Tóch even mijn verhaal kwijt....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:17

Het is een paar weken voor de zomervakantie. Tijdens een mooie werkdag val ik flauw. Dat dat het begin zou zijn van een vervelende tijd wist ik niet, tóen niet. Na een extreme moehied zijn we naar de huisarts geweest, die ons vertelde dat het door de lage bloeddruk kwam. Veel zoute dropjes/chips eten, dan kwam het wel goed. Wij weer gerust gesteld naar huis, en een periode begonnen met véél zout chips en drop. Het enige resultaat was een paar kilo meer bij mijn lichaamsgewicht. Geen zorgen om gemaakt, en met plezier, maar wel vermoeid de zomervakantie begonnen. Dan ging het wel over.

Kroatië, 3 weken zon, zee en strand. Not. Alle drie de weken met een heftige menstruatie gezeten. Vreselijk moe, hoofdpijn, misselijk, draaierig, je kent het wel. Een flinke baaltijd had ik achter de rug op het moment dat ik weer thuis kwam. Al een lange tijd had ik dezelfde klachten, ik zag het verband niet.

Een paar dagen na het beginnen van school, kreeg ik weer in vlagen last van vermoeidheid. We begonnen ons nu toch wel erg te ergeren, dus zijn we wéér naar de huisarts gegaan, en hebben het 'menstruatie' verhaal er bijgepakt. 'Typisch een miedenprobleem, gaat zo weer over.' Toch zijn we naar het ziekenhuis gestuurd voor een incompleet bloedonderzoek. 2 buisjes werden gevuld. Hier kwam geen uitslag uit, tot mijn grootste frustratie.

Een week geleden weer naar de dokter gegaan, met het complete verhaal. Ik werd dit keer grondig onderzocht in het ziekenhuis, er werden 6 buisjes afgenomen. Alles zat erin.

Vandaag, vrijdag 17 september ben ik voor de zoveelste keer naar het absentie hokje gestrompeld en me ziek gemeld. Wéér een les gemist. Vermoeid thuis gekomen, opgeknapt van een buitenrit, maar daarna weer ingestort. En, de uitslag van de laatste bloedtest. Ik was nergens allergisch voor, en al mijn waardes waren perfect. Wát??! Perfect? Hoe kan dat in (piep)naam prima in orde zijn? Dat kan gewoon niet. Waarom zeiden ze niet je hebt dit, je krijgt dat medicijn en over een paar dagen ben je weer in orde. Maar nee hoor, in was al perfect in orde. Niets is minder waar. Flink wat tranen gelaten van frustratie, ik wil na die ongeveer 3/4 maanden verlammende moeheid weten wat er met me aan de hand is. 2 jaar geleden heb ik Pfeiffer gehad, dit heeft me het schooljaar gekost. Zou ik nu weer iets hebben wat niet gezien wordt, verholpen wordt, zit ik dadelijk weer in de pinarie omdat ik mijn schooljaar niet fatsoenlijk kan afronden. Ik kan nu wel eerlijk zeggen dat ik er nu flink de p in heb. Bah...

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:20

Lastig, en gevaarlijk zeg :oo

Kan je niet naar een andere huisarts, die je dan onderzoekt?
Twee zien meer dan een he?

Sterkte...

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:21

Ik heb ook een periode gehad dat ik echt zo ongelooflijk moe was, gecombineerd met een verschrikkelijke hoofdpijn en ook flauwvallen. In mijn geval was het zeg maar een soort van 'opgebouwde vermoeidheid'.
Elke avond bij wijze van spreken om twaalf uur pas naar bed, maar wel om zes uur de wekker, zorgde bij mij uiteindelijk voor een vermoeid die niet weg was na een dagje uitslapen. (inmiddels heb ik mijn les geleerd en hou ik mij braaf aan mijn 8-uur slaap limiet)

Bij mij ging het weer beter toen ik dus bewust minimaal acht uur ging slapen, en een weekje vrijaf nam om véél te slapen. Echt bij te slapen. Ik ben ook getest op vanalles en nog wat, van bloedarmoede tot pfeiffer en weet ik 't, maar uiteindelijk bleek ik zelf de schuldige te zijn. :o

Misschien heb je gewoon even véél slaap nodig (dan maar een weekje vrij :D )

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 20:24

EngeltjeS schreef:
Lastig, en gevaarlijk zeg :oo

Kan je niet naar een andere huisarts, die je dan onderzoekt?
Twee zien meer dan een he?

