"schurft' op voorhoofd na rijden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

"schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 01:12

ja aiiii niet zo'n frisse titel :')

anyway, nu het wat kouder word heb ik steeds last van een héél droge huid op mijn voorhoofd. Na het rijden als ik mijn cap af heb gedaan begint het eerst wat trekkerig te voelen, en als ik dan thuis ben dan zitten er echt schilfertjes. Ik heb nu al mijn cap steeds mee naar huis genomen ipv in m'n locker op stal, maar het gaat alsnog niet weg.
heb hier alleen last van in de winter, iemand enig idee?

Smeer al met zwitsal, helpt ook niet eigenlijk. :n


liefs

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 04:18

Insmeren met vaseline voor het rijden.
Vaseline houd je huid vet en beschermt tegen de kou.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:10

en daarna zorgen dat je een goede dag en nacht creme koopt en die gaat gebruiken. Ik had afgelopen winter het zelfde als jij als ik mijn muts in de winter afzette. Ik ben toen begonnen met dagelijks smeren van een dag en nacht creme, en mijn huid is nu lang zo droog niet meer als vorig jaar :)

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:11

Coldcream erop

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:43

Eleionomae schreef:
en daarna zorgen dat je een goede dag en nacht creme koopt en die gaat gebruiken. Ik had afgelopen winter het zelfde als jij als ik mijn muts in de winter afzette. Ik ben toen begonnen met dagelijks smeren van een dag en nacht creme, en mijn huid is nu lang zo droog niet meer als vorig jaar :)

ik verzorg mijn huid altijd super goed, alle stappen van clinique en inderdaad frequent créme smeerder.

Word van vaseline je huid niet vettig? Té vet? als in puistjes?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:19

Heb je naast schilfertjes geen andere plekjes op je hoofd? En jeukt het ook?

Mijn moeder heeft vorigjaar een exceem reactie gehad op haar make-up. Met haar cap ging dit niet goed omdat ze elke keer zichzelf weer opnieuw besmette. Ze heeft een nieuwe cap gekocht en rijd nu met "mutsjes". Deze maakt ze vak tshirt mouwen die afknipt en dichtnaait. Deze kan ze wassen. Hierdoor is haar huid weer hersteld en had ze geen nieuwe besmettingen.

Mocht je gaan smeren met vaseline raad ik aan om ook zo'n mutsje te maken en op te zetten, anders word heel je cap goor.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 18:29

miss_lizje schreef:
Heb je naast schilfertjes geen andere plekjes op je hoofd? En jeukt het ook?

Mijn moeder heeft vorigjaar een exceem reactie gehad op haar make-up. Met haar cap ging dit niet goed omdat ze elke keer zichzelf weer opnieuw besmette. Ze heeft een nieuwe cap gekocht en rijd nu met "mutsjes". Deze maakt ze vak tshirt mouwen die afknipt en dichtnaait. Deze kan ze wassen. Hierdoor is haar huid weer hersteld en had ze geen nieuwe besmettingen.

Mocht je gaan smeren met vaseline raad ik aan om ook zo'n mutsje te maken en op te zetten, anders word heel je cap goor.


nee het is puur waar mijn cap 'drukt'. Waar die schuim achtige band op je voorhoofd zit.
Het jeukt na het rijden wel, voor de rest niet meer als ik er wat vettigs op heb gesmeerd.
verder heb ik geen plekjes nee. Alleen soms als ik steeds m'n tong naar buiten houd tijdens het rijden (ja dat doe ik, van de concentratie :') hele vervelende gewoonte haha! ) heb ik dat zelfde gevoel bij m'n mond. maar geen schilfers, thank god :P

vaseline ga ik proberen! Is zwitsal niet net zo goed? dat heb ik namelijk net aangeschaft.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:32

kun je beter bepanthene smeren ipv zwitsal, dat zit een beetje tussen vaseline en zwitsal in :j de baby versie gebruik ik ook voor mijn nieuwe tattoo tegen korstjes en rauwe/schilferige plekjes

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 19:05

Eleionomae schreef:
kun je beter bepanthene smeren ipv zwitsal, dat zit een beetje tussen vaseline en zwitsal in :j de baby versie gebruik ik ook voor mijn nieuwe tattoo tegen korstjes en rauwe/schilferige plekjes

he bedankt voor de tips!
m'n vriend dacht dat het misschien kwam doordat m'n cap te klein was.
Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken lijkt me, dit is puur iets van wanneer het koud is.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:47

leeneliefje schreef:
miss_lizje schreef:
Heb je naast schilfertjes geen andere plekjes op je hoofd? En jeukt het ook?

Mijn moeder heeft vorigjaar een exceem reactie gehad op haar make-up. Met haar cap ging dit niet goed omdat ze elke keer zichzelf weer opnieuw besmette. Ze heeft een nieuwe cap gekocht en rijd nu met "mutsjes". Deze maakt ze vak tshirt mouwen die afknipt en dichtnaait. Deze kan ze wassen. Hierdoor is haar huid weer hersteld en had ze geen nieuwe besmettingen.

Mocht je gaan smeren met vaseline raad ik aan om ook zo'n mutsje te maken en op te zetten, anders word heel je cap goor.


nee het is puur waar mijn cap 'drukt'. Waar die schuim achtige band op je voorhoofd zit.
Het jeukt na het rijden wel, voor de rest niet meer als ik er wat vettigs op heb gesmeerd.
verder heb ik geen plekjes nee. Alleen soms als ik steeds m'n tong naar buiten houd tijdens het rijden (ja dat doe ik, van de concentratie :') hele vervelende gewoonte haha! ) heb ik dat zelfde gevoel bij m'n mond. maar geen schilfers, thank god :P

vaseline ga ik proberen! Is zwitsal niet net zo goed? dat heb ik namelijk net aangeschaft.


Op die rand van dat schuim band begon het bij mijn moeder ook. Als het voor de rest niet rooig blijft lijkt mij het ook niet dat je heb wat mijn moeder had. Als je na de winterperiode ook geen last meer heb zou ik alleen lekker even wat smeren. Bij mijn moeder bleef het namelijk tot na de winter ook, vandaar dat we toen veder zijn gaan zoeken naar wat er aan de hand was.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:26

Eczeem en besmetten?? Eczeem is niet besmettelijk.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: "schurft' op voorhoofd na rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:39

Ik heb het ook. Heb ook eczeem en smeer mijn hoofd hier altijd sochtends en savonds mee in.
zo heb ik er bijna geen last meer van.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:55

Charaz schreef:
Eczeem en besmetten?? Eczeem is niet besmettelijk.


Moeder heeft bijna 3 kwart jaar met deze plek gelopen dermatoloog kreeg het ook niet weg met haar zalfjes en smeersels. Uiteindelijk werd de link gelegd met de cap, want als mijn moeder niet had gereden was het minder. Nieuwe cap gekocht en nu met mutsje en het is weg.
Eczeem is inderdaad niet besmettelijk voor anderen, maar viezigheid van de eczeemplek telkens weer op de eczeemplek is alles behalve bevoordelijk voor het herstel.(en een cap even in de wasmachine lijkt mij ook geen goed plan)

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:08

......moderne caps bestaan uit twee delen: je kunt een nieuwe binnenring los kopen. (En wellicht ook wassen.)