Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 08:53

Want ik kan zo langzamerhand niet meer

ik verga van de hoofdpijn bijna elke dag weer dan zit het weer links dan weer rechts, kan mijn dag niet beginnen zonder sadidon wordt snachts wakker van de hoofdpijn vorige keer heb ik zelfs snachts 2 saridon genomen met als gevolg dat ik de hele dag zo stoned was als ik weer niet wat.
ik ga er mee naar bed en sta er weer mee op..

mijn huisarts zegt kan beste gewoon ibuprofen nemen, maar eigenlijk wil ik niet zoveel pijnstillers en maakt die hoofdpijn mij toch wel ongerust omdat mijn vader is overleden aan een hersenbloeding en ook vaak hoofdpijn had ( mijn tante heeft ook een hersenbloeding gehad maar het gelukkig overleefd, en ook mijn opa heeft het gehad en is overleden hier aan) dit en hartinfarcten zit helaas in de familie.

Misschien staat het er helemaal los van maar maakt me wel ongerust dag in dag uit hoofdpijn ;(

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Re: Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:58

Spanning kan de hoofdpijn verergeren, dus zeker is het goed om terug naar de HA te gaan en gewoon jouw zorgen bespreken. Hij kan dan kijken of eventueel aanvullend onderzoek verstandig is.

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:00

Drink je wel voldoende?
Hoofdpijn kan veel verschillende oorzaken hebben maar heb je met je huisarts al eens over jouw angst gehad? Vind met jouw verleden dat hij je in elk geval serieus mag nemen en een paar testjes doen, al is het maar om je gerust te stellen!

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Re: Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:16

Hoe is het met je rug-, nek- en schouderspieren gesteld? Zelf had ik ook al jaren hoofdpijn en fysiotherapie hielp altijd maar even. Tot een oplettende fysio me naar de sportschool stuurde (ik moest plat op m'n rug liggen en mijn hoofd optillen. Normaal gesproken moet iemand dit zeker 20 sec kunnen volhouden. Ik hield het slechts 2 sec vol).

Daar ben ik een jaar geleden een speciale groepsles voor rug en schouders gaan volgen. Er wordt niet met apparaten gewerkt, af en toe een gewichtje oid. Sinds ik ben begonnen heb ik nog ampwr hoofdpijn. Terwijl ik daarvoor soms echt periodes op ibuprofen leefde.

Het heet rugfit en misschien wordt het bij jou in de buurt ook wel aangeboden.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:29

Nou, als je DE tip hebt, dan wil ik die ook graag weten. Ik kamp al minstens 10 jaar met hoofdpijnen namelijk…

Hoe lang heb je hier al last van? Hoe oud ben je? Hoe is het met je hormonen? Gebruik je anticonceptie? Kun je daarmee stoppen?
Recent iets gewijzigd in je voeding? Drink je genoeg inderdaad?


Heb je al geprobeerd: suikervrij, cafeïnevrij, zuivelvrij voor minimaal 3 maanden om te merken of het verschil maakt?

Heb je al uitgesloten: lichamelijke problemen, nek-, schouder en rug? (Wat voor werk doe je, hoe is je houding dan? Hoe is je houding met paardrijden, als je dat doet? Hou je vast in je nek? Is je paard goed uit te zitten)?

Heb je al uitgesloten: neurologische problemen --> pijncentrum of neuroloog in ziekenhuis? Ben je eens keihard (van je paard) gevallen en begonnen daarna je klachten?

Fysio, osteo, manueel of chiro kunnen je vertellen over lichamelijke issues. Daar kun je zelf een afspraak voor maken.

De rest zul je eerst voor naar je huisarts moeten. Maar, wees voorbereid en zorg dat je zelf op de hoogte bent en weet wat je wilt want mijn huisarts was niet echt proactief.

Ga naar je huisarts en “stop” met slikken van al die troep. Er bestaat ook medicijn afhankelijke hoofdpijn. Voorts is er veel info met Google te vinden dus ga je daar maar eens in verdiepen. Doe de hoofdpijntest op internet, dan weet je wat meer over met welke soort je te maken hebt.

En ja, lichaamsbeweging, fitness o.l.v. een fysio bv. kunnen ook erg goed helpen.

Succes ermee. Ik ben al járen aan het dokteren. Heb alle peuten gehad die er bestaan, heb het alternatieve circuit geprobeerd, ben bij de neuroloog geweest, heb diverse diëten geprobeerd, hormonaal geprobeerd zelfs een psycholoog etc. En nee, heb de oplossing nog steeds niet gevonden…

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:33

wat bij mij helpt is: koffie en chocolade!
ik drink verder nooit koffie, maar als ik een hoofdpijntje op voel komen pak ik snel een bakje koffie, bijvoorkeur met een lekker stukje chocolade, en weg is de pijn!

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:34

Misschien heel stom ik liep ook een aantal weken met hoofdpijn en ik kocht een andere kussen en ik was er vanaf.
Misshcien zijn dit hele andere hoofdpijnen maar ik dacht ik meld het toch even.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:35

Ik heb 2 en half jaar lang dag in dag uit met helse hoofdpijn gelopen. Niemand wist wat het was. Uiteindelijk kwamen ze er toch achter dat ik een hele rare vorm van migraine had (zo zei de neuroloog het). Medicijnen gekregen; wat was dat een bevrijding! Het was echt bijna helemaal weg. Een enkele keer heb ik nog een hevige hoofdpijn (migraine aanval). Misschien dat het bij jou ook migraine kan zijn?

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: Wie heeft DE tip tegen hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:40

Fysio veel minder hoofdpijn nu!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:41

Bij al het bovenstaande heb ik nog een dingetje toe te voegen: heb je je ogen wel eens laten testen? Als je een beetje minder ziet kan dat ook voor hoofdpijn zorgen!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:14

Ik heb in het verleden ook veel hoofdpijn (migraine gehad).
Bij mij hielp ontzettend het stoppen met suiker eten, veel drinken en vooral zorgen dat als er emotionele oliebol is, daar mee aan de slag gaan.
Veel zorgen maken/piekeren krijg ik ook altijd hoofdpijn van, dus goed diep ademhalen en ontspannen is echt nodig.

En die tip van het kussen vind ik ook niet zo stom, kan een hele hoop verschil maken!