GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:12

Ik merk wel dat ik geen cola en icetea meer lekker vindt.
Terwijl ik een echte cola drinker was.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:40

Even een vraagje. Als jullie iets fouts gegeten hebben, wat mounjaro niet leuk vind zeg maar. Heb je dan echt last van langere tijd last van de buik?
Gisteravond iets gegeten, waar ik al tegen mijn man zei, ik weet niet of dit goed is.
Vannacht om half 5 alles eruit via de bovenkant en vanmorgen 1 x diarree en dat was het.
Waarom ik het vraag is omdat ik ook mega veel stress had om een paard. En ik twijfel nu wat het is geweest.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:58

Is per persoon verschillend. Toen ik op vakantie was had ik last van m'n maag en darmen door eten maar kwam er alleen uit via de onderkant. Wel heel veel boeren. Thuis nergens last van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 06:53

Hier maar kort. Vaak komt het er snel uit en dat was het.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:18

Als het 1x was, lijkt het mij ook niet heel belangrijk of het mounjaro of stress was? Dat eten gewoon vermijden of in elk geval volgende keer een kleine portie om uit te proberen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:34

nee, nooit last van gehad. Waar ik wel niet meer tegen kan is Cava en Prosecco, dan gaat mijn buik helemaal tekeer en gaan mijn darmen alle kanten op :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:07

Ik had het af en toe en met name bij curry of andere pittige sauzen.

Verder eigenlijk geen bijwerkingen gehad. Alleen de positieve.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:27

Ik ben eigenlijk niet actief in dit topic, maar ik ben een heel eind met afbouwen en dacht misschien fijn om toch te delen voor degene die er tegen op zien.
Ik zit sinds maart aan de Ozempic, ik ben in 6 maanden 17 kilo afgevallen zonder extreem mate te houden. En ik ben nu sinds augustus of september aan het afbouwen. Mijn hoogste dosis was 0.6 en vanaf daar ben ik elke spuit gaan minderen en langere periodes tussen de spuiten. Meestal spuit ik elke 10/11/12 dagen, ik krijg hoofdpijn als het zo goed als uit mijn systeem is dan spuit ik.
De laatste keer heb ik 0.20 gedaan en is mijn gewicht al zeker 2 maanden stabiel. Ik val niet verder af, ik eet ook meer ;) maar ik kom ook niet aan. Ik moet wel iets vaker even nadenken of ik echt dat lekkers wil, dat is dus deels wel weer teruggekomen maar niet zo extreem als dat ik dacht. Het hongergevoel wordt ook echt nog deels tegengehouden. Ik heb denk nog ongeveer 4 of 5 x spuiten, ik blijf elke keer weer met 0.02 afbouwen tot hij op is. En dan ga ik gewoon kijken hoe het gaat. Mocht het echt te lastig blijken, blijf ik wellicht voorlopig wel een hele lage dosis doen, maar ik denk dat ik straks ook wel weer zonder kan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:28

Wat fijn, bedankt voor je bericht.
Ben benieuwd hoe het je over een maand of 3 vergaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:31

Hoi Lenexa, dan lijkt jouw ervaring veel op mijne. Ook in maart begonnen met Ozempic tot 0,6 en nu afgebouwd. Jij bouwt alleen nog verder af dus en dat durf ik gewoon niet. Ik heb nu alweer zo’n honger en merk ook dat ik alweer meer eet. Aankomen gebeurt nog niet echt, kilootje ongeveer maar dat is geen ramp. Maar ik ben bang dat ik weer meer aankom als ik echt stop of verder afbouw. Ik probeer veel water te drinken, vezels en eiwitten te eten maar toch is de honger best flink af en toe. Die wil ik niet nog meer hebben.
En ik voel me er goed bij dus ik zie ook geen noodzaak om het me mezelf nog moeilijker te maken.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:02

Sowieso is de werking natuurlijk al zo verschillend bij iedereen, dat is in dit ook niet anders.
Ik heb tijdens het afvallen ook wel gewoon lekkers blijven eten, dus ook gewoon chips of een keer frituur. Dat doe ik nu dus ook nog steeds, ik kan wel meer op nu ik minder spuit maar dan probeer ik dus ook wel actiever te zijn om dat een beetje te compenseren. Maar ik ben niet meer gaan sporten, ik doe iets meer op stal dus ik verbrand wel wat meer. Ik ben nu ook wel fitter dus ik denk sneller, oh ik veeg dit nog even aan of ik ruim dit nog even op.
Ik had verwacht dat ik het lastiger zou vinden dan hoe het toe nu toe gaat. In het ergste geval merk ik dat ik toch niet helemaal zonder kan, dan begin ik gewoon weer. Zolang ik er dan niet eerst weer 10 kilo aan eet, ook geen ramp..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:05

