kniebanden gescheurd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 16:45

Hoi bokkers,
3 jaad geleden ben ik bij de landing op een trampoline door mijn knie gegaan. Hij schoot door naar achteren, naar de dokter geweest was waarschijnlijk opgerekte banden dus ik moest het rustig aandoen. Na een paar dagen was de knie helemaal dik en blauw en na een goeie week was de bloed uitstorting helemaal naar beneden in mijn voet gezakt. Ik had toen al geen pijn meer en liep er alweer op. Ben er ook niet meer voor naar de dokter geweest achteraf mischien stom want hij voelde duidelijk instabiel aan.
maar een half jaar geleden kreeg ik last met paardrijden en sporten, ik naar de huisarts en kon er meteen een mri en foto's van laten maken. Nu kreeg ik vorige week de uitslag en die viel iets meer tegen dan gehoopt: achterste kruisband volledig door en voorste aan een zijde draadje..
de arts zei zelfs dat hij bij die landing even uit de kom moet zijn geweest en hij vond het raar dat ik nooit meer pijn eraan gehad heb. Ik ben nu doorgestuurd naar nijmegen want in mijn eigen ziekenhuid behandelen ze geen achterste kruisbanden. Ik moet er waarschijnlijk aan geopereerd worden anders is de kan groot op een versleten knie op mijn dertigste.

Nu mijn vraag: zijn er hier mensen die zijn geopereerd aan beide kruisbanden op de achterste? Ik vroeg me namelijk af hoe het precies gaat en hoelang je moet "revalideren".

Alvast bedankt!

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:47

Niet zelf, maar wel in mijn omgeving gezien. Naast dat je een versleten knie kan krijgen, is je knie ook heel instabiel. Revalideren duurt maaaanden! Reken echt op 6-9 maanden. Doe ook echt rustig aan en niet forceren.

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 16:56

Oh echt zo lang.. jeetje. Ik krijg deze week een brief van heg ziekenhuis wanneer ik langs kan komen. Ik doe nu idd geen gekke dingen die ik normaalmik nooit deed.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:59

Nu moet ik wel zeggen dat het hier om sporters ging. Dus je kan natuurlijk wel snel weer rondhobbelen. Maar pas echt na die tijd gingen ze weer sporten.

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:01

Ik doe gelukkig niet echt zware sporten ofzo een beetje fitness en paardrijden dus hoop dat het misschien iets sneller gaat maargoed dat is even wachten.

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:06

Het grappige is dat ik juist met het paardrijden veel pijn aan mn knie heb.

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:08

Ik de laatste tijd ook niet ernstig maar is geen fijn gevoel.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:57

Als ik mij niet vergis heeft bokker Zwerte ooit een operatie aan haar achterste kruisband gehad, misschien kan zij je meer vertellen :)

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: kniebanden gescheurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:00

Oh bedankt! ik zal haar eens ene berichtje sturen :)

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:22