Haar net touw na bleken, wat helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 22:46

hoihoi!

Afgelopen zomer heb ik mijn bruine haar deels laten blonderen (bleken dus) aan de onderkant.
Maar nu is het heel touwig, en ik weet niet goed wat voor spul er in kan zodat het minder touwig is.
Ik gebruik nu iets van Elvive, wat precies weet ik niet goed :o .
Misschien weten jullie iets wat goed helpt tegen touwig haar?


Groetjes!

knaasje
Berichten: 853
Geregistreerd: 26-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:47

Tja, dat is gewoon een kwestie van eraf knippen, ik heb dit ook gehad en je kunt er weinig aan doen. Enige is dat je wat serum erin kan doen, dat het wat gladder wordt. Biosilk is wel goed spul.
Laatst bijgewerkt door knaasje op 09-11-13 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:47

Kerastase, een goudachtig pompje waar een soort van olie in zit.
Geurt heel lekker, maar is ook goed tegen pluizig/touwig haar.

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:48

Afknippen :+

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:49

Blijkbaar helpt het om olijf olie in je haar te smeren en dan een badmuts op te doen en 15 min in te laten treken en dan goed uitspoelen en conditioner er in.

Dat 3x per week herhalen zou een flink verschil moeten maken.

Geen idee of het werk, het effect zal sowieso minder zijn omdat het je punten zijn.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:50

Dat gaat niet verbeteren met smeerseltjes, maar alleen met de schaar. Het is gewoon dood haar.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:51

Dode punten laten afknippen. Verder goed onderhouden door je haar niet vaak te wassen. Anti-klit gebruiken voor het kammen.

wph1

Berichten: 611
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:51

Ik zou het niet gelijk afknippen.
Probeert eerst elke dag olie erin te doen.
Na 2 weken moet je echt resultaat hebben zoniet dan helaas schaar erin.....
Succes

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:51

Ontkleuren is onwijs slecht voor je haar, snap eigenlijk niet zo goed waarom je op jouw leeftijd al je haar laat ontkleuren (het is zo slecht en zonde van je haar!), maar dat is een andere discussie.

Is je haar erg droog geworden? Als je haar aanvoelt als touw, is dat meestal het begin van dood haar. Als het alleen de puntjes zijn zou ik je haar even laten knippen! Ik heb mijn haar een aantal jaar geleden ook ontkleurt, en dat heb ik geweten! Moest de hele onderkant af laten knippen en weer opnieuw laten aangroeien omdat het zo droog was geworden! 4 jaar later is mijn haar nog herstellende. Wat voor mij heel erg werkt is haarserum gebruiken (ik gebruik Biosilk) en zo af en toe een haarmasker in je haar. Let er wel op dat je een haarmasker niet bij je haaraanzet aanbrengt, want dan wordt het vettig.
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 09-11-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:52

Je hoeft het niet meteen af te knippen hoor :) Vaak (bij mij tenminste) verbetert het na een week of wat wel weer vanzelf. Dan komt er zuurstof bij. Haar dat echt beschadigd is, komt niet meer goed, maar het lijkt vlak na het bleken altijd een stuk erger. Conditioner/olie/serum helpt tot die tijd om het toonbaar te houden ja.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:54

Cremespoeling gebruiken en even een masker halen bij de kapper. Verder creme/olie gebruiken voor je haar na het douchen. Dode punten laten afknippen :)

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 23:24

Waarom, omdat ik wel wat anders wou :=

Olie staat hier volgensmij nog wel, ik zou het is proberen!
Puntjes afknippen moet wel ja :=

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:30

Danish wonder halen bij de kapsalon! Is echt topspul!
Heb dit ook gebruikt na permanenten op gekleurd haar (geen aanrader!). Mijn haar is er een stuk van opgeknapt!

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:31

Whaha haar is sowieso dood, dus als je de 'dode puntjes' eraf knipt kun je gelijk voor kaal gaan :p. Ik zou alleen de punten knippen, die zijn vaak het ergste. Verder een milde shampoo en een voedende conditioner. Daarnaast kun je nog een haarmaskertje gebruiken en een serum. Bij bijvoorbeeld de tuinen kun je een pot kokosolie kopen, dit is hard op kamertemperatuur maar smelt in je hand. Dit zou je dat savonds in je haar kunnen doen (vooral in de lengte en niet op de hoofdhuid) en er dan sochteds uit kunnen wassen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:34

kleinvosje schreef:
Dat gaat niet verbeteren met smeerseltjes, maar alleen met de schaar. Het is gewoon dood haar.


Juist, mee eens.

Het is kapotgeblondeerd.

Wordt heus niet weer levend, want haar is dood materiaal.

Het ziet er mooi uit als het gezond is en niet beschadigd is door het verven.

Maar eenmaal beschadigd is het gewoon beschadigd voor altijd.

Gelukkig groeit het haar gewoon door.

