft gehad en ik daar als klein kind mee te maken heb gehad ben ik er erg bang voor. Dat ze dronken zijn vind ik niet erg maar de dingen die er daardoor kunnen gebeuren. Bij mijn moeder was dat ook zo erg. Zo heeft ze zichzelf een keer vergiftigt met parfum en een keer in brand gestoken. Ik als klein meisje van 8 heb dat allemaal aangezien :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:00

Oh ik ben altijd bang dat ik iets fout doe en overanalyzeer alles te veel. Vooral met paardrijden. :P

YOURLOVER

Berichten: 340
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Eijsden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:02

jeetje, wat heb jij veel meegemaakt, Maureen!
Ik ben eigelijk niet specifiek bang voor iets...
Wel dat mijn moeder iets engs overkomt, ik moet er sowieso niet
aan denken dat over misschien 30 jaar mijn moeder er niet meer is.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:03

Ja helaas wel. Dat heeft ook wel een beetje mijn leven getekend :(

Anoniem

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:04

Oke dan heb je ook wel goede reden voor je angsten. :n

StalNollie

Berichten: 9113
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Praten over je angsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:05

water/verdrinken - op jonge leeftijd in zwembad gesprongen en dus bijna verdronken
en spinnen