Stopweek pil, onveilig of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Stopweek pil, onveilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:45

Mijn huisarts zei altijd:
Slikken: Nooit korter dan 21 dagen (1 strip dus, meer mag wel)
Stopweek: Nooit langer dan 7 dagen (eens een keer een dag eerder beginnen was niet echt een probleem, zo kwam ik er laatst achter dat ik al jaren een dag te vroeg begin, gewoon een tel fout eigenlijk :+ )


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:51

Het zou mij geen prettig gevoel geven :n Ik denk dat je nu de eerste 7 dagen niet volledig meer beschermd was........



Maar zonnebloem, stel ik vergeet de pil op dag 9 van de cyclus.
Ik heb dus al 8 dagen geslikt=langer dan 7 dagen. Ik ben het gewoon vergeten en ben daarna gewoon weer doorgegaan met de strip.
Er staan dan volgens mij wel degelijk in de bijsluiter dat je kant hebt op zwangerschap. Niet zo groot als wanneer je een pil vergeet binnen de eerste 7 dagen of laatste 7 dagen. Maar die kans is er absoluut.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Stopweek pil, onveilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:56

Oh dus dan heb ik me altijd voor niks zorgen gemaakt als ik de pil een keer vergat op mijn tigste dag :+ :')

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:03

Oh := Dat had me op bepaalde momenten wel wat stress kunnen besparen :Y)

In dat geval TS: Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken :+


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:11

Ik slik meestal 2 maanden door. Dit is in overleg gegaan met de huisarts, dus dat blijf ik ook doen.
Langer kan ook niet want dan krijg ik doorbraakbloedingen ;)

Ik was trouwens eerder te voorzichtig dan onvoorzichtig ;)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Stopweek pil, onveilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:24

Ja maar mensen die dus zwanger worden van een vergeten pil zijn die dan enorm vruchtbaar ofzo?

Ik ken hier trouwens geen verhalen van, dus ik heb altijd een klein beetje mijn bedenkingen bij dit soort verhalen. Maar aan de andere kant: Wie ben ik om te zeggen dat het niet waar is ;)


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, Geerten, germie, Googlebot, Mo_Noah, xReetch, xxmichellexx en 155 bezoekers