ik word er gek van...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 21:25

Hallo,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt...
In 2011 was ik in het begin van het jaar een mooie 63kg. Ik ben zelf 1.77m lang dus dat was mooi gewicht.
Vanaf maart begon ik af te vallen. Nog niet zo een ramp.
Bleef rond de 60kg zitten.
2012 ging het verder naar beneden en was ik nog maar 57kg. Ach het liep nog wel goed en ging weer omhoog naar de 60kg. Ik happy, maar vanaf begin dit jaar gaat het weer achteruit. Zo erg momenteel zelfs dat ik nu op 55kg zit en niet kan aankomen. Alles geprobeerd en laat volgende week woensdag bloed prikken.
Op suiker schildklier lever en nier. Ik ben eerde op suiker geprikt en daar kwam niks uit.

Momenteel heb ik steeds honger, heb ik gegeten en uur later heb ik weer honger. Word er zelfs midden in de nacht wakker van de honger. Laatste paar dagen ook weer ontzettend veel dorst. Drink minimaal 2 liter per dag en als ik 1 middel groot glas snel moet leeg drinken loop ik het volgende uur 5x naar toilet.

Ik ben dus te licht mijn bmi is te weinig en ik kan niet aankomen, wat ik ook doe.

Wat kan ik verder nog doen dan prikken laten en afwachten.

Op dit moment van schrijven heb ik alweer honger en heb om 6 uur ongeveer gegeten.

Groetjes

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:06

Wat is veel eten? Hou het eens bij en bekijk hoeveel kcal je hebt gehad.
In elk geval goed dat je naar de dokter gaat om alles te laten checken.

En troostje: van elke slok die ik neem, moet ik ook naar de wc. Zeker met 2 liter op een dag is dat euh.. vaak :D

Chikiboy
Berichten: 923
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:09

Ik hoop dat ze ontdekken wat er aan de hand is en je het kan oplossen !

Maar iets moet me van het hart... de komende 100 lezers zullen stiekem best jaloers zijn dat je mag eten wat je wil en je niet aankomt...de meesten proberen immers gewicht te verliezen ;)

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 22:14

Dat begrijp ik en ik zal waarschijnlijk ook best wat mensen tegen de borst stoten maar en troost voor de dames: de heren hebben liever een volslanke.dame

Lente
Berichten: 27774
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:59

Chikiboy, ook ik wil gewicht verliezen, maar jaloers op de TS? Totaal niet :n

Het is in mijn optiek veel vervelender als je maar niet aan kan komen. TS, ik hoop voor je dat je duidelijkheid krijgt uit het bloedbeeld. Is er al gekeken (kunnen ze dat?) of je niet bijvoorbeeld een lintworm hebt?

Veel honger klinkt ook als iets wat je hebt als je een te snel werkende schildklier hebt.

Sterkte ermee :(:)

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:01

Wat eet je meestal op een dag? En hoeveel beweeg je?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:09

Ben je al eens bij een dietiste geweest? Als er lichamelijk niets aan de hand is, zou je dat eens kunnen proberen. Een dietiste is er namelijk niet alleen voor hulp bij afvallen.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:51

Klopt dietiste heb ik aangegeven maar dokter wil eerst bloedbeeld.
Euhm lintworm ben ik niet op onderzocht eigenlijk haha.

Ik begin de dag met een bak brinta, dan heb ik rond 10:30 pauze en eet ik meestal sultana's en stukje metworst. Om 12:15 hebben we weer pauze en eet ik om en nabij de 3 broodjes. Rond 14:15 hebben we weer pauze en eet ik iets van een stroopwafel...
Tussendoor eet ik meestal een banaan (als ik thuis kom) en qua avondeten... Ik krijg altijd de vraag of mijn ogen niet groter waren als mijn maag.
Qua aardappels eet ik zo'n 4/5 hele aardappels misschien 6, ongeveer 2 grote scheppen groente en altijd 1 stuk vlees en als er nog een halve over is eet ik die ook op.
Verder in de avonduren pak ik wel eens stukje gebak als dat er is en lig rond 22.30 op bed en vaak begint hij dan alweer te knorren...
Qua beweging? Ik voetbalde altijd maar moest noodgedwongen stoppen hoewel ik weer verlang doe ik dat niet weer.
Ik rijd ongeveer 3/4x in de week op mijn hafje en 1x in de week fiets ik klein stukje naar stage.
Dat is op een boerderij dus loop daar zo'n 5km p/d.
Op schooldagen loop ik 10 min van station naar school en ook 10min van school naar station...
Dit is eigenlijk alles wat ik qua beweging doe...

