Arm gebroken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:13

Ik vind het raar dat ze niet iets doen, hij staat niet mooi op elkaar.

Ik heb na een val mijn sleutelbeen gebroken, deze zag er zo uit
Afbeelding

Daar hebben ze me 5 maanden mee laten lopen, in de hoop dat het wel recht aan elkaar zou groeien :roll:
Ik reed weer auto en deed alles aangepast, maar het was wel een beperking. Ik ben naar de arts geweest en gevraagd of ze er wat aan wilden doen, toen hebben ze het met een operatie gfixeerd.



Anoniem

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:06

Het nadeel van lang met een breuk lopen is dat spieren en pezen er naar gaan staan. Toen ik uiteindelijk een plaatje kreeg, werden mijn pezen en spieren weer opgerekt tot volle lengte, daar heb ik nog wel het meest last van gehad. Tijdens de breuk was mijn ene schouder echt een stuk korter dan de andere trouwens.

Anoniem

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:35

Ze hoopten dat het vanzelf aan elkaar zou groeien :roll: Aan het eind stond ie nog zo :D
Ze hebben het toen opengemaakt en de botuiteinden waren vervuild met bindweefsel en er waren ook stukjes bot afgeknapt en die waren ingekapseld in mijn spieren. Het zou dus nooit aan elkaar groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 01:18

Delphi schreef:
Ik heb jaren geleden ook mijn sleutelbeen gebroken in Australiƫ. De breuk zag er net zoals bij jou uit. Ik moest in een mitella en verder niets. In Nederland terug in het ziekenhuis wilden ze eigenlijk ook opereren, omdat het niet mooi stond. Mijn schouder zelf hing ook erg af waardoor het extra opviel. Maar vanwege de inmiddels botvorming wilden ze het toch even afwachten, omdat opnieuw breken altijd nog kon. Bij mij is het dus wel aangegroeid, maar wel zo scheef net als op de foto. Op zich zie je het niet echt, behalve dat je mijn sleutelbeen niet echt ziet maar een punt die ook duidelijk voelbaar was. Ik wilde liever geen operatie omdat ik er geen klachten aan had, in tegenstelling tot jou, en bang was voor een flink litteken.


Mij werd verteld dat een sleutelbeen vaak weer vastgroeit, al kan dat ook scheef zijn. Bij een been of arm wil je dat dus niet hebben, maar bij een sleutelbeen kan ik doorgaans niet zo veel kwaad. Daarom zijn ze vaak niet zo happig er op om gelijk te opereren.


De breuk stond na 5 maanden nog precies zo, zonder botaangroei. Het was ook zo vervuild, dat het niet aan zou groeien.


TS, ik zou ook een operatie verkiezen hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:52

Delphi schreef:
Oh jeetje na 5 maanden nog joh! Hier was er al flink botgroei na een week of 8. Hier groeide het gelukkig wel goed aan en heb er geen last meer van. Dat ze jezo lang hebben laten sukkelen voor ze zijn gaan opereren!! Wat een ellende dan. Heb je er een groot litteken aan over gehouden?


9 cm, dus het valt mee :D

Anoniem

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:54

Sterkte TS vandaag!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BingBot, GrapeshotBot, SentiBot, YandexBot en 144 bezoekers