Welke sport past bij mij?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:31

Naast paardrijden :D

Ik woon sinds kort op kamers en mis het toch wel om naast school en paardrijden nog een andere sport te hebben. Nou zijn er genoeg sporten, dat heb ik al ervaren. Laatst ben ik begonnen met kickboksen en dit vond ik ontzettend leuk :D Maar helaas mijn gewrichten niet... Daarom besloten om toch te stoppen, maar nu zoek ik dus iets anders. Mijn "eisen":
- Individuele sport (in teams wordt ik altijd te afwachtend of juist te fanatiek, en wil niet te afhankelijk zijn van anderen haha)
- Fietsen, zwemmen en fitness vind ik alledrie verschrikkelijk. :')
- Intensief
- Bij voorkeur een competitiesport, hoeft niet per se maar ik hou er echt van als ik wedstrijden heb als "doel" om te trainen.

Nou, na deze lijst blijven er nog genoeg sporten over. Helaas heb ik een kleine beperking in de vorm van hypermobiliteit, met name in mijn knieën/heupen. Daardoor valt er al een heleboel af. Zo was kickboksen dus ook te veel (voor mijn heupen en polsen). Mijn heup zit nu nog steeds niet helemaal goed en het is al een week geleden dat ik ben gaan trainen. := Het gaat er dus vooral om dat ik geen al te gekke draaibewegingen moet maken. Ik ben echt al druk op zoek, maar vind het erg lastig. Ik ga mijn fysiotherapeut ook om advies vragen maar ik dacht, misschien zijn er bokkers die iets leuks weten. Het gaat me dus echt om een sport om wat conditie te krijgen/onderhouden, ik doe regelmatig yoga en dat is natuurlijk fantastisch goed voor je maar het is geen cardio/krachttraining haha :D

alvast heel erg bedankt +:)+


Anoniem

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:21

Iedereen bedankt voor de tips! Zumba heb ik gedaan maar dat is helaas te veel inderdaad.
Skaten dacht ik ook al aan, moet ik wel even oefenen want ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak kennis maak met de grond bij skeeleren :') Maar dat is misschien niet zo'n gek idee. Roeien lijkt me erg leuk maar dan moet ik even zoeken hoe en wat! Tennis heb ik nog nooit gedaan eigenlijk, badminton wel maar dat vond ik niet zo superleuk. Iedereen bedankt in ieder geval, heb al weer wat tips haha :D

Anoniem

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:11

Goh ik zie net dat er hier inderdaad zo'n vereniging zit. Dat ziet er wel leuk uit!
Roeien gaat me zeker wel goed af vermoed ik, aangezien ik de eerste keer in een kajak iedereen al voorbijvloog, en vond het nog leuk ook :D Dankje voor de tip!
Paaldansen ben ik te onhandig voor vrees ik :))

Anoniem

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:19

Daar ben ik te dom voor Jol :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:21

Sanned schreef:
Je bent student toch? Volgens je profiel tenminste :+ Kijk eens naar studentenroeiverenigingen. Niet dat ik er zelf bij een zit, maar ze schijnen erg gezellig te zijn en meestal wordt er ook echt wel serieus geroeid.



Hmmmhhhh dat is een studentenvereniging Met ontgroening :')

Anoniem

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:24

Dat lijkt op fietsen >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:03

patricia2403 schreef:
turnen is vast geen optie met hypermobiliteit, wel heel erg leuk! jaren gedaan
dansen? en roeien is inderdaad ook leuk! :D



Veel turners en dansers zijn juist hypermobiel :)) Omdat je nou eenmaal een stuk leniger bent.
Maar turnen is imo echt iets waar je op jonge leeftijd mee moet beginnen, en om eerlijk te zijn was ik daar tijdens gym al nooit een ster in :Y)
Badminton gebruik je inderdaad je pols bij, maar zo'n shuttle weegt natuurlijk niet zo veel, noch weegt het racket veel. Schermen heb ik nooit aan gedacht, zal eens zoeken haha :D

Yoga doe ik al! :D Pilates één keer geprobeerd..... _O-

Anoniem

Re: Welke sport past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:18

_O-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Firebug, Leo, Shetje14 en 35 bezoekers