Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 17:51

Sinds een paar maanden heb ik een bril, dit omdat ik van veraf niet goed kan zien (ik gebruik hem alleen voor school en om tv te kijken). Maar nu krijg ik het gevoel alsof ik niet meer helder door de bril zie. De kleine letters die ik eerst wel kon lezen, zijn nu opeens wazig. Nou is dit alleen binnen (thuis, in het klaslokaal), buiten zie ik alles gewoon helder. En er is nog iets, mijn ogen veranderen. Vanmiddag zat ik met papa te kletsen, draai ik m'n hoofd naar de tv en wow, wat zie ik de ondertiteling goed, Draai m'n hoofd naar de klok, en wow, dat zie ik de cijfers goed. Helaas duurde dit niet lang, na het eten gingen we weer tv kijken en ik zie de ondertiteling helemaal niet helder meer, huh? Nou ben ik zelf echt verslaafd aan sociale media (tips om daar vanaf te komen, zijn meer dan welkom) en niet zo'n beetje ook! Ik kan met gemak 6 uurtjes lang zitten bokken. Ja, ik heb al zovaak gehoord dat je ogen niet verslechteren door computeren, maar ik krijg nu toch echt m'n twijfels. Tenslotte kan het aan m'n bril liggen (maar dat denk ik persoonlijk niet). Hij was perfect toen we hem kochten, is nooit gevallen en er zit geen enkele kras in.

Dus ik ben echt ten einde raad, hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken :D


_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:19

Niemand een ideetje :D

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:23

Nee, maar ze hebben wel mijn ogen opgemeten enz

Ja ik weet het, maar het lukt gewoon niet om minder op de computer te zitten :n

Ik haat m'n bril, dus ik doe hem alleen op als het moet :)


_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:28

TE5 schreef:
Ligt het ook niet aan hoe moe je bent?
Vaak heb ik dat ik aan het begin van de dag nog prima kan zien zonder bril (niet zo goed als met, maar toch zeker zo goed dat het niet storend is), terwijl aan het eind van de dag als ik 'm af zet alles wazig is. Of datzelfde ook 's ochtends vroeg als ik al een tijdje behoorlijk moe ben.


Er zitten 15 minuten tussen, tijdens het eten wordt je niet heel moe denk ik :')

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:31

1.50 :)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:37

Dat klopt Johanna :j Mij is ook verteld, dat het slecht is om een bril op te zetten als ik dichtbij iets moet zien (lezen, ipatten enz) Dit omdat ik dichtbij wel heel goed zie.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 19:46

Dankje Ibbel :)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:00

Lenzen zijn uitgesloten en moet je persé je bril ophouden ?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:11

Maar stel nou hé, ik vraag om ik voorin mag zitten in de klas en ik ga dichterbij de tv zitten, dan heb ik hem in principe niet nodig, kan dat wel ? Dat ik hem dan helemaal niet meer opdoe?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:12

Pascal schreef:
Mijn ogen gaan ook elk half jaar weer achteruit.
Ik draag lenzen en laat m'n ogen elk half jaar controleren. Elke keer zijn ze weer slechter.

Het schijnt wel dat het 'ooit' stabiel blijft..


Ja maar ik ben en dus volop in de groei, ze zeggen dat mijn ogen nog alle kanten op kunnen :j

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:17

Ik ga zoiezo proberen minder te computeren en meer te gaan lezen, voetballen etc.

M'n bril de hele dag ophouden kan ik echt niet verdragen en ik wil het liever niet :j

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:19

Maar mijn vraag is dus, als ik hem helemaal niet meer opdoe en gewoon geen films met ondertiteling kijken , zou dat een oplossing kunnen zijn? En of je ogen slechter worden als je geen bril meer opzet?
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 23-11-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:21

Mijn opticien zit in Nederland en ik in Turkije :)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:23

Ik heb precies het zelfde als jij Casidy, ik zie prima zonder bril, alleen de kleine letters niet :j

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:29

Zonnebril ook niet :D

Precies mijn gedachte Ibbel :j Ik ben van plan (heb al met oudere besproken) dan ik zo'n laser operatie (weet niet hoe je het echt noemt :o ) ga doen, die operatie maakt je ogen weer normaal en hoef ik dus geen bril meer :)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:32

Cassidy schreef:
Ik ben geen voorstander van lenzen, en laseren zou ik ook niet snel doen. Al eens aan gedacht waarom al de chirurgen die laser toepassen zelf nog met brillen rondlopen (als ze die nodig hebben)?


Ik ben ook geen voorstander van lenzen en over dat laseren, dat is nog helemaal niet zeker en we willen ons er eerst in verdiepen voordat we iets doen :j

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:34

Littera schreef:
Ik ken iemand bij wie het laseren enorm fout is gegaan. Dat is natuurlijk pure pech, maar realiseer je wel dat er risico's zitten aan laseren...

Overigens klopt dat verhaal van die luie ogen. Bij een bepaalde soort lenzen wordt het dragen van een bril ook afgeraden omdat je ogen bij die lenzen zelf het werk moeten doen en een bril ze daar te lui voor maakt.


Mag ik vragen wat er mis is gegaan?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-13 20:36

TurdusMerula schreef:
Wat is er mis met lenzen - mits je er netjes mee omgaat uiteraard. :)


Het grootste nadeel vind ik dat het inbrengen en verzorgen een hele klus is.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Ogen verslechteren zo snel.. Waarom en waardoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 09:44

Ik wil jullie eerst bedanken voor de reacties, ik heb er echt heel veel aan!

Ik heb nog een klein vraagje: Ik heb 2 jaar onder zwemmen gezeten, waarvan 1 jaar (fanatiek) wedstrijdzwemmen. Dus geen rustige baantjes zwemmen, maar echt keihard trainen. Nu paste mijn zwembril niet zo heel erg goed, dus kwam er elke baan dat ik zwom ongelooflijk veel water met chloor in m'n ogen. Mijn ogen waren voor het zwemmen veel beter dan nu, dus mijn vraag is: kan het daaraan liggen?

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 18:17

Paardjes45 schreef:
Ik wil jullie eerst bedanken voor de reacties, ik heb er echt heel veel aan!

Ik heb nog een klein vraagje: Ik heb 2 jaar onder zwemmen gezeten, waarvan 1 jaar (fanatiek) wedstrijdzwemmen. Dus geen rustige baantjes zwemmen, maar echt keihard trainen. Nu paste mijn zwembril niet zo heel erg goed, dus kwam er elke baan dat ik zwom ongelooflijk veel water met chloor in m'n ogen. Mijn ogen waren voor het zwemmen veel beter dan nu, dus mijn vraag is: kan het daaraan liggen?


Weet iemand het antwoord op deze vraag :o

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 20:04

Ik was vergeten het erbij te zetten, als ik wil gaan laseren, doe ik dat niet voor mijn zestiende en dankjewel voor je reactie, ik wil deze oorzaak uitsluiten, wat ik denk ik kan gaan doen :D
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 06-12-13 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 20:09

marleen_88 schreef:
Paardjes45 schreef:
Ik had het vergeten erbij te zetten, als ik wil gaan laseren, doe ik dat niet voor mijn zestiende en dankjewel voor je reactie, ik wil deze oorzaak uitsluiten, wat ik denk ik kan gaan doen :D


Twee jaar stabiele metingen en minimaal 18 jaar zijn al twee eisen.


Oh dat wist ik niet. Maar niks staat nog vast en zoals ik al eerder zei, ik wil me er eerst in verdiepen voordat ik iets ga doen :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, amand0, Astrophe, jojoleinee, Lestria, SennaS en 106 bezoekers