3de nier... wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:00

Hier is je lotgenoot!

Ik ben ook geboren met 3 of 4 nieren ( dacht altijd 4 maar misschien waren het er 3 :') ). Ik had altijd blaasontsteking en reflux, urineleiders liepen ook niet mooi naar mijn blaas. Ze hebben toen ik 5 was 1 nier verwijderd.
Nu heb ik dus: links 1 kleinere nier (die ander is daar dus weggehaald), rechts heb ik eigenlijk 1 grote nier met 2 aanhechtingen, dubbele bloedvaten en urineleiders. Eigenlijk dus 2 niersystemen in 1 grote nier. Ofzo :D Die urineleiders verstrengelen halverwege en komen tot 1 urineleider. Bij mijn linkernier hebben ze de urineleider een soortvan getransplanteerd in mijn blaas (toen ik 5 was), deze zorgde namelijk de hele tijd voor de reflux.

Ik heb heel veel controles gehad, eigenlijk nooit klachten gehad tot mijn 20e. Mijn nierfunctie is 95%, vermoed dat dat bij jou ook wel zo is (bij mij is er immers 1 nier weggehaald en toch bijna 100% functie).
Helaas helaas sinds mijn 20e constant blaasontsteking. Weer geopereerd, jaren onderhoudskuur geslikt, het blijft maar terugkomen. Dus nu gaan we richting een orthomoleculair arts, wellicht is door alle antibiotica mijn darmflora dusdanig aangetast dat mijn slijmvliezen geen goede weerstand hebben waardoor ik dus die blaasontstekingen telkens weer heb.


Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:01

milou123 schreef:
Een oud vriendinnetje van mij heeft ook 3 nieren.
Zij heeft er geen last van en kan er 2 doneren indien nodig, handig! Tenminste, dat zei ze toen.
Ze heeft ze nog steeds alle 3. :)


Denk dat dit niet kan. Het is niet zo dat je met 3 nieren meer dan 100% functie hebt ofzo.


Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:05

Het kan misgaan in de baarmoeder, dan delen je nieren te vaak ofzo. Nierafwijkingen hangen ook vaak samen met baarmoederafwijkingen, is mij verteld.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: 3de nier... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:11

Ik heb iets een rare vorm van baarmoeder, verder tot heden geen rare dingen gemerkt :D Hopelijk geeft het bij mij geen problemen met zwangerschap. Moet wel onder controle van mijn gynaecoloog als ik zwanger wil worden / ben.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:19

:D

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:53

Romyv schreef:
AMurthul, thnx voor de linkjes! Die had ik idd ook gevonden :)

Mloes schreef:
Hier is je lotgenoot!

Ik ben ook geboren met 3 of 4 nieren ( dacht altijd 4 maar misschien waren het er 3 :') ). Ik had altijd blaasontsteking en reflux, urineleiders liepen ook niet mooi naar mijn blaas. Ze hebben toen ik 5 was 1 nier verwijderd.
Nu heb ik dus: links 1 kleinere nier (die ander is daar dus weggehaald), rechts heb ik eigenlijk 1 grote nier met 2 aanhechtingen, dubbele bloedvaten en urineleiders. Eigenlijk dus 2 niersystemen in 1 grote nier. Ofzo :D Die urineleiders verstrengelen halverwege en komen tot 1 urineleider. Bij mijn linkernier hebben ze de urineleider een soortvan getransplanteerd in mijn blaas (toen ik 5 was), deze zorgde namelijk de hele tijd voor de reflux.

Ik heb heel veel controles gehad, eigenlijk nooit klachten gehad tot mijn 20e. Mijn nierfunctie is 95%, vermoed dat dat bij jou ook wel zo is (bij mij is er immers 1 nier weggehaald en toch bijna 100% functie).
Helaas helaas sinds mijn 20e constant blaasontsteking. Weer geopereerd, jaren onderhoudskuur geslikt, het blijft maar terugkomen. Dus nu gaan we richting een orthomoleculair arts, wellicht is door alle antibiotica mijn darmflora dusdanig aangetast dat mijn slijmvliezen geen goede weerstand hebben waardoor ik dus die blaasontstekingen telkens weer heb.


Wow heftig! Hoe meten ze de functionaliteit van je nieren? en wat is orthomoleculair arts?
Gelukkig heb ik nooit blaasontstekingen (teminste, wel eens gehad maar dat kwam dan door gemeenschap)..


Geeeen idee hoe ze de functionaliteit meten :D Ik heb in 3 verschillende ziekenhuizen alle onderzoeken gehad die er zijn geloof ik. Weet niet meer wat waarvoor was, wel dat het bij het laatste ziekenhuis 95% was.
Een orthomoleculair arts kijkt naar de invloed van voeding geloof ik, maar ik ga er met name heen vanwege een vermoedelijk tekort van een bepaald stofje waardoor mijn slijmvliezen geen goede weerstand hebben (daardoor dus soort chronische blaasontsteking). Ik hoop op een probioticumkuur en dat daarna al mijn klachten voorbij zijn *\o/* Blijven hopen haha ben al bij zoveel soorten artsen geweest, regulier en alternatief, deze stond nog niet op het lijstje :')

Ik vind het vrij heftig klinken hoor, jouw klachten.. Extreem vermoeid en nierstenen lijkt me zeker iets om serieus te nemen. Ik wist dus helemaal niet dat nierstenen veel voorkomen bij dubbelsystemen. Gelukkig heb ik daar geen last, van klinkt niet heel fijn!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:37

Romyv schreef:
@Mloes:
wat heb jij meegekregen over voeding ed? Had hier ook informatie over opgezocht, maar verschillende artikelen spreken elkaar tegen en de lijst van je niet moet doen is 5voudig langer dan wat je wel mag..


Heb nog nooit wat over voeding gehoord, zou niet weten wat specifiek bij blaasontsteking helpt. Dat kan met nierstenen anders zijn? Ik moet natuurlijk veel water drinken, cranberrysap, vitamine C. Als ik lichte klachten heb niet tot 6u in de kroeg gaan staan want dan gaat het geheid mis, en patatjes en chips en andere ongezonde dingen maken wel dat het eerder doorzet, maar dat is wel logisch ook :D Maar omdat mijn darmen wellicht wat beschadigd zijn door alle antibiotica, kan het zijn dat voeding mijn darmen weer op de rit helpt. Die arts aan de telefoon had het al over minderen met tarwe bijvoorbeeld. Maar dat heeft direct niks met mijn blaas te maken.
Maar met nierstenen kan je wel wat doen qua voeding begrijp ik?

Ik had een hele fijne huisarts, die kende mijn hele geschiedenis ook. En ik heb een hele fijne moeder :Y) Als ze me ergens niet snel genoeg wilden of konden helpen, zorgde mijn moeder ervoor dat ze het toch voor elkaar kreeg. Dus huisarts op vakantie, geen duidelijke blaasontsteking te zien in urine, dus mag de dokstersassistente geen AB geven? Ik zeg dan: Oke, balen. Mijn moeder zegt dan: Lees haar dossier, ik kom er nu aan voor die kuur! En altijd met succes :')
Dus flink op je strepen gaan staan hoor! Mijn moeder zou zorgen dat ik opgenomen zou worden met zulke waarden, gadver! Ben je niet bang dat je lichaam er mee ophoudt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Esther, FleurSandro, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Inney, Jeanetdb, Karmandi, KikiCelinevs, leonie1988, Lisewiesje, maringe, Rije, Selina, Tova, xPabloBokt en 132 bezoekers