Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MarlindeRooz schreef:Dan heb je een slechte wasmachine gok ik.
MarlindeRooz schreef:Nee ik scheid wel op 30/40 en 60. Dit ivm hygiëne omdat ondergoed, sokken, beddengoed en handdoeken anders niet goed schoon worden. Dan gaan bacteriën niet goed dood.
cp112 schreef:Ik heb er nu al 2 jaar een aantal voor het hele gezin, ik zweer erbij. Swinters heb ik de dubbele.
Nu had ik sowieso al een grote wasmachine maar dat is wel iets om rekening mee te houden. Je hebt wek zeker een 8 kilo minimaal nodig. Liever meer. Ik heb een 10kg machine en dat gaat prima.
Ze gaan gewoon op 1600 in de centrifuge en daarna in de droger.
Leo schreef:Hier recent een Zelesta gekocht voor in de caravan, die bevalt prima en het wassen ging ook prima.
Puur voor gemak gekocht. Thuis houd ik het gewoon bij mijn normale dekbed Meg hoes.
Hier ook scheiden op kleur en temperatuur. Ondergoed, handdoeken en beddengoed gaan op 60, kleding op 30 en op kleur. Vooral witte kleding alleen bij wit en bont en donker scheid ik ook, alleen in de zomer dragen we minder donker en gaan bont en donker wel eens bij elkaar. Ik draai volle trommels, alleen wit is een halfje maar daar pas ik het programma op aan.