Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 17:55

Hoi,

Sinds echt al een hele tijd loop ik met klachten in mijn rug, voornamelijk in mijn onderrug wat dan uitstraald naar mijn benen. Ook mijn schouders, rugspieren (die lange langs je ruggegraat) en nek moeten het ontgelden.
Daarbij ben ik moe, zo vreselijk moe.. en hoofdpijn, echt niet te harden.

Ik loop al een paar jaar bij een fysiotherapeut, om de zoveel weken kom ik met dezelfde klachten terug, en iedere keer krijgt hij het redelijk onder controle, maar het komt altijd terug.
Op dit moment gaat het heel slecht. Ik heb vreselijke last van hoofdpijn en vermoeidheid, slaap veel en heb eigenlijk geen puf en energie om mijn paard te rijden. Daarbij gaat het rijden enkele minuten goed en daarna schiet er een soort van kramp/zenuwpijn in mijn rug wat niet zomaar weer wegtrekt. Ook mijn benen en knieen moeten het ontgelden, werkelijk álles kost moeite en energie en ik ben er klaar mee.

In mijn omgeving eens rongevraagd en dingen overwogen en nu heb ik as vrijdag een afspraak bij de Osteopaat. Het is zeker dat een deel van mijn klachten voortkomt uit mijn SI gewrichten (bekken) en daarbij zit er volgens de fysio in mijn rug ook iets niet helemaal fijn. Hij vond het een goed idee om langs de osteopaat te gaan.

Ik ben heel erg benieuwd, een tikkie bang (ben écht geen watje, maar mijn lijf is werkelijk op..) en ik hoop vooral heel erg dat hij mij kan helpen..

Zijn er meer mensen die zulke klachten hebben of die bij een osteopaat zijn geweest??? Hoe was dat?

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~


Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 18:21

Volgens mijn fysiotherapeut die vooral mijn SI gewrichten losmaakt, heeft de terugkerende klacht te maken met belastbaarheid en mijn eigen houding. Mijn houding is in de tijd dat ik bij hem loop (en op mijn paard :P ) aanzienlijk verbeterd.
Toch is er iets wat niet goed is aangezien de klachten steeds terugkeren.

Ik weet t ook niet meer, na een half jaar botten breken, operaties, gips en weet ik veel wat heb ik het gehad met ziekenhuis en artsen. Ik laat de afspraak bij de osteopaat wel staan, mocht daar niets uitkomen of wat, dan is het misschien idd handig om medisch dingen na te laten kijken..

Zijn er naast Merel (met gelukkig een positieve ervaring :o ) nog mensen die bij een osteopaat zijn geweest?

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 18:50

TurdusMerula schreef:
Wát is er dan niet goed, is dat bekend?

En dat jij een flinke voorgeschiedenis hebt in het ziekenhuis, vertel je er in eerste instantie niet bij. ;)


Nou ja, een flinke voorgeschiedenis valt wel mee :o Alles is in een half jaar tijd gebeurd :P
Ik brak mijn elleboog, kreeg een borstoperatie, viel mijn knie uit de kom en mijn schouder is geopereerd (AC Luxatie, stuk van mijn sleutelbeen afgezaagd om ervoor te zorgen dat het niet meer bot over bot gaat, wat zeer doet)

Heb al meerdere mensen over Lyme gehoord.. ik heb nooit kringen of zo gehad, maar wel vaak teken..
Brr.. wil daar eigk niet eens aan denken :o

De rest beantwoord ik vanavond, ik ben nu nog aan het werk..

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~


Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 22:14

Futurefox schreef:
Ik werk in een centrum voor ortophedie en dit klinkt erg als een hernia. Ik zou eens lans een arts gaan en op zn minst een mri laten maken.


Is het niet zo dat je met een hernia áltijd pijn hebt?? Bij mij komt het met vlagen dat het lichte pijn is of erge.. Dan gaat het weer even goed, en een paar weken later is het weer helemaal mis, net als nu dus.

@youngster, uitvalsverschijnselen heb ik niet hoor :n Dat heb ik ook nergens neergezet ;)
Ik heb kramp/zenuwpijn als ik iets doe wat meer belast dan 'niets doen'. In mijn armen/schouder schiet met een vreemde/onverwachtse beweging ook een zenuwpijnscheut erdoor, vooral in mijn polsen komen die tot uiting. (de ene is te verklaren, dat komt ws van mijn schouderoperatie)

@_daf_ bedankt voor je berichtje. Fijn om te lezen dat de osteopaat je zo heeft kunnen helpen!!

@Urielle.. brr klinkt een beetje eng.. Hoe ontstaan hernia's? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zoiets zou kunnen zijn :o (zoals mijn eerste stukje in deze post)

Ik zal als ik vrijdag naar de osteopaat ben geweest, in het topic verslag brengen.. ik ben zo benieuwd..

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 22:28

Bedankt voor je pb Shannah! Heb al meerdere pb's gehad van mensen die allemaal meedenken en goede adviezen hebben, bedankt!

xmarliez, de fysio waar ik kom, is een speciale sportfysio. De fysio's van de HA had ik het heul snel mee gezien := Die gaven alleen niet werkende rare oefeningen mee :o

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 22:34

Ik heb idd regelmatig last van trillende handen, vooral als ik veel heb gedaan. Ik heb dan ook dat ik mijn evenwicht verlies, sowiezo is mijn evenwicht niet goed. Dubbelzien heb ik geen last van, maar zo te lezen komt dat bij jou van de klap op je nek?
Lood aan je lijf herken ik wel, zowel bij mijn schouders/rug als in mijn benen/knieen.. Als ik zeg maar zit, mijn hand op mijn kie leg en dan mijn been omhoog breng, dan voel je van binnen werkelijk alles kraken (dat hoor je van buiten ook)
Rennen kost mij ook moeite, maar dat komt denk ik vooral omdat ik gewoon zo weinig energie heb en mijn knieen pijn doen.

Heb jij jezelf na laten kijken of ben je in behandeling voor deze klachten?

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 22:56

@easygoing, je hebt pb. En idd altijd pijn in nek/schouders.. dragelijk maar aanwezig en bij teveel doen gaat het branden.

@Anita, dat klinkt niet fijn en pijnlijk.. Maar jij bent dus ook niet van je klachten af nu je bij deze fysio loopt?

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Pijn in onderrug en andere klachten.. Mijn lijf is op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 15:36

@Urielle, oke, ik had een heel ander beeld bij hernia's :o
Als ik morgen bij de osteopaat ben zal ik het eens ter sprake brengen, ik neem aan dat hij niets doet wat niet kan..
Daarbij is de 1e afspraak altijd eerst algeheel onderzoek en anamnese voordat hij uberhaupt iets gaat doen..

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 13:52

Wel, ik ben dus vrijdagmiddag naar de osteopaat geweest..

Na een uitgebreid 'interview' wat over al mijn klachten en mijn lijf ging, heeft hij me helemaal nagekeken. iedere wervel, ieder gewricht werd nauwkeurig bekenen en bewogen. Hierbij werd niets geforceerd en hoefde ik niets te doen wat pijnlijk was.
Conclusie osteopaat; enkel, kuitbeen en knie vast en scheef (van been waar ik m'n knie uit de kom had) bekken en schaambeen scheef, onderrugwervels scheef, wervels boven in rug scheef, wervels in nek niet goed en schouders niet goed (waarvan de oorzaak voor een deel te vinden is in die schouderoperatie)

Fijn, kwam dus niet voor niets.

Bekken en schaambeen en been heeft hij rechtgemaakt, voelt raar, niet pijn maar 'rotgevoel' in mijn lijf. Kan al wel beter bewegen dan voor deze behandeling.. volgende keer over 2 weken gaat hij verder, ben benieuwd...

En vanmorgen:

Na een beetje een rare avond en nacht (heb overigends echt SUPER lekker geslapen in ons nieuwe bed, door verhuizing tijdelijk op een matras geslapen) en diaree en spugen (hoera pijn en stress wat uit mijn lijf komt eindelijk ) kwam ik vanmorgen een stuk makkelijker uit mijn bed :):)

Na ontbijtje richting mijn merrie gegaan en echt super, súper lekker gereden :oo Ter info, ik had ontzettend moeite mijn merrie goed te rijden. Zij is ontzettend op gewichts- en lichaamshulpjes en doordat ik dus niet fijn kon bewegen, werkte dat haar tegen. Dit uitte zich in niet willen buigen op de linkerhand en snel onder me vandaan willen (rennen)
Roos boog vanmorgen met rijden veel makkelijker, liet zich fijn bewerken en kon er lekker aan rijden terwijl ze onder me bleef. (ondanks dat ik van de week vanwege mijn lijf dus niet gereden had van ma tm vrij) Normaal na een paar dagen niet rijden is ze een en al stress en rennen alvorens ik er iets mee kan. Volgens mij kan zíj ook al merken dat mijn lijf rechter is :o
Ik kan makkelijker bewegen, veel minder snel pijn tijdens het rijden en geen pijn toen ik van haar afstapte.. Héél bijzonder en het bevalt me érg goed :o

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!

      "Bestaan is een feit, leven is een kunst..." ~ Sri Sri Ravi Shankar ~
                                                        ~ Ons kleine meisje <3 23-08-2013 ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Frummel01, Googlebot, GrapeshotBot, HELder, nijnthju, RenskeFrea, Supervixen, Wispeltuur en 40 bezoekers