Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 12:53

Oke.. waar te beginnen. Nou ja, ik hou het maar even zo kort mogelijk.

Ik ben dinsdag j.l. van een paard afgetuimeld en heb daarbij het uitsteeksel aan de achterkant van nekwervel c7 afgebroken. Daar kwam ik afgelopen donderdag achter toen ik toch maar even naar de huisarts ging omdat ik wel erg veel spierpijn had. Nu zit ik dus 6 weken met een nekbrace, eentje met zo'n uitsparing voor je kin (en dus hoogsluitend). Probleem is alleen dat dat ding wel zo ontzettend irriteert op mijn kin en daaronder.. Ik word er helemaal niet goed van. Is er toevallig iemand die de gouden tip heeft wat ik hieraan kan doen? Ik heb al van alles geprobeerd inmiddels, zachte doek ertussen, watten ertussen, zachte doek juist vastmaken aan mijn kin/keel om te voorkomen dat er uberhaupt stof langsschuurt... Want dat lijkt dus ook het probleem, alles wat maar erlangs komt, hoe zacht ook, irriteert echt.. En wel zo erg dat ik nu al de neiging heb dat onding in een hoek te gooien, wat dus niet de bedoeling is natuurlijk :')

Ik hoor heel graag als iemand hier toevallig ervaring heeft met zo'n brace en natuurlijk, wat heb jij (of wat heeft een bekende van je) eraan gedaan?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:58

Beetje vet erop smeren?

Sterkte! Met nek en vooral brace!

Kimmej

Berichten: 737
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 13:02

Dank je vuurneon, maar ook dat al geprobeerd :(, ik heb Lanettecreme. Enige wat ik nu nog kan bedenken is een barrierecreme halen, dat wordt o.a. ook gebruikt tegen doorligplekken. De apotheek had dat niet op voorraad, moest worden besteld..

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:07

Ipv crème misschien zalf proberen. Crème is vaak dunner/zachter en trekt sneller in de huid, zalf blijft er langer op liggen. Van Lanettecrème heb je ook een zalf variant of ander misschien gewoon vaseline gebruiken, al is het maar ter overbrugging tot de barrierecreme er is.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Help, hoe overleef ik de 6 weken nekbrace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:45

Ik weet niet of in het in Nederland te verkrijgen is, maar vraag anders bij de apotheker is om Paw Paw ointment, en als het even kan met Manuka honey erin. Dat houd alles goed zacht en werkt perfect voor geirriteerde plekken! Sterkte en beterschap!