Nou daar schijnt wel iets mee te zijn. Dat als je helemaal stopt, je lichaam anders of minder goed reageert als je weer begint. Dat houdt me ook tegen om te stoppen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 23:58

Hebben jullie ook veel meer last van de kou?
Ik heb het de hele dag koud. Ben normaal al gauw kostelijk.
Mijn voeten zijn ijsklompen, en mijn bovenbenen en achterwerk zijn koud.
Manlief gilt huizenhoog als ik mijn voeten tegen de zijne aanleg.
Lig al onder een donzendekbed, met een elektrische deken de hele nacht aan om maar een beetje warm te blijven.
De elektrische deken had ik normaal alleen aan bij het in bed stappen, en bij het wakker worden, omdat ik anders slecht op gang kom. Maar was altijd op de laagste stand, nu al op de medium of hoge stand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 00:29

Ja hier ook erg koud. Maar ben altijd wel wat kouwelijk geweest hoor. Maar nu nog erger.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-25 00:41

Hier ook kouder dan anders. Mis mijn 20 kilo aan isolatie denk ik :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 07:50

Hier ook koud!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 07:53

Yup kouwkleum meldt zich ook. Al was ik dat altijd al wel maar toch..

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 08:29

Ik heb het ook, koud, koud, koud.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:11

ik gebruik geen ozempic of anderszins en heb het ook koud. Het kan ook de plotselinge weersverandering zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:39

Ja inderdaad, het is nu ook ineens koud.
We komen van 16 graden af en het is er nu 6.

En natuurlijk zal het verliezen van wat isolatie meespelen, maar hier met isolatie moet nu ook wennen :+

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:42

Nee ik heb het echt veel kouder sinds ik met Ozempic begonnen ben in het voorjaar. Ik was sinds de overgang flink toesloeg juist veel minder een kouwkleum, alsof mijn thermostaat een graadje hoger stond, maar dat is nu echt voorbij helaas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 10:43

Ik ben bijna 15 kilo kwijt maar nog steeds niet koud :)) Heb het alleen koud als ik ziek of te moe ben.

Merkte gisteren wel dat mijn lichaam heel anders is geworden. De paddock was heel nat na alle regen hier, dus uitmesten was pittig. Normaal sleurde ik de volle kruiwagen mee door m’n gewicht in de strijd te gooien :+ maar nu wilde dat niet zo. Ik was kapót :') Heb kokhalzend boven de mestbult gehangen := Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 11:31

Berdien schreef:
Ik ben bijna 15 kilo kwijt maar nog steeds niet koud :)) Heb het alleen koud als ik ziek of te moe ben.

Merkte gisteren wel dat mijn lichaam heel anders is geworden. De paddock was heel nat na alle regen hier, dus uitmesten was pittig. Normaal sleurde ik de volle kruiwagen mee door m’n gewicht in de strijd te gooien :+ maar nu wilde dat niet zo. Ik was kapót :') Heb kokhalzend boven de mestbult gehangen := Dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Oh ik merk juist dat dingen me veel makkelijker afgaan maar dat zijn dingen zoals fietsen en trappen lopen. Geen dingen waar je je gewicht met je mee laten werken maar waar ze juist tegen je werken. Kan best zijn dat je ook kracht verloren hebt. Het schijnt dat je best ook spieren kan verliezen door GLP-1.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:06

Ik heb het bij vlagen koud. Echt over m'n hele lijf. Waar ik bij opvliegers het heel warm kreeg, heb ik dit nu in de koude variant :brr: :brr:

Ik had gisteren een pak Compact Gras van Hartog vast... 18 kg. Net zoveel als ik nu kwijt ben. Kon me niet voorstellen dat ik dat elke dag meezeulde. Nu is het wel anders als het aan je lijf zit, maar toch

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 12:31

Setteli schreef:
Ik heb het bij vlagen koud. Echt over m'n hele lijf. Waar ik bij opvliegers het heel warm kreeg, heb ik dit nu in de koude variant :brr: :brr:

Ik had gisteren een pak Compact Gras van Hartog vast... 18 kg. Net zoveel als ik nu kwijt ben. Kon me niet voorstellen dat ik dat elke dag meezeulde. Nu is het wel anders als het aan je lijf zit, maar toch

Ja raar hè? Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ik dit met me mee droeg. Maar ik merk het dus wel met fietsen en traplopen.