kies trekken na wortelkanaalbehandeling

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:24

Jaa de KCH is vaak veel handiger dan een tandarts! Ze maken soms eerst een foto (denk het niet wan je tandarts heeft vast al foto's gemaakt) dan verdoven ze het gedeelte van je kaak waar ze gaan trekken. En plop voor je het weet ligt ie eruit!!



Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 13:12

wiebke schreef:
jeetje morrie.. dat is ook niet lekker dan... ik heb gisteren kalk tabletten gekocht omdat ik denk dat het aan een kalktekort ligt, heb ook al vanaf mijn 10e geen glas melk meer aangeraakt . Want ook mijn nagels zijn een ramp, alles breekt / bladdert eraf. Dus hopelijk gaat me dat helpen. Wel vreemd hoor... ik heb straks aan de rechteronderkant nog maar één kies staan! Toen ik een beugel kreeg zijn er kiezen getrokken, mijn verstandskiezen waren ook verrot en nu moet die andere kies er ook uit! ik zei tegen de tandart.. als het zo doorgaat heb ik op mijn 30e een kunstgebit (men, wat moet dat een zegen zijn!) Hij dacht van niet natuurljik, maar vond het vreemd dat ik zulke zwakke tanden heb..


Je kunt ook fluor tandpasta proberen. En ik zou wèl iets nemen (brug o.i.d.) om dat gat op te vullen, die laatste kies wordt straks enorm overbelast. Hoeft niet meteen, maar neem bijvoorbeeld een tandartsverzekering en laat je tanden eens goed nakijken waar de oorzaak zou kunnen liggen. Kan ook een begin van parodontose zijn, in een vroeg stadium nog goed te behandelen maar als het proces eenmaal in gang is gezet lastig om te keren.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:36

wiebke schreef:
para wattes??? Ja, die kies zal wel overbelst gaan worden .. maar geld voor een brug heb ik ook echt niet!


Dan zou ik je laten bijverzekeren en dan met je tandarts kijken wat de opties zijn, er zijn ook uitneembare oplossingen maar een brug is wel heel duurzaam.
Laat je tandarts gewoon offertes maken en declareer eerst aan het eind van 2011 en dan aan het begin van 2012 doe je de rest. Kun je optimaal gebruik maken
van je zorgpakket!

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:09

gabyfedde schreef:
Fred_Kroket schreef:

Parodontose is toch de Duitse naam voor parodontitis?

Gaatjes ontstaan niet zomaar, dus ergens gaat er iets mis. Ga eens bijhouden hoe vaak je iets eet/drinkt op een dag en hoe je dat doet (dus bv glas cola, drink je dat in 1x op of neem je af en toe een slok).


ose staat voor aandoening en itis betekent ontsteking. Het gaat over hetzelfde euvel.
Paro = rondom dont = tand itis = ontsteking en ose = aandoening

Dus of rondom tand ontsteking of rondom tand aandoening.

Gaatjes ontstaan meestal tussen het tandvlees of doordat het tandvlees is teruggetrokken door tandsteen waardoor je tandbeen (wat veel zachter is dan glazuur) bloot komt te liggen. De bacterië gaat dan lekker verder feesten naar je bot (parodontitis) waardoor je tanden los komen te staan. Als dat proces eenmaal gaande is moet je naar een parodontoloog en veel (meestal pijnlijke) behandelingen doorstaan. En is dat proces moeilijk te stoppen, laat staan terug te buigen in een gezonde mondhygiëne.

Dit vervelende verhaal voorkom je door 2 maal daags goed te poetsen en 3 a 4 keer per week te flossen. Stokeren is de gemakzuchtige variant maar dan komt je niet echt tussen je kiezen. en tanden.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:48

wiebke schreef:
aha nu snap ik wat je bedoeld.. hier is al een keer naar gekeken en het was niet aan de orde, maar kan het nogmaals laten nakijken. Poetsen doe ik twee keer per dag, tussendoor gebruik ik een mondspoeling (op aanraden van de mondhygieniste) Ook gebruik ik na iedere poetsbeurt softpicks van het merk GUM en ook pak ik regelmatig een plakverklikker om te kijken waar ik eventueel nog beter kan poetsen. Ergens moet het mis gaan inderdaad, maar wáár is nog even de vraag. Voel me nu wel net een oud oma'tje met straks nog maar een kies aan de rechteronderkant..



Flossen is echt de beste oplossing om echt alle viezigheid weg te halen. Ook tussen je tanden en kiezen. Mondspoeling (chemische reiniging) is er eigenlijk alleen maar om ons een fris gevoel te geven. Het reinigt niet en doodt ook de gezonde bacteriën.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:30

wiebke schreef:
bachrescue is een goede! Het gaat pas 29 maart gebeuren, dus tot die tijd loop ik met een halve kies waar allerlei dingen in blijven hangen die ik er dan met een tandenstoker uit wil vissen en ik in mijn tandvlees oid prik *auw* poetsen dan maar :P Het is echt erg, alle kleuren van de regenboog en nog een scala aan andere kleuren zie ik voorbij komen. Misschien moet ik me niet aanstellen.. mijn moeder heeft immers ALLE tanden in één keer laten trekken, en die is misschien nog wel banger dan mij! pfffff uiteindelijk zal het ook allemaal wel meevallen.

Ik bedenk me nu net dat ik misschien een beetje een vreemde gewoonte heb.. ik ben dol op parfum maar wil alleen maar echte merken hebben, maar er is niemand die ze mij geeft. Daarom koop ik zelf een duur luchtje en die laat ik echt súper mooi inpakken * jaaa het is een heeeel bijzonder cadeau! doe maar extra je best met die cadeaulintjes!* Vervolgens zet ik dat cadeau'tje in het zicht op een kast en mag ik die pas uitpakken als ik vind dat ik hem verdient heb. nu staat mijn Hugo Boss Deep Red al misschien wel een half jaar op de kast.. en misschien.... heeeeeeeeel misschien vind ik dat ik hem mag uitpakken als ik niet van mijn houtje ben gegaan bij de KC *D


Oh dat herken ik!! Een super leuke drogist is super leuk met inpakken!! Ik koop weleens iets en dan zeg ik gewoon dat het een kado is! Om het thuis weer uit te pakken!! :D

Hugo Boss Orange is ook superlekker!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Bielsje, Dunkeedoo, GrapeshotBot, Hannanasjuh, ikkuhh90, Lalidan en 44 bezoekers