Stopweek pil, onveilig of niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:19

Dit betekent dat je lichaam aangeeft dat je een stop in moet lassen. Er is een ander redelijk recent topic over het achter elkaar doorslikken en doorbraakbloedingen waarin dat naar voren kwam. Misschien even opzoeken. Daarin werd duidelijk dat als je doorbraakbloedingen krijgt als je meerdere strips achter elkaar doorslikt dat je dan eigenlijk per direct een pauze moet inlassen, er zat een linkje naar een toelichting daarover. Even zoeken op doorbraakbloeding oid op bokt en anders googelen..

De reguliere stopweek is altijd veilig, tenzij je kort daarvoor bijvoorbeeld een pil bent vergeten ofzo.
En als er verder geen breaks zijn geweest - dan zou deze "stop" die je hebt ingelast in principe ook gewoon veilig moeten zijn.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:29

StalNollie schreef:
maar je hebt de strip dus niet afgemaakt dan is deze toch niet meer veilig
je moet een strip altijd afmaken, in de stopweek mag je wel eerder weer beginnen met slikken maar niet later. maar je mag ook nooit je strip onderbreken

dus ik denk dat deze nu minder betrouwbaar is eerlijk gezegd.


Het gaat erom hoe lang je achter elkaar hebt doorgeslikt daarvoor en dat hoeft niet persé een strip te zijn als er daarvoor 2 hele andere strips zijn geweest.. Het gaat om het aantal aangesloten dagen van 7 normaliter (meestal) en die zal ze met meerdere strips wel hebben gehaald denk ik? Maar bij twijfel de HA bellen lijkt me..

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:48

eline_di schreef:
Ik heb dus 2,5 strip achter elkaar doorgeslikt. Daarna ben ik 1 dag gestopt en toen ben ik weer begonnen en slik ik gewoon weer door.

Ik heb er van te voren over nagedacht en mijn huisarts/apotheek zijn hier altijd wisselend over helaas. Vandaar nu toch mijn vraag hier.


2,5 strip is langer dan 7 dagen achter elkaar slikken dus veilig en je bent niet langer dan 7 dagen gestopt en daarna weer begonnen dus nog steeds veilig..

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:53

SAKKIA schreef:
Het zou mij geen prettig gevoel geven :n Ik denk dat je nu de eerste 7 dagen niet volledig meer beschermd was........



Maar zonnebloem, stel ik vergeet de pil op dag 9 van de cyclus.
Ik heb dus al 8 dagen geslikt=langer dan 7 dagen. Ik ben het gewoon vergeten en ben daarna gewoon weer doorgegaan met de strip.
Er staan dan volgens mij wel degelijk in de bijsluiter dat je kant hebt op zwangerschap. Niet zo groot als wanneer je een pil vergeet binnen de eerste 7 dagen of laatste 7 dagen. Maar die kans is er absoluut.


Zij heeft 2,5 x een strip geslikt dus zit ze op de tigste dag achterelkaar, een dag vergeten of stoppen is dan geen probleem want de pil is ingericht om een stopweek van 7 dagen aan te kunnen..

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:33

eline_di schreef:
Ik slik juist bewust door ivm mijn hormoonspiegel end.
De meningen verschillen er nogal over, maar ik ben van mening dat een stopweek niet noodzakelijk is en dat een constante hormoonspiegel beter is voor je lichaam.
Maar mensen die een andere mening hebben een hiernaar handelen zijn hier natuurlijk vrij in!


Google dan nog maar eens op doorbraakbloeding bij doorslikken van strips of zoek nog even op bokt. Daar staat namelijk dat je lichaam daarmee aangeeft dat het een break nodig heeft. Zoals vermeld was er link in eerder topic naar artikel met duidelijke informatie erin.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:46

Amaris schreef:
Maar misschien krijgt eline_di helemaal geen doorbraakbloeding.

Ik heb ook altijd doorgeslikt, stopte om de zoveel maanden eens om te zien of het allemaal nog werkte, en slikte dan weer door. Waarom ongesteld worden als het niet hoeft? :?
Nooit doorbraakbloedingen gehad.


Ze geeft juist in haar beginpost aan dat ze een beetje ging bloeden ;-) dusss dat lijkt me dan duidelijk

Hier overigens de link
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... ingen.html
Als je een doorbraakbloeding krijgt terwijl je de pil hebt doorgeslikt (dus langer dan 3 weken achter elkaar) is het raadzaam om meteen te stoppen met de strip. Je lichaam geeft aan dat het tijd is om ongesteld te worden, dus het is het beste om daaraan toe te geven.

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:50

44Myrthe44 schreef:
Wat als je helemaal niet doorslikt, maar wel een doorbraakbloeding krijgt?
Ik krijg altijd een doorbraakbloeding in de 3e week, en de week erna (de stopweek dus), ook gewoon bloed. Eigenlijk ben ik dus steeds om en om 2 weken ''ongesteld'' en 2 weken niet.
Is het voor mij misschien beter om de pil 2 weken te slikken, dan stopweek, en dan weer 2 weken?


Dat lijkt me niet - denk dat je een te lichte pil hebt waardoor je al in week 3 doorbreekt ..

Proud human of Whizzard & gek op onze stoere Gelderse ruinen! <3 <3 Voor Whizzemans: Het is onmogelijk', zei trots. 'Het is riskant', zei ervaring. 'Het is zinloos', zei rede. 'Probeer het', fluisterde het hart.
>> May The Horse Be With You!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, charrr91, Dries1990, m9ara en 43 bezoekers