Nienke89

Berichten: 1605
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Ja, aanwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:59

Lente schreef:
Chikiboy, ook ik wil gewicht verliezen, maar jaloers op de TS? Totaal niet :n

Het is in mijn optiek veel vervelender als je maar niet aan kan komen. TS, ik hoop voor je dat je duidelijkheid krijgt uit het bloedbeeld. Is er al gekeken (kunnen ze dat?) of je niet bijvoorbeeld een lintworm hebt?

Veel honger klinkt ook als iets wat je hebt als je een te snel werkende schildklier hebt.

Sterkte ermee :(:)


Idd mee eens, ik ben net als de TS-er veel te dun en aankomen is echt niet zo gemakkelijk. Dus misschien klinkt het leuk, "gewoon lekker veel eten" maar zo simpel ligt het niet. En hoe vaak je ook niet naar je hoofd geslingerd krijgt... "heb je een eetstoornis ofzo?," of, "ja maar jij bent eng mager!!" Zo vervelend!

Als je last hebt van je schildklier heb je ook vaak een heleboel andere klachten (ben ook voor 1 week terug getest ;)) Miss dat je je tot je de uitslag krijgt daar een beetje over kunt inlezen TS?
En verder ja, echt tips weet ik ook niet, sowieso lijkt met me slim om 6 eetmomenten in de dag in te plannen en misschien is het handig om iets van nootjes bij je te hebben zodat je af en toe een handje nootjes kunt nemen tegen de honger!
Succes! :)

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:10

Dankje voor de tip!!
Ja krijg ook altijd: wacht maar tot je 30 bent geweest dan kom je wel aan...
Kreeg ook vaak te horen of ik anorexia had en dat ik blij moest zijn.

Ja heb ook klachten als moe etc...
Maar goed :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:40

xDaantjxx schreef:
Ik begin de dag met een bak brinta
rond 10:30 eet ik meestal sultana's en stukje metworst.
Om 12:15 hebben we weer pauze en eet ik om en nabij de 3 broodjes.
Rond 14:15 eet ik iets van een stroopwafel...
Tussendoor eet ik meestal een banaan (als ik thuis kom) en
qua avondeten eet ik zo'n 4/5 hele aardappels misschien 6, ongeveer 2 grote scheppen groente en altijd 1 stuk vlees en als er nog een halve over is eet ik die ook op.
Verder in de avonduren pak ik wel eens stukje gebak als dat er is en lig rond 22.30 op bed en vaak begint hij dan alweer te knorren...


Ik zie vooral veel suikers en koolhydraten. Daar krijg je snel weer honger van en als je energie snel verbrand is die suiker ook weer zo opgebrand en word je er dus ook niet dikker van.
Brinta is in principe prima, maar vervang die sultana's maar gewoon eens met 2-4 boterhammen. Ook zeg je om 12:15 weer 3 'broodjes' te eten. Ik weet niet of je daarmee ook echt broodjes bedoelt of boterhammen? Als het broodjes zijn, ook boterhammen van maken. Zo kan ik 2 pistoletjes met ei 's ochtends net op, maar zijn 2 boterhammen met ei makkelijk weg te krijgen. Resultaat: ik eet meer boterhammen.
Wederom om 14.15 eet je een stroopwafel, vervang die maar weer voor een ontbijtkoek/boterham of iets dergelijks.
Als je thuiskomt eet je 1 banaan, weer veel te weinig en heeft je lichaam zo opgebrand.
Het avondeten is in principe prima, al weet ik niet hoeveel gram 2 scheppen groente is, dat zou je eens kunnen wegen. Je wilt ten minste 200g groente.