Sterkte...

We zijn al naar twee huisartsen gegaan, maar ze zien niets, ontdekken niets en vermoeden niets.

Roane: bedankt voor de tip, maar ik ga al elke dag -nu zelfs in het weekend-, om 22.00 uur naar bed. Puur omdat ik me daarna niet meer wakker kan houden. Wanneer ik de tijd heb om uit te slapen lig ik er tot 11 uur in. Zelfs daarna ben ik zeer moe.

Pfoe, weekje vrij. Klinkt aantrekkelijk! :D

Bonaire
Berichten: 1351
Geregistreerd: 09-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:25

Slik je de pil? Een vriendin van mij had soort gelijke klachten, of iets wat er op leek, duurde maanden, bleek dat ze allergisch was voor en bestanddeel dat ze aan de hormonen in de pil toevoegen.. Maar met zo'n lange menstruatie, dan was dit pil slikken wel in je verhaal voorgekomen denk ik. Maar toch, meld t even :) Misschien heb je er wat aan.

Heel erg veel sterkte in ieder geval! En een second opinion bij een andere ha? (laat maar, te laat met deze zin, haha)

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:27

Lang uitslapen zou ik ook niet echt aanraden, het gaat ook vooral om ritme :) ritme, en voldoende slapen.
Ik ga standaard om 21:30 naar bed, om 5:55 gaat mijn wekkertje weer. Heb ik nagenoeg elke nacht 8.5 uur slaap. Elke nacht dus, niet ene nacht 7 en de volgende dag plots weer 10, want helaas werkt het zo niet. :D

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:28

Roane schreef:
Lang uitslapen zou ik ook niet echt aanraden, het gaat ook vooral om ritme :) ritme, en voldoende slapen.
Ik ga standaard om 21:30 naar bed, om 5:55 gaat mijn wekkertje weer. Heb ik nagenoeg elke nacht 8.5 uur slaap. Elke nacht dus, niet ene nacht 7 en de volgende dag plots weer 10, want helaas werkt het zo niet. :D

Hele goeie tip! :j

En neem over dag ook de tijd om te relaxen.

Ik zag net dat je 14 jaar bent, vol in de groei etc. Kan het daar ook mee te maken hebben?

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:06

VVDD > MW

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:15

Het is misschien makkelijk om een dagboekje bij te houden en daarin precies te noteren wat er allemaal met je gebeurd. Het is dan misschien makkelijker om een patroon te ontdekken( mits er dit in zit)
Verder heb ik weinig tips voor je, en wens je sterkte en veel beterschap

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:59

jeetje wat een vervelende situatie.. :(:)
sterkte dermee en ik hoop dat het gauw duidelijk word wat je hebt of dat het natuurlijk overgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:08

Kan je helaas de hand schudden. Heb vier jaar geleden pfeiffer gekregen waardoor mijn examen jaar niet fijn door lopen.

Paar jaar terug had ik mijn eerste 'dip' veel misselijk, vermoeid, flauw vallen ect. Ontzettend vaak bloed laten prikken. Ook een lage bloeddruk trouwens.
Niks te vinden. Uit eindelijk ben ik daar redelijk over heen gekomen, maar dat was puur geluk volgens mij. Volgens de arts was er niks aan de hand. Heftige menstruatie heb ik sowieso altijd al gehad, met de pil is het redelijk in de hand te houden.

Zoals ik me nu voel ben ik bang dat er weer een nieuwe 'slechte periode' aan komt. Het enige wat het in ieder geval niet slechter maakt is goed en gezond eten, blijven bewegen (actief en veel sporten kan ik niet aan, maar wat fietsen, rijden en pilates wel) en goed slapen. Wel met een goed ritme er in. Uitslapen helpt niks, gewoon elke nacht voldoende en de zelfde hoeveelheid slaap krijgen. Huisarts kan helaas toch niks vinden en ik schijn gezond te zijn.