Afknippen is het enigste of je kan het gelukkig wat verbloemen door het met een serum enof iets anders iets waardoor het niet meer eruitziet als ernstig beschadigd, maar elke keer dat je het haar weer wast is het haar weer als touw doordat het spul eruit is gewassen.

Het hersteld dus niet maar het is tijdelijk zolang het spul erop is gezet.

Biosilk is een goed spul.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:35

Gewoon een goede shampoo en conditioner gebruiken. En een goed haarmaskertje voor beschadigd en gekleurd haar. Niet van een drogist maar echt een goed kappersproduct. Evt. De gespleten puntjes laten knippen.

yaylavb
Berichten: 676
Geregistreerd: 13-02-12
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:41

Appelmoes_11 schreef:
Je hoeft het niet meteen af te knippen hoor :) Vaak (bij mij tenminste) verbetert het na een week of wat wel weer vanzelf. Dan komt er zuurstof bij. Haar dat echt beschadigd is, komt niet meer goed, maar het lijkt vlak na het bleken altijd een stuk erger. Conditioner/olie/serum helpt tot die tijd om het toonbaar te houden ja.



Precies dit hierboven.
Ik doe erna altijd maskertje in en na een weekje is het weer goed.
Ik doe het trouwens wel met kappers spul.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:50

Afknippen, dood haar kun je niet meer gezond krijgen. Wat je zou kunnen om het wat minder erg te maken is kokosvet, dat is het enige wat echt het haar binnen kan dringen. Maar als je het echt weer helemaal gezond wil hebben moet de schaar er in. Ik heb 1,5 jaar lang mijn haar geblondeerd, en het is nog steeds aan het herstellen, het word nu langzaam weer mooi, nooit meer die troep voor mij. Je kunt natuurlijk ook genoegen nemen met serums bomvol met siliconen die je haar gezond laten lijken, het is net wat je wil.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:53

Lara_Silver schreef:
Afknippen, dood haar kun je niet meer gezond krijgen. Wat je zou kunnen om het wat minder erg te maken is kokosvet, dat is het enige wat echt het haar binnen kan dringen. Maar als je het echt weer helemaal gezond wil hebben moet de schaar er in. Ik heb 1,5 jaar lang mijn haar geblondeerd, en het is nog steeds aan het herstellen, het word nu langzaam weer mooi, nooit meer die troep voor mij. Je kunt natuurlijk ook genoegen nemen met serums bomvol met siliconen die je haar gezond laten lijken, het is net wat je wil.


Tja als de keuze is super kort of siliconen in mijn haar proppen zou ik alsnog voor het laatste kiezen. En juist op die leeftijd snap ik dat je je haar zeker niet heel kort wilt knippen.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:12

Dat is het stomme aan siliconen. Het gaat nooit in je haar, maar er omheen, sluit het af. Dwz dat je agressieve sulfaten nodig hebt om dat er af te wassen. (de siliconen in de meeste producten zijn namelijk niet de wateruitwasbare 'goede' varianten) Deze agressieve sulfaten drogen je haar uit vanwege hun ontvettende werking. Je maakt het uiteindelijk alleen maar erger. Bij gezond haar niet zo'n enorm probleem, maar voor zwak haar een drama.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:18

Daarom raad ik persoonlijk ook kokosvet aan. Verder weet ik natuurlijk niet hoe het haar van ts eruit ziet, maar wanneer ik mijn haar was met sls voelt het ook gewoon stroef en touwachtig aan. Daarom zou ik ook een milde shampoo zonder sls etc aanraden en een conditioner met veel natuurlijke olien zonder siliconen, maar als ze met siliconen een mooi resultaat krijgt, tja waarom niet. Ik ken genoeg mensen die hun haren elke dag met sls wassen en er siliconen in pompen en die hebben toch echt prachtig haar.

Het beste probeer je gewoon wat verschillende dingen en kijk je met welk resultaat je zelf tevreden bent. Eventueel wat vaker naar de kapper zodat het dode wat sneller weg gaat. Als je je haar er met wat middeltjes nog redelijk goed uit kunt laten zien zou ik het persoonlijk nooit afknippen.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:29

Met afknippen zou het dan net over mn schouder vallem, niet heel heel kort dus.
Als het echt heel erg word moet dat maar, maar ik ga dan eerst kokosvet zoeken/kopen! :D

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:31

Die van mij komt van de natuurwinkel en ik weet dat ze bij de tuinen ook hebben. Je kunt eventueel wel de gespleten puntjes eraf knippen, dat scheelt vaak heel wat :3

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:37

ik hou dit topic even in de gaten! had van de zomer mijn onderlaag van me pony gebleekt en toen blauw geverfd maar nu mijn haar weer eens stuk aant groeien is is dat echt dood, maar eraf knippen gaat niet :(

hier en foto van hoe het was, het geen wat gekleurd is is nu dus ook beschadigd.. maar afknippen durf ik dus echt niet... en draag nu altijd een staart en als ik het knip heb ik veel korte en rare plukjes...

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Haar net touw na bleken, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 00:43

Sowiso vind ik jou haar heel erg gaaf!