Belangrijk voor je lichaam zijn eiwitten en vetten. Jij eet vooral suikers, daar krijg je honger van en krijgt je lichaam ook te weinig goede voedingsstoffen binnen dus vraagt om meer.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:54

Ik versta onder brood het spul wat je bij de bakker koopt :') tevens krijg ik niet meer brood weg als 3, want ik eet dat al met lange tanden. Dat ik 's ochtends Brinta eet is ook het enige wat ik 's ochtends kan eten.
Het budget voor zoveel brood hebben wij niet (klinkt stom, is helaas zo).
Meestal maak ik een broodje gezond als ik bolletjes eet (kaddetjes die zachte).

Ontbijtkoek is een goed idee van je, zal het pa eens aankaarten.
Verder ben ik ook dol op fruit maar is nooit in huis, welke fruitsoort is daar goed voor?

Over dat eiwitten en vetten. Die krijg ik wel degelijk binnen. En ook genoeg.
Ja ik eet suikers ja, maar goed ik let er wel op wat ik binnenkrijg

jamieblont

Berichten: 698
Geregistreerd: 02-03-08
Woonplaats: Wonderland

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:03

Herkenbaar, ik moet ook aankomen. Wat mij helpt is van alles het volle nemen, dus roomboter smeren op je boterhammen, suikervrije pindakaas, volle melk gebruiken etc. Dan eet je qua hoeveelheid niet persé meer, maar krijg je veel wat meer calorieën binnen. Ik neem ook nutridrinks (300 kcal per flesje)als het echt niet lukt om genoeg aan te komen, die kun je op recept van de huisarts halen. Als je de chocoladesmaak neemt is het nog wel te doen, maar echt lekker is het niet.

Oja, misschienook een idee om je maaltijden iets meer te 'versieren' , dus geraspte kaad over de macaroni, sausje bij de groenten etc?

Succes!

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:04

2 liter per dag moet iedereen toch minstens drinken? Misschien heb je een lintworm? Aangezien je wel constant honger hebt maar amper aan komt... Verder zou ik gewoon even afwachten op de uitslag van de testen.

chiki (?), niet kunnen aankomen is net zo erg als niet kunnen afvallen.

BigOne
Berichten: 38223
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:09

Je zegt op de suikers te letten maar helaas dan krijg je er nog veel te veel van binnen. Die witte bolletjes vullen niet en bij de lidl en aldi kun je echt goedkoop volkorenbrood halen. Kun je ook broodjes gezond van maken. Neem hartig beleg met groente(sla/komkommer/tomaat) en je zal zien dat je minder snel honger krijgt. Brinta is prima maar geen scheppen suiker er door en probeer toch fruit te eten. ook daar het fruit van het seizoen of aanbiedingen halen dan ben je goedkoper uit dan sultana's en andere tussendoortjes.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:24

Broodjes gezond nam ik dan 2 van in de pauze en nog had ik honger :')
Sausje bij mijn groente, geraspte kaas nouja wat je nog meer kan bedenken, dat doe ik al zolang ik me kan heugen...

Ik wacht dokter wel af okee? Ik probeer mijn hele leven al aan te komen, maar werken doet het niet xD

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:17

xDaantjxx schreef:
Broodjes gezond nam ik dan 2 van in de pauze en nog had ik honger :')
Sausje bij mijn groente, geraspte kaas nouja wat je nog meer kan bedenken, dat doe ik al zolang ik me kan heugen...

Ik wacht dokter wel af okee? Ik probeer mijn hele leven al aan te komen, maar werken doet het niet xD

Kan natuurlijk ook gewoon je bouw zijn, dan denk ik niet dat je er heel veel aan kan doen tenzij je elke dag macdonalds, shoarma etc wilt eten maar dat is ook niet gezond :')

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:26

TS, ik ben van mening dat je met de voeding die jij beschrijft in elk geval niet zo zou mogen afvallen. Het is idd heel verstandig om de resultaten van je bloedonderzoek af te wachten. Hopelijk is het dan snel op te lossen, eventueel in combinatie met de hulp van een diëtist.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:40

Ik hoop het ook...
Maar verder zijn er helaas weinig dingen om nog een poging tot aankomen te doen?

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:45

Heb jij stress? Hier kan je ook door afvallen.. Persoonlijk zou ik meer brood en ontbijtkoeken eten. Gezondere dingen waar veel calorieën in zitten. Ow en is brood je te duur en niet lekker, waarom
eet je je brinta(met volle kwark/yoghurt) dan ook niet tussen de middag? Eventueel met wat fruit
erdoor.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:01

Ik heb geen stress... Ik voel me juist in mijn koppie beter als ooit te voren...
Ja kon ik Brinta maar tussen de middag eten dan deed ik dat, maar zit op school en stage he.
Ik heb mijn brood tussen de middag en daar blijft het bij.
Ik kan gewoon niet meer brood op... Dan gaat het zo tegen staan en ga ik over mijn nek van het brood zelf.

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:53

Je kan toch een bakje yoghurt of melk gewoon van huis mee nemen?
Brinta in een zakje en je mengt het ter plekke. Als je daar meer smaak
aan hebt kun je dat beter eten, dan met lange tanden ja brood eten.

Kijk ook eens op het voedingscentrum, vul daar je eetpatroon in en kijk
wat je te min krijgt. Neem bijvoorbeeld een volle yoghurt ipv een magere.

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: ik word er gek van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:06

Ik krijg brood tussen de middag wel weg hoor. De rest van de dag gewoon niet.
Maar heel fijn dat je meedenkt hoor, maar weet zo goed als zeker dat niet aan voeding ligt xD

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:58

Sassol schreef:
Ik zie vooral veel suikers en koolhydraten. Daar krijg je snel weer honger van en als je energie snel verbrand is die suiker ook weer zo opgebrand en word je er dus ook niet dikker van.
Brinta is in principe prima, maar vervang die sultana's maar gewoon eens met 2-4 boterhammen. Ook zeg je om 12:15 weer 3 'broodjes' te eten. Ik weet niet of je daarmee ook echt broodjes bedoelt of boterhammen? Als het broodjes zijn, ook boterhammen van maken. Zo kan ik 2 pistoletjes met ei 's ochtends net op, maar zijn 2 boterhammen met ei makkelijk weg te krijgen. Resultaat: ik eet meer boterhammen.
Wederom om 14.15 eet je een stroopwafel, vervang die maar weer voor een ontbijtkoek/boterham of iets dergelijks.
Als je thuiskomt eet je 1 banaan, weer veel te weinig en heeft je lichaam zo opgebrand.
Het avondeten is in principe prima, al weet ik niet hoeveel gram 2 scheppen groente is, dat zou je eens kunnen wegen. Je wilt ten minste 200g groente.

Belangrijk voor je lichaam zijn eiwitten en vetten. Jij eet vooral suikers, daar krijg je honger van en krijgt je lichaam ook te weinig goede voedingsstoffen binnen dus vraagt om meer.

Je vindt dat ze veel suikers en koolhydraten eet en adviseert vervolgens om nog meer brood en ontbijtkoek te gaan eten? :')

TS: je eet in ieder geval genoeg, daar zal het niet aan liggen. Je zou nog kunnen proberen om wat calorierijke dingen te eten, zoals noten (ongebrand/ongezouten), avocado, kaas, etc). Ik zou ook regelmatig eens fruit tussendoor eten. Lekker, gezond en toch weer wat calorieën erbij. Maar ik zou, zoals je zelf al zegt, ook maar even naar de dokter gaan. Eerst maar eens onderzoeken of het afvallen niet voortkomt uit een lichamelijk probleem :)

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:35

Many schreef:
Je vindt dat ze veel suikers en koolhydraten eet en adviseert vervolgens om nog meer brood en ontbijtkoek te gaan eten? :')


Haha ja snap dat dat er een beetje raar uit ziet. Toch ben je langer gevuld van 2-4 boterhammen (met hartig) dan van wat sultana's. En een ontbijtkoek (ook daar zitten natuurlijk verschillen in qua hoeveelheid suikers) is toch wel een vooruitgang op stroopwafels. Zo bedoelde ik het meer.