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 07:21

Wat vervelend! Ik beweeg gelukkig erg veel, iedere dag een uur fietsen om op en van school te komen. Verder rijd ik elke dag paard. Maar is het dan een aandoening?


Bedankt iedereen! ook voor de tips. :)
Judith_ schreef:
Kan je helaas de hand schudden. Heb vier jaar geleden pfeiffer gekregen waardoor mijn examen jaar niet fijn door lopen.

Paar jaar terug had ik mijn eerste 'dip' veel misselijk, vermoeid, flauw vallen ect. Ontzettend vaak bloed laten prikken. Ook een lage bloeddruk trouwens.
Niks te vinden. Uit eindelijk ben ik daar redelijk over heen gekomen, maar dat was puur geluk volgens mij. Volgens de arts was er niks aan de hand. Heftige menstruatie heb ik sowieso altijd al gehad, met de pil is het redelijk in de hand te houden.

Zoals ik me nu voel ben ik bang dat er weer een nieuwe 'slechte periode' aan komt. Het enige wat het in ieder geval niet slechter maakt is goed en gezond eten, blijven bewegen (actief en veel sporten kan ik niet aan, maar wat fietsen, rijden en pilates wel) en goed slapen. Wel met een goed ritme er in. Uitslapen helpt niks, gewoon elke nacht voldoende en de zelfde hoeveelheid slaap krijgen. Huisarts kan helaas toch niks vinden en ik schijn gezond te zijn.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:45

Ik herken je verhaal erg van mijn middelbare schooltijd..
Is je B12 ook gecontroleerd?? Mijn B12 waarden bleek veel en veel te laag te zijn..
Vraag eens bij je huisarts na of dat gecontroleerd is, wordt namelijk niet altijd standaard geprikt.

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 19:17

Maaaike schreef:
Ik herken je verhaal erg van mijn middelbare schooltijd..
Is je B12 ook gecontroleerd?? Mijn B12 waarden bleek veel en veel te laag te zijn..
Vraag eens bij je huisarts na of dat gecontroleerd is, wordt namelijk niet altijd standaard geprikt.

Bedankt, zal ik doen! Ik informeer ook even naar de ziekte van Lyme...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:34

Citaat:
Maar is het dan een aandoening?


Ik heb geen idee. Volgens de huisarts is er niks met mij aan de hand. Bloed is ook heel vaak op vanalles en nog wat getest (ook B12) en ik heb nergens tekort aan.

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 08:44

Ja dat zeiden ze bij mij ook dat mijn B12 goed was, toen ik naar de waarde vroeg was die 128, terwijl hij als ondergrens 150 moet zijn.

TS ik zou ook eens je B12 laten testen ( als dat nog niet gebeurd is )

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:02

Wel vervelend dit! Ik herken eht wel een beetje, loop al ongeveer een jaar ziekenhuis in en uit en ze weten neit wat ik heb (vergelijkbare klachten alleen dan met neurologische problemen erbij)

Vraag idd een keer of je B12 is geprikt

wat mij er een beetje doorheen sleept is gezond leven en een goed ritme aanhouden. je slaapritme is belangrijk, elke dag rond dezelfde tijd naar bed een ook weer rond dezelfde tijd opstaan. Ook in het weekend, al wil je dan lekker uitslapen. Tè lang slapen kan ook vermoeidheid veroorzaken.

verder probeer ik zo veel mogelijk in beweging te blijven maar neiet te intensief. Je moet stoppen met actief doen voor de vermoeidheid toeslaat anders bouw je alleen maar af ipv op.

hopelijk kan je er wat mee, trek gerust de Ha nog een keer aan zn jas. ze kunnen er mischien niks aan doen maar tips om er beter mee om te gaan kunnen al heel nuttig zijn.

