ADHD 'bestaat niet'

Moderators: khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar, Polly, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:05

Er bestaan geen mensen met ADHD (ADHD is geen ziekte!)

Echter, er zijn wel mensen die het lastig vinden om zich te concentreren en van nature erg druk zijn. Soms zijn deze twee eigenschappen in een zo'n hoge mate aanwezig dat dit gedrag ADHD genoemd mag worden.

Komt op hetzelfde neer eigenlijk maar geeft toch gelijk een andere nuance aan het verhaal.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:24

@ Magicc en Aleeneh:

Ik wilde uitgebreider reageren maar moet helaas weg, zal er misschien binnenkort op terug komen want misschien was mijn reactie wel erg kort door de bocht. In het kort: met ADHD is geen ziekte, bedoel ik dus te zeggen dat de oorzaak van ADHD tot nu toe niet bekend is, er zijn wel aanwijzingen maar om te zeggen, het ligt aan een tekort van stof X is niet mogelijk. Ik ben van mening dat de denkwijze omtrent ADHD, autisme enz. omgedraaid moet worden: bepaalde persoonskenmerken die bij een persoon tot uiting komen zijn zo erg aanwezig dat we het de naam ADHD geven, en niet: Pietje heeft ADHD, daarom is hij altijd zo druk. Let wel: ik ontken zeker het bestaan van ADHD niet, en ik weet uit ervaring in de praktijk heel goed dat veel mensen zijn die baat hebben bij een behandeling met o.a. Medicijnen.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:36

Ik zie eigenlijk weinig tot geen mensen hier reageren met de bewering dat ADHD niet bestaat hoor?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie