Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:32

Het zwemmen en fietsen klaar , nu nog een halve marathon .
In het begin me een beetje mee laten trekken door de andere lopers , dus iets te snel begonnen .
Deels liepen we door the land of legends , deels openbare weg . We moesten drie en een half rondje. Bij iedere verzorgpost drinken , koelen en door . Het tweede deel voelde wel wat zwaarder , heb tussendoor kort gewandeld . Maar gelukkig geen problemen met mijn knie . *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:36

En dan komt daar eindelijk de rode loper richting de finish.
Ik wilde het seizoen/ 2025 met een tevreden gevoel afsluiten . En dat is gelukt !
Uiteindelijk was ik maar een kleine 5 min van een PB weg , een tijd uit 2021 .
De foto’s zeggen denk ik genoeg *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 19:11

Mooi verslag Time! Lekker weer idd zo te zien.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:00

Leuk om te zien en te lezen Time, en straks nog een mondeling verslag dan ben ik weer helemaal up to date!

Rest nog lekker gefietst met dit rustige herfstweer?
Ik had gisteren hele dag ehbo cursus, wel jammer. Maar vanmiddag dan een rondje met Time, hopelijk breekt de zon nog een beetje door!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-25 11:27

Wat een mooi verslag Time, je hebt echt genoten, het plezier spat van de foto’s af. Wat een prestatie! Ik vind het knap!

Eigenlijk wilde ik gisteren een rondje rijden, maar ik werd vrijdagnacht uit mijn bed gebeld voor een spoedje en lag er uiteindelijk pas om 4 uur weer in. Gisteren het grootste gedeelte van de dag een beetje brak geweest. Vandaag helaas ook niet fietsen, we gaan klimmen met mijn broertje en gezin. Ook heel leuk, maar met dit zonnetje ergens ook wel een beetje jammer…

Spannende tijden hier, ons huis staat sinds vrijdag in de verkoop. Hopelijk verkoopt het snel en voor een mooi bedrag.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 11:57

Mooi verslag!

En wat een gemiddelde op de fiets na een stuk zwemmen en weten dat je nog moet hardlopen.

Petje af, ik doe het je niet na!

--

Ik ben inmiddels begonnen met herstel ritten. Ik had nieuwe medicatie en ben mij rot geschrokken van de bijwerkingen en hoe versuft ik was. Ik ben ermee gestopt (dat kon gelukkig) en er is nu wel een knopje omgegaan die wil herstellen. Dus nieuw dagprogramma gemaakt en nu elke dag of 30 min fietsen of 30 min wandelen afhankelijk van het weer.

Ik voel mij sinds gisteren al 10x beter nu ik gestopt ben met de nieuwe medicatie. Gelijk veel meer energie em vrolijker. Het heeft in ieder geval geholpen om weer meer te gaan bewegen.

Zal nog een lange weg worden, maar ik begin nu na maanden als een hoopje op de bank toch vertrouwen te krijgen dat het weet goed gaat komen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 13:25

Zebrastreep schreef:
--

Ik ben inmiddels begonnen met herstel ritten. Ik had nieuwe medicatie en ben mij rot geschrokken van de bijwerkingen en hoe versuft ik was. Ik ben ermee gestopt (dat kon gelukkig) en er is nu wel een knopje omgegaan die wil herstellen. Dus nieuw dagprogramma gemaakt en nu elke dag of 30 min fietsen of 30 min wandelen afhankelijk van het weer.

Ik voel mij sinds gisteren al 10x beter nu ik gestopt ben met de nieuwe medicatie. Gelijk veel meer energie em vrolijker. Het heeft in ieder geval geholpen om weer meer te gaan bewegen.

Zal nog een lange weg worden, maar ik begin nu na maanden als een hoopje op de bank toch vertrouwen te krijgen dat het weer goed gaat komen.

Dat doe je goed , dat is een goede mindset .Ga zo door *\o/*

Ik heb de dagen in Turkije zeker genoten , en overweeg zelfs de race volgend jaar weer te doen .
Het startgeld was in verhouding tot Europese races goedkoper , en het is vooral heerlijk nog effe wat zon te kunnen tanken . :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:01

Zebra wat fijn dat verandering van medicatie zo positief uitpakt. Niet vergeten dat je soms ook een dagje niets mag doen hè.

