Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Elke keer weer opnieuw zie ik er tegen op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:15

Waarover maak je ruzie met hem? Was je band voor de scheiding al wel goed met hem of ook niet echt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:18

Luca03 schreef:
Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu


Enig idee hoe dat komt dat het nu zo slechter is? Misschien samen met hem naar de psycholoog gaan om te praten en zeggen wat jr dwars zit.

Nieuwe vriendin is ook heftig, heb je met haar ook ruzie?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:25

Luca03 schreef:
Luca03 schreef:
Over schoolwerk, over MIJN paarden terwijl hij er niets over weet, ...
Mijn band is eigenlijk altijd goed geweest tot nu


Enig idee hoe dat komt dat het nu zo slechter is? Misschien samen met hem naar de psycholoog gaan om te praten en zeggen wat jr dwars zit.

Nieuwe vriendin is ook heftig, heb je met haar ook ruzie?


Haar negeer ik eigenlijk gewoon, ze hoort niet in mijn leven dus bestaat ze ook niet voor mij.[/quote]

Inderdaad, dit is denk ik waardoor je ook onbewust ruzie hebt met je pa. Jij moet haar niet en daardoor voel jij je waarschijnlijk al gespannen. Ik ken het. Ik moest de vriendin van me pa ook niet.
Misschien kan je er toch rustig met je pa over hebben, dat je het moeilijk vind en zijn vriendin niet echt mag en naar oplossingen wilt kijken.
Is ook niet leuk als je telkens gespannen daar loopt..
Gewoon eerlijk zijn. Je hebt niet voot haar gekozen, maar er moet een middenweg gevonden worden om beide kanten normaal mee te kunnen leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:30

Inderdaad, toch met je pa praten hierover. Schrijf het anders eerst rustig voot jezelf en als je met hem praat, vraag om begrip omdat je dit lastig vind. en ga met je vader naar oplossingen zoeken. Daarna ook rustig praten met die vriendin, zij zal vast begrijpen dat je het lastig vind.. is ook logisch, maar denk wel dat zij open staat voor je verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:31

Luca03 schreef:
Ik wil echt niet dat ze ruzie krijgen ofz alles gaat gewoon veel te snel voor mij. Ik krijg niet eens de tijd om het te verwerken. En ze vragen dan of ik mee wil naar zee, ik wil dan niet en dan wordt papa boos gewoon omdat ik dat nog niet aankan


Dit dus, praat met hem erover. Je kan het nog niet aan. Is je recht. Dat moet hij respecteren, maar hier moet je het wel met hem over hebben. Anders weet hij het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:48

DezeNaam schreef:
Heb jij enig idee hoe arrogant jij je gedraagt tegenover je stiefmoeder? Denk jij dat zij zich er fijn bij voelt om genegeerd te worden 'omdat ze niet thuis hoort in jouw leven'. Jezus, hoe onrespectvol kun je zijn. Je mag dan wel dertien zijn, maar dan hoor je je niet zo te gedragen. Ik heb in mijn leven zelf verschillende stiefmoeders en vaders gehad, er was er een stiefvader waar ik totaal niet mee overeen kon komen, nu nog steeds niet en ik heb nog altijd de pest aan hem. Toch ben ik mijn excuses gaan aanbieden voor mijn gedrag.
"Ik ben sowieso introvert en al heel moeilijk in omgang." Dat je zo bent wilt niet zeggen dat je je zo mag gedragen, ik ben zelf ook zo, mijn gevoelens gaan niemand anders aan en je hebt om momenten een handleiding nodig om met me om te kunnen gaan, maar dat is alsnog geen rede om niks aan je gedrag te doen.

Ik zou zeggen, ga je excuses aanbieden voor je gedrag, vertel tegen je vader wat je dwarsligt. :j


Zo kan het even wat minder! Het is niet niks hoor, zij mag hier stiefmoeder NIET mogen, heeft ze het recht op. Alleen er moet goed gesproken worden met elkaar, zodat er GEEN ruzies meer komen en iedereen normaal met elkaar om kan gaan.
En lees even goed. Ts heeft het er nog MOEILIJK mee...
pfff empaties vermogen is weer ver te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:59

DezeNaam schreef:
[naam]: Rustig maar hoor, ik heb nog minder dan een jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Ik begrijp heel goed hoe de TS zich voelt, ik weigerde ook beleefd te doen tegen mijn stiefvader.
Ik had toen ook maar eens (op een ander forum) een klaagtopic'je over mijn stiefvader geopend, wat ik daar over me heen kreeg heeft me toch doen inzien dat mijn gedrag gewoon niet aanvaardbaar was.
En ik zeg bovendien niet dat ze haar stiefmoeder leuk moet vinden, zoals ik al vermeld had vind ik mijn stiefvader nog steeds niet leuk, maar ik gedraag me wel tegenover hem.

En ik lees heel goed ja, de TS heeft het er moeilijk mee, toen mijn stiefvader in mijn leven kwam had ik het ook wel moeilijk met nog veel andere dingen, maar alsnog heb ik ingezien dat ik fout zat.

Misschien is het dan een goed idee om toch eens proberen te praten met je stiefmoeder, of je zegt tegen je vader dat hij even aan je stiefmoeder moet uitleggen dat jij het er moeilijker mee hebt dat er iemand bij in het gezin gekomen is en dat je nog even tijd nodig hebt.


ik vond je bericht niet erg aardig overkomen namelijk.. Maar goed dat jij er wel uiteindelijk uit bent gekomen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, brudoe, Jolynne, KleinBoefje, Saaams, SentiBot, Sjors__, valonka en 136 bezoekers