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:21

Ik heb bijna 5 jaar gelopen met flauwvallen en wat daar bij komt kijken :)

Het bleek toen lage bloeddruk te zijn, net als jou veel zoute dingen eten, maar over ging het niet.
Zijn pas sinds 2 jaar er achter dat ik een verkeerde ademhaling heb en daardoor weinig zuurstof binnen kreeg en dus ook flauw viel en vermoeid was.

Het is makkelijk te controleren als je ademt hoort je buik op en neer te gaan, is dit niet het geval maak dan eens een afspraak voor ademhalings therapie. ik heb er heel veel aan gehad en ben al jaren niet mer flauw gevallen. en de moeheid is ook minder geworden.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:36

Is er ook gekeken naar de werking van je schildklier?
Wel erg vervelend zeg voor je!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:50

Sta je open voor alternatieve geneeswijzen?

Ik heb hier zelf nl. ook heel lang last van gehad.
Doktoren konden nooit wat vinden maar ik was altijd moe en snel ziek.

Bleek uiteindelijk een aantal voedsel intolerantie te hebben (getest in het alternatieve circuit) en je wil niet weten wat een wereld van verschil er is in mijn energieniveau en weerstand.

Waarschijnlijk is jouw lever zwaar overbelast waardoor de afvalstoffen in je lichaam achter blijven en die zorgen voor zo'n extreme vermoeidheid.

Sterkte!

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:39

Iedereen bedankt voor al de steun! We zijn voor de 4de keer bij de HA geweest. Bij het bloedonderzoek werd ook gekeken naar B12, zag ik. Ook voor de ziekte van Lyme haddne we niets te vrezen. We hebben nog gekeken naar psychische problemen (Typo?). Ook dat was het niet. Hersenschudding door een akelige val van Ricky in Juni was het ook niet. We hadden 2 keuzes; Niets doen, of naar het kinderziekenhuis. Ik heb voor het laatste gekozen, mijn moeder ging hier totaal in mee.

Gisteren heb ik enkel op de bank kunnen doorbrengen. ik kon niets meer dan ademhalen en met mijn ogen kniperen. Dat laatste ging zelfs bijna niet. Vandaag ook weer thuis gebleven van school.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:46

Ben je ook getest op cytomegalie? Dat is een zusje van pfeiffer.

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:51

Nuage schreef:
Ben je ook getest op cytomegalie? Dat is een zusje van pfeiffer.

Dat zal ik even vragen, maar ik weet bijna zeker van wel, er is een heel breed bloedbeeld bekeken, eigenlijk alles is gecontroleerd.

Toch bedankt voor je bijdrage!

Charlottje

Berichten: 1209
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:56

Herkenbaar ...

Heb zelf ook een hele lage bloeddruk, de huisarts zegt altijd dat als iemand met een normale bloeddruk die van mij zou hebben, die gelijk op de grond zou liggen. Enige wat ik kan doen ik altijd zoute drop bij me hebben en er vaak 1 nemen.

Heb zelf bepaalde periodes dat het slecht gaat. Tijdje terug had ik dat en viel ik opeens 3x achter elkaar flauw. Na het flauwvallen ben ik gelijk een paar dagen heel erg moe (daarna nog, maar die dagen zijn vreselijk).

Wat ik echt moet vermijden is een kleine, drukke ruimte waar het heel benauwd is en dan staan (zitten gaat goed). Zo ben ik al een paar keer flauwgevallen in de trein.

Bij mij is ook nooit iets gevonden, de huisarts was er soms van overtuigd dat ik bloedarmoede zou hebben maar bij het testen was alles goed.

Moet zeggen dat het echt met periodes gaat dat het heel slecht kan gaan, maar heb ook gemerkt dat ik er met de jaren wel beter mee om kan gaan en dat ik er minder moeite mee heb (misschien er toch overheen groeien?). In slechte periodes moet ik gewoon echt rustig aan doen, goed op mijn voeding letten en een vast schema, vooral met slapen. Het liefst zou ik de hele dag slapen (heb ik het gevoel) maar hou het echt bij 8 uur!

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tóch even mijn verhaal kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:00

Maar ook mijn bloedruk is sinds een week of 3 oké, de laatste tijd ook niet flauwgevallen, dat is eenmalig voorgekomen. Toch bedankt. :)