Lekker bijgekletst dames?

Hier vanmorgen om half 9 begonnen aan de Boterkoektocht in Mander. Prachtige omgeving, deels de grens over. Heerlijk rustig gefietst met een vriendin. Ribben moesten even op gang komen, maar voelen goed gelukkig.

De zon kwam pas door toen we bijna over waren. Maar dat mag de pret niet drukken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 21:36

Jazeker effe lekker bijgekletst . :j
Het weer was best redelijk , al weet ik nooit wat ik aan moet trekken .
Op het eind naar huis werd het nog spannend , had mijn lampjes opgeladen . Maar die deden het dan toch niet -O-
Maar zonder gekke dingen thuis gekomen .
Morgen weer werken , dus vandaag maar niet te laat naar bed .

Fijn dat het fietsen toch goed ging @ Marlies .
Idd de weinige mooie dagen mee pikken .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:22

Was gezellig samen fietsen zondag ja!
Vandaag weer even lekker het bos in, was Hollands druk! Kreeg nog een sneer van een vrouw met hond die mijn bel niet gehoord had. Vind ik zo vervelend, ik doe echt mijn best, ben zichtbaar en maak me hoorbaar en ga er rustig voorbij en dan is het nog niet goed.
Het wordt wel echt snel donker nu, gelukkig deden mijn lampjes het wel :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:27

Thami schreef:
Was gezellig samen fietsen zondag ja!
Het wordt wel echt snel donker nu, gelukkig deden mijn lampjes het wel :j

Zeker weten :j
Ik was gisteren weer voor het eerst werken , schrok me een hoedje hoe donker het om 17:00 was -O-
In het donker naar werk en in het donker naar huis .
Tja de lampjes , wil ze nog 1 x checken .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 08:59

En poef daar is de week alweer bijna om! Helaas nu wel guur herfstweer..
Heb nog niet echt concrete fiets plannen, jullie wel?

Ik ben al een tijd lid van een vrouwen gravel club die ritten doet vanuit Arnhem. Had half het plan daar morgen eindelijk eens mee te gaan,maar met dit weer niet zo'n zin in. Dan ga ik liever zelf wanneer het uitkomt/het even ok is qua weer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:22

Ja de weken gaan snel, razend druk op het werk. Wou woensdag fietsen maar was echt mega moe, dus daar even aan toegegeven.

Als het vanmiddag enigsinds droog is, wil ik even een km of 30 de beentjes los trappen. En dan zondag de Dutch Master 101km op de mtb rijden!

Het is iig niet koud nu! Zag dat we vanaf zondag op maandag nacht wel naar temperaturen onder het vriespunt gaan in de nachten. Zolang het dan overdag droog is, vind ik dat niet erg.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:03

Leuk verslag Time. Geen straf om daar te sporten hoor <3

Marlies, zondag lijkt het droog te blijven. Tegen de kou kun je gelukkig goed kleden. Ik ga dit weekend toch maar kijken naar een paar mtb schoenen voor erbij. Dan kan ik een paar keer een fiets huren in het bos en als ik dat leuk vind, op marktplaats kijken voor een nette 2ehands gravel. Zijn nu leuke black friday deals zag ik.

Thami, ja herkenbaar. Ik bel ook altijd keurig, maar vooral de oudere mensen horen je echt niet aankomen. Vervolgens passeer je met een slakkengang en krijg je nog de volle laag omdat ze schrikken :')

Fijn dat je wat energie terug hebt en weer rustig aan begonnen bent Zebrastreep *\o/* Zet m op!

Hier naast de sportschool nu 3x pw op de Swiftbike. Vanmorgen korte rit van 20 minuten, maar wel met een hoog gemiddelde en flink wattage. Best lekker als je dan de rest van de dag weet dat je niet meer hoeft te sporten. Moet zeggen dat het de investering wel waard is. Fietst een stuk stabieler dan de racefiets op de tacx en het schakelt ook echt soepel. Inmiddels wel 2 ventilatoren op de kamer staan, want de ramen beslaan nu wel erg snel als je even bezig bent :D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:37

Padoertje interessant om te lezen dat je de Zwift bike zoveel fijner vindt fietsen dan je gewone op een Tacx. Onze kickr is kapot en alhoewel ik echt 10x liever buiten fiets is het qua training wel efficiënter en beter binnen. Als mijn man hem dan ook weer gaat gebruiken 'loont' zich dat meer. Ben jij de enige die er op fietst, of deel je hem? En hoe makkelijk kan je hem dan omstellen?
Goed bezig trouwens, 3x per week erop!

En Marlies was ook een rondje zag ik, wel droog gehouden?

Ik heb rondje gefietst maar had echt pech (of was stom dat ik weerbericht niet echt bestudeerd had) want ik had echt de hele rit regen. Daarvoor en daarna was het droog :(
Nu wel met dekentje op de bank met een vuurtje, dat voelt dan wel extra lekker!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:40

Thami schreef:
Padoertje interessant om te lezen dat je de Zwift bike zoveel fijner vindt fietsen dan je gewone op een Tacx. Onze kickr is kapot en alhoewel ik echt 10x liever buiten fiets is het qua training wel efficiënter en beter binnen. Als mijn man hem dan ook weer gaat gebruiken 'loont' zich dat meer. Ben jij de enige die er op fietst, of deel je hem? En hoe makkelijk kan je hem dan omstellen?
Goed bezig trouwens, 3x per week erop!

En Marlies was ook een rondje zag ik, wel droog gehouden?

Ik heb rondje gefietst maar had echt pech (of was stom dat ik weerbericht niet echt bestudeerd had) want ik had echt de hele rit regen. Daarvoor en daarna was het droog :(
Nu wel met dekentje op de bank met een vuurtje, dat voelt dan wel extra lekker!

We fietsen er beide op. Verstellen is op 3 plaatsen met een inbus die onderaan je frame zit. Kost mij amper 2 minuten, dus in principe met alles opstarten/omkleden ben ik amper 5 min kwijt en dan kan ik aan de slag. Had ook niet verwacht dit leuker te vinden dan op de tacx, maar krijg de smaak nu wel te pakken.

Jammer van die regen. Weekend en komende week voorspeld ook niet heel best weer. Hier de avonden ook lekker onder een kleedje hoor :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-25 09:29

Weekend *\o/* , mijn eerste weekje werken zit er weer op .
Qua training twee weekjes kalmpjes aan , gewoon een beetje in beweging blijven .

Alvast succes en veel plezier voor morgen Marlies :j

@Padoertje , fijn dat de Zwift bike zo bevalt .Herkenbaar van het zweten binnen .
En dan fiets ik in de kelder waar het standaard sowieso wat frisser is , met de raampjes open .

Vandaag 40 minuutjes lopen op het programma , en ik moet echt wat in huis doen vandaag .

@Maaike ; al een update over jullie verhuizing ?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-25 21:06

Nee ik heb het vrijdag niet droog gehouden. Hele weg regen. Maar wist waar ik aan begon, was het even nodig.

Vandaag Dutch Masters gefietst. 100km mtb-en met stevige hoogtemeters en modder. Was samen met een vriendin. Had over aan het einde dus dat is super goed gegaan.

Morgen lekker dagje thuis rommelen. Sorry van de ego post maar ben zo moe, dat er niets blijft hangen :Z

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 06:15

MarliesV schreef:
Vandaag Dutch Masters gefietst. 100km mtb-en met stevige hoogtemeters en modder. Was samen met een vriendin. Had over aan het einde dus dat is super goed gegaan.

Morgen lekker dagje thuis rommelen. Sorry van de ego post maar ben zo moe, dat er niets blijft hangen :Z

Well done *\o/* , gefeliciteerd .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-25 07:33

Super fijn Marlies, dat het zo goed gelopen is, en goed gevoel om met wat reserve over de finish te komen!
Ziet er als een heroïsche tocht uit!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 06:19

Oh je -O- ik word wakker vanochtend en hoor de eerste buren al de ruiten van hun auto vrij
krabben :oo
En dames , ik ben