Gekneusde rib, voelt dat zo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Gekneusde rib, voelt dat zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 19:49

Gister heb ik heel charmant een duikvlucht op de straat genomen :+ En het resultaat voelde niet fijn aan, integendeel zelfs. Resultaat een ontzettend dikke en blauwe linkerknie, een iets minder dikke rechterknie, een pijnlijke rechterarm. Maar het meest pijnlijke vind ik nog mijn rib. Ik kan niet op of neer zonder dat het erin schiet en ik een pijnscheut krijg, ademen gaat niet echt zonder pijn en ik kan ook niet echt bukken. Ook met mijn astma medicatie innemen is het geen pretje. Maar ik ben dan weer zo'n doos dat ik er niet mee naar de dokter wil gaan omdat ik hem al iets te vaak zie op het moment. En dat ik anders het gevoel heb dat ik als een doos overkom.
Nu is echter mijn vraag of mijn rib niet gekneusd of in het ergste geval gebroken zou zijn. Het is niet blauw ofzo maar gewoon nog steeds wit als altijd... en of ik er een cremetje op kan smeren(voltaren). Of is een bezoekje aan de dokter verstandig aangezien ik alleen maar een gekneusde rib heb? En hoort het zo aan te voelen?

Houdoe!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:33

Zeker icm je astma lijkt een bezoekje aan de dokter me het meest verstandig, alleen een arts kan beoordelen of het gekneusd of gebroken is. Als je er toch graag wat op wil smeren kun je beter iets als arnica gebruiken, en een paracetamol innemen tegen de pijn.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gekneusde rib, voelt dat zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:35

Oke dank je. Morgen zal niet lukken maar ik ga donderdag wel even langs...

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Gekneusde rib, voelt dat zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:39

Gekneusde rib voelt niet fijn. Ik heb het vorig jaar gehad door een periode flinke te hebben gehoest. Ik had pijn bij ademen en kon eigenlijk niet liggen. Zitten en lopen ging nog. Bukken niet. Ik zou naar de huisarts gaan en pijnstiller nemen.

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Re: Gekneusde rib, voelt dat zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:55

Een kneuzing voel je bij alles waarbij je ribbenkast beweegt met druk. Dwz hoesten, diep inademen enz.
Maar om zeker te weten dat het 'slechts' een kneuzing is zal je huisarts je toch echt moeten zien.

Pijnstillen kun je met max 3x daags 2 stuks 500 mg paracetamol. Indien je NSAIDS kunt verdragen mag je dat combineren met Ibrufen 400 gram 3x per dag (tegelijk).

Fransje_70

Berichten: 978
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Gekneusde rib, voelt dat zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:57

Hup naar de arts om te laten checken of t gebroken of gekneusd is.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:19

zeker als je astma hebt is het belangrijk goed (door) te kunnen ademen, dus zou maar wel naar HA gaan. En volgens mij kon je dat zelf ook wel verzinnen ;)

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:22

Heb ik onlangs ook gehad, na een mislukte snoekduik met onzachte landing naar een schaap dat niet leuk mee wilde doen aan een spuit in z'n reet. Eerst een paar dagen behoorlijk pijn geleden, totdat mijn betere helft me dwong om 3x daags 2 paracetamolletjes in te nemen. Toen ging het meteen al een stuk beter en na een week ook weer zonder pilletjes. Inmiddels zijn we weer ruim 3 weken verder en heb ik er alleen nog last van als ik op die zij ga liggen in bed, of als ik een beweging maak waarbij ik de betrokken tussenribspieren aanspan. Maar dat zal verder wel uitslijten, voordat ik een meisje wordt.