Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:07

Hallo!

Toen het herfst werd, kreeg ik nogal jeuk aan mijn hoofd. Als ik krabte kwam er wit spul onder mijn nagels, dus shampoo met anti roos werking (van Idyl) gekocht. Na een keer of 3 wassen ging het over. Daarna ging ik weer met mijn gewone 2-in-1 shampoo wassen en het kwam weer terug. Dus weer met anti-roos, het ging weer over, weer gewone shampoo een paar keer, kwam weer terug.
Dit is echt heel vervelend, is dit roos of komt het door het weer?

Ter informatie: Ik was mijn haar 2 keer per week, bij uitzondering 3 keer. Ik heb gezond haar. Rond januari had ik er ook al last van, toen ik met deze anti-roos shampoo waste ging het over.

Heeft iemand een idee wat dit is? Ik word er een beetje gek van, en ik wil terug naar m'n normale shampoo -O-.

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:09

als je roos hebt in je haar, kan je niks anders dan anti-roos shampoo gebruiken :+ dat is toch vrij logisch ? ik heb zelf ook roos en ook als ik mijn speciale shampoo niet gebruik krijg ik heel veel schilfers.. dus gewoon accepteren dat je roos hebt en anti-roos shampoo gebruiken :) (tenzij je schilfers in je haar wilt ..)

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:11

Ik dacht altijd dat roos net als luizen altijd weg gaat na een tijdje? En anders maar deze shampoo blijven kopen ja :). In de zomer heb ik er geen last van gehad.

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:13

nee helaas, het blijft :( ik heb er al 2 jaar last van, in de zomer idd net wat minder

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:14

Het kan ook zijn dat je een gevoelige hoofdhuid hebt. Moet je eens vragen aan je kapper.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:02

Het kan ook zijn dat je geen roos hebt, maar 'simpelweg' een droge of gevoelige hoofdhuid. Mijn kapper waarschuwde me een keer dat antiroos-shampoos vaak vrij heftige shampoos zijn, en als niet daadwerkelijk roos hebt de zaak juist erger kunnen maken.

Probeer anders eens een shampoo voor de gevoelige huid? pH-neutraal enzo? Als je dat een tijdje volhoudt en de schilfers gaan weg heb je ook een antwoord :j

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 17:02

Zal ik eens naar kijken, bedankt voor de reacties!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:04

Heeft ook te maken met stress. Heb er zelf last van als ik in een stressvolle periode zit. De huidcellen op mijn hoofd vermenigvuldigen zich dan gewoon absurd snel.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Roos? Dode huidschilfers? Hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:10

Ik heb er ook last van en gebruik head and shoulders anti roos ervoor. Werkt prima, gebruik het nu om te keer. Ene keer met gewone shampoo andere keer met anti roos.

Succes!