ADHD 'bestaat niet'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:06

Ik zelf heb ADD en slik geen ritalin,
maar ik denk niet dat het verzonnen is, want ik heb er zeker wel last van.
Zeker op drukke momenten kan ik me niet concentreren, of focussen, en dat kan heel erg vervelend zijn.

Ik slik bewust geen ritalin, dit vanwege het feit dat ik vind dat ik moet leren leven met mezelf en ik dus niks anders gewend ben dan zonder ritalin. Ik weet niet hoe het is als het rustig in mijn hoofd, dus vind ik dit normaal. En sowieso houd ik niet van medicijnen. Maar dat ligt weer heel anders. (troep die mijn lichaam niet nodig heeft hoef ik niet :D )


uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:36

MarlindeRooz schreef:
Ik heb zelf dus ADHD, maar waar ik echt strontziek van wordt dat mensen adhd of add gebruiken als excuus om te kunnen zeggen wat ze willen en als excusus voor hun slechte cijfers, met adhd leren is gewoon mogelijk ??? of het als excuus gebruiken voor alles wat voor hun maar uit komt. Dat hoor ik écht veel te vaak.

Ik zit op een school waar niet geheel toevallig veel autisten en mensen met autisme in combinatie met ADHD op zitten (die worden samengevoegd met reguliere havo TOP, waar ik op zit) en bij ons worden die gewoon normaal behandeld. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat vind ik.


_/-\o_ dit dus helemaal, en al heb je er last van. Dan alsnog kun je gewone cijfers halen.
Ondanks ik veel last heb van mijn add haal ik super cijfers. (7&8)

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:44

Lara_Silver schreef:
Erg voorspelbaar 'nieuws'. Is net zoiets als ADD. Mensen die zich niet kunnen concentreren en die eigenlijk gewoon een schop onder hun kont nodig hebben. Diagnosticeren zich zelf dan maar even met ADD, want dan hebben ze tenminste een rede voor hun laag concentratievermogen en uitstelgedrag... Niet iedereen heeft hetzelfde concentratievermogen, maar als die laag is, ben je nog niet meteen ADD'er. Dokters vinden het natuurlijk ook helemaal prima, iedereen aan de Ritalin! Een jongen bij mij in de klas heeft ook 'ADHD'. Erg opvallend dat meneer vooral niet meer weet wat hij met zichzelf aan moet als hij zijn zin niet krijgt, een antwoord niet weet, of een discussie niet naar smaak verloopt. En zo heb ik alle ADHD patiënten ervaren, zowel leeftijdsgenoten als de kindjes van de crèche waar ik eens stage heb gelopen. Afwijking van normaal gedrag, maar gebrek aan een hokje? ADHD. Ik denk eerder dat we door moeten blijven zoeken naar de oorzaak van afwijkend gedrag van de kinderen van tegenwoordig, ipv ons tevreden stellen met en halfslachtige verzamelnaam voor behoorlijk wat symptomen.

Interessante uitbreiding over ADHD:

http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html


>;) ik ben bijna half Nederland afgeweest over wat ik nu eigenlijk had.
Ook je conclusie dat ik een schop onder mijn kont nodig heb omdat ik "ADDer" ben vind ik zeer onterecht. Ik loop de hele dag te zwoegen op school om m'n concentratie er bij te houden, en alles mee te krijgen. Heb elke dag bergen huiswerk daardoor.. Maar ik geef mezelf een "schop onder mn kont"" hoor als U dat wilt. :\

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:46

lifaya schreef:
zal ik mezelf ook maar een schop onder mijn kont geven? misschien dat dat waas in mijn hersenen dan eindelijk eens wegtrekt :')

Ja misschien wel ja, :roll:

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:48

lifaya schreef:
*schopt*












Nah.... helaas :')

:') vind ik leuk *\o/*

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 10:06

Poess91 schreef:
eenitraM schreef:


Wat doe je er wel aan dan?

Ik heb ADD dus ik functioneer niet. Als ik raar doe komt dat door mijn ADD. Je doet schuilen?


Ik denk dat je van veel ADD'ers zult horen dat zij/wij dit niet vaak in de omgeving bekend maken.
Dus hoezo verschuilen? Ik denk dat wij juist uiterst ons best doen om er niet mee op te vallen.


dat is het inderdaad, ik functioneer gewoon hoor!
maar soms is leren en concentreren gewoon veel moeilijker voor mij.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:04

Aleeneh schreef:
Dus jij trekt de conclusie, Ceriadwen, wanneer iemand zo onopgevoed is om bij jou er een puinzooi van te maken heeft dat kind per definitie AD(H)D?
Die conclusie vind ik onbegrijpelijk. Vooral wanneer je het aan ADD linkt, waarbij je meestal JUIST te maken hebt met teruggetrokken rustige dromerige kinderen.


Dat dus, ik ben nooit druk. En zit nooit te stuiteren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, LuCa88, Sannens, SentiBot, Volte en 127 bezoekers