Altijd misselijk na het avondeten.... en nu ook vaker

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Altijd misselijk na het avondeten.... en nu ook vaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-07 21:37

Al meer dan een jaar ben ik standaard misselijk na het avondeten. Eigenlijk is dat iets wat mij gewoon is geworden, ik ben er aan gewend dat ik na het eten misselijk word. Dan hou ik me even rustig en na een poosje trekt het wel weer weg. Ik kan op zo'n moment even geen eten meer zien en een ander zien eten lukt me ook niet. Alleen de vraag al of ik nog wat na wil doet me kokhalzen.
Ik hou hier rekening mee en eet meestal al een paar happen minder dan ik eigenlijk zou willen, omdat ik weet dat ik misselijk wordt en door minder te eten probeer ik het te voorkomen. Niet dat dat lukt maar oke.
Waar het aan ligt weet ik niet, ik heb me er ook nooit aan gestoord, ja het is erg vervelend maar voor mijn doen is het normaal en na een uurtje alles negeren wat met eten te maken heeft is het wel weer over.

Maar sinds een paar weken begint het erger te worden, ik ben na het eten niet een beetje misselijk maar echt hondsberoerd. Een uur voor het eten wordt ik al misselijk, daarna lig ik met mn ogen dichtgeknepen op de bank mn ademhaling te controleren omdat ik het gevoel heb dat ik elk moment kan overgeven. Dit gaat ook gepaard met hoofdpijn. Als mn vriend dooreet terwijl ik mn eten al op heb moet ik echt daarbij weg, de geur en het zien van voedsel wordt ik op dat moment echt heel beroerd van. Het duurt momenteel ongeveer 1,5 uur tot het weg is en dan nog voel ik me lichtelijk misselijk.
Ik heb er nu 's morgens ook last van, zodra ik wakker wordt ben ik misselijk. Ik eet geen ontbijt, want dan word ik nog beroerder. Mn brood voor mn werk smeer ik met volle tegenzin want wederom van de geur word ik al niet goed. Verder heb ik overdag geen problemen, mn eerste broodje of fruit eet ik tegen een uur of half 10( al jaren ) en dan heb ik nergens last van. Ook tussen de middag is er niks aan het handje en stouw ik makkelijk 4 broodjes en een cup-a-soup weg. Soms om half 4 nog een koekie of een mandarijn, vind ik ook erg prettig. Maar dan tegen een uur of 5 word ik al niet goed en begint de misselijkheid weer. Om dan nog te moeten koken is al niet tof, en het dan opeten wordt een steeds groter probleem voor me. Ik kijk echt op tegen het avondeten. Ik kon normaal gezien echt genieten van het avondeten en ben ook gek op koken, maar de afgelopen tijd vergaat me de lol van koken en eten wel.

Overgeven hoef ik haast nauwelijks, al voelt het wel continu zo, echt overgeven hoef ik 9 van de 10 keer niet. Het is alleen het gevoel alsof ik elk moment kan overgeven.

Iemand hier ervaring mee ? Ik weet niet wat het is, die lichte misselijkheid heb ik al heel lang en nooit aandacht aan geschonken, maar die echte beroerdheid van de laatste weken word ik niet vrolijk van. Het beïnvloedt mn eetlust en de laatste dagen ook mn humeur.

Ben benieuwd of mensen dit herkennen of er een oplossing voor hebben?


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Altijd misselijk na het avondeten.... en nu ook vaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-07 22:00

Al een jaar zwanger zonder extreem te groeien en tot voor kort nog gewoon ongesteld te zijn lijkt me idd knap Haha!

@Casca; ik eet idd op vaste tijden, mn ontbijt sla ik over maar dat is niet van de laatste tijd maar ik ontbijt al jaren niet. Ik kan het smorgens gewoon nog niet voor elkaar krijgen iets door mn keel te jagen, op wat vitaminesap na.
Ik moet eerst een beetje wakker worden en eet mijn ontbijt op mn werk tijdens de eerste koffiepauze. Dat is meestal een broodje of wat fruit. Tussen 12 en 1 eet ik meestal 4 bruine boterhammen en cup-a-soup, en om 3 uur/half 4 eet ik een evergreen of weer wat fruit. Dan tegen half 7 dus de grande finale; warm eten.

Nu ik erover typ word ik alweer beroerd.

@Mloesje, ik ben momenteel idd wat onzeker over mn buik/uiterlijk omdat ik wat aangekomen ben. Ik was een poosje terug 10 kilo afgevallen en daardoor een heel stuk zekerder van mezelf, maar nu heb ik weer een buikje en dat maakt me idd onzeker. Maar goed, nou ben ik al jaren aan het touwtrekken met de gedachte wel-dik-lelijk/niet-dik-lelijk zoals elke meid/vrouw Haha!

Eventuele emoties zou kunnen, ik heb het smoordruk de laatste tijd en wel e.e.a aan mijn hoofd wat me in verwarring brengt. Ik woon pas samen dus dat heeft ook voor nieuwe dingen gezorgd waar ik aan wennen moest. Maar zou het daaruit voort kunnen komen ?

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Altijd misselijk na het avondeten.... en nu ook vaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-07 22:23

Nope, ik ren niet zo snel naar de dokter en had zelf aldoor zoiets van: echt overgeven hoef ik niet, dus wat moet ik bij een dokter ? En daarbij heb ik een * van een dokter die nooit wat serieus neemt dus ben bang dat ik toch met een dooie mus weer binnen 5 minuten buiten sta ( mijn aantoonbare gewrichtsaandoening wimpelt hij zelfs af als aanstelleritus )

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Altijd misselijk na het avondeten.... en nu ook vaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-07 21:51

Bedankt voor de antwoorden.

@IP; zo dat klinkt absoluut niet prettig. Zo ver is het bij nog niet, als ik brood of fruit eet dan eet ik goed en ik ben verder goed fit.


@Foetsie, met het autorijden gaat het niet gepaard, het was voor die tijd al zo en het erger worden is van de laatste weken.


@de rest, ik denk dat ik idd volgende week toch maar een afspraak maak want eten wordt idd een fobie, warm eten dan. Ik heb vanavond ook alleen maar brood gehad, ik heb het warme eten over geslagen, alleen het denken eraan stond me al tegen. En zelfs mn brood heb ik half weggegooid omdat ik alweer misselijk werd. Ben nu nog steeds misselijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, ComscoreBot, Fly_high, Lanoca, lizard, moonsparkle, Sannens, Suliko en 46 bezoekers