Nog mensen met alopecia areata? (haaruitval ziekte)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:26

Wat een herkenbare verhalen hier!

Ik ben zo'n 12 jaar terug ook bijna al mijn haar kwijt geweest, en dat is weer teruggekomen. Door de jaren heen wel wat plekjes, ene keer meer dan de andere keer, maar sinds anderhaf jaar is het weer helemaal mis.

Eerst vulde ik mijn haar altijd op met clip-in extensions, maar die kon ik op een gegeven moment niet meer bevestigen. Spuitbussen in de kleur van mijn haren, vanalles heb ik geprobeerd.
Sinds twee weken heb ik nu een gedeeltelijk haarwerk, waar ik heel erg blij mee ben!

Qua middeltjes, zalf en spuiten vanalles geprobeerd, behandeld door natuurgeneeskundige, een paar weken terug in Berlijn geweest bij een professor (aangeraden door de professor van mijn eigen ziekenhuis, volgens hem het laatste wat ik kon doen) Hier ook weer wat middeltjes meegekregen, maar verder kunnen ze gewoon nog niks doen.

Er is wel een behandeling, werkt bij de meeste mensen, maar is nog niet bewezen zoals ik begreep, die de doktoren ook omschrijven als 'helemaal niet prettig', waarbij ze exceem opwekken op je hoofdhuid.

Zelf zit ik ook met een schildklier die niet helemaal goed werkt, heb hiervoor al een aantal jaar medicijnen, maar nog steeds is de waarde niet goed. Dit en alle andere dingen in mijn lichaam moeten in balans komen, als lichaam (en geest) helemaal rustig is, is de kans aanwezig dat het weer gaat groeien. Maar ook dit durft niemand mij te beloven.

Wat ik ook zeker herken is dat mensen je raar aankijken. Nu ik mijn nieuwe haarwerk draag ziet niemand het, maar bijvoorbeeld in de sportschool, of op concours wanneer je je haren vast hebt..

Ik ben benieuwd naar hoe de plakstrips je bevallen. Ik heb ook verschillende optie's bekeken, en heb gelukkig uiteindelijk iets gevonden waar ik voorlopig mee vooruit kan.

Als je nog vragen hebt, iets kwijt wilt, of wat dan ook, je mag me altijd een PB sturen!
(Dit geld ook voor andere mensen die mijn berichtje nu lezen)


xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:42

De professor uit Berlijn vertelde me dat, en heeft me een briefje meegegeven met een aantal dingen waarvan de waarde zeker goed moesten zijn. Ik ben hiermee naar mijn huisarts geweest, en heb bloed laten prikken. Bij mij is alles nu in balans, behalve de schildklier.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat als je iets aan je schildklier hebt, je ook haaruitval krijgt. Of dat wanneer de schildklier over is, ik nooit meer haaruitval zal krijgen. Maar hoe meer rust en balans er in je lichaam is, hoe beter.

Ik zou zeggen laat je andere klachten ook goed onderzoeken, en probeer deze stabiel te krijgen!

Wat ik zelf ervaren heb, is dat (huis)artsen zelf ook niet weten wat ze er mee moeten, en kunnen daarom ook lastig de link leggen met andere problemen. Wat ik je kan meegeven: Ga er zelf achteraan!! Als je voor jouw gevoel iets onderzocht wilt hebben, vraag erom!

Ik heb tot nu toe vrijwel alles geprobeerd, dat er geen oplossing voor is, dat is gewoon *. En wat dat betreft heb ik de moed ook een beetje opgegeven, ik heb me er bij neer moeten leggen, hoe lastig dat ook is. Maar ik heb voor mijn gevoel wel alles gedaan wat ik kon! (hier heb ik zeker geen spijt van, het geef toch een beetje rust, en dat voelt goed. ik hoef niet te denken had ik maar..) Ik draag nu een mooi haarwerk, en wacht af tot dat ze wel de juiste behandeling hebben. (of dat het vanzelf weer terug komt)

xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Re: Nog mensen met alopecia areata? (haaruitval ziekte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:45

Een vraagje aan jullie in het algemeen: Hebben familieleden het bij jullie ook?

En is er iemand hier bekend met de alopecia vereniging? http://www.alopecia-vereniging.nl/


xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:07

Belsje schreef:
Thu
Nando, las ik nu net dat je het ziet dat het een haarwerkje is als je je haar in een staart hebt? Da's wel ***. Ben blij dat ik er eigenlijk alles mee kan, behalve strak naar achter, dat lukt me niet. Al moet dat volgens de kapper ook kunnen. Dus binnenkort laat ik haar dat eens doen.



Een beetje onduidelijk geschreven zie ik!
Maar ik bedoelde dat ik met sporten en met paardrijden het haarwerk niet draag, en dat de mensen er dan steeds naar kijken.

Ik kan het ook niet strak naar achter doen, en omdat ik ook aan de zijkant helemaal kaal ben (boven de oren zegmaar) kan ik geen hoge staart dragen, dan zie je het ook.

Als het goed is moet ik het haarwerk als het gewassen/nat is in elk model kunnen brengen, dat moet ik nog maar eens gaan uitproberen!

xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:19

Ziet er erg mooi uit! :j :)

Bij mij kan zoiets helaas al niet meer, omdat ik bovenop mijn hoofd grote kale plekken heb. Niks om het aan vast te maken, en je ziet ze dan natuurlijk zitten. Wel jammer, want het ziet er uit als een fijne oplossing!

Zijn jou plekken nu 'stabiel' ? Want als ze uitbreiden vallen de haren (incl. de plakstrips) uit toch? Of zie ik dat verkeerd?

Heel veel plezier ermee!

xxNANDOxx

Berichten: 1321
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Beuningen

Re: Nog mensen met alopecia areata? (haaruitval ziekte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:34

Ik zag dit topic ineens weer omhoog komen, ik ben niet meer actief op bokt, maar wilde hier toch weer even reageren.

Ik ben inmiddels al mijn haar kwijt, en draag al een paar jaar een pruik. Ik ben nu ook mijn wenkbrauwen, wimpers, en de rest van mijn lichaamshaar kwijt. Maar gelukkig zijn ook hier weer steeds meer mogelijkheden voor, zoals permanente make-up en bijvoorbeeld plakwimpers.
Ik heb de laatste jaren al verschillende haarwerken van verschillende merken gehad, maar het blijft lastig om een geschikt haarwerk te vinden. Nu heb ik er een die speciaal voor mij gemaakt is, en ik ben er erg blij mee!

Chivanah, toen ik als klein kind kale plekken had, heb ik regelmatig een spray gebruikt in de kleur van mijn haar. Op deze manier vallen de plekken niet zo op. Volgens mij was dat van het merk fullmore. Ik heb een tijdje terug gezien dat er nu ook poeder in verschillende kleuren te krijgen is, dat werkt op dezelfde manier, om de plekken te bedekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barchetta, ComscoreBot, HopeMyDay, Kanto, Lau07, maessie, noordje, ontherun en 89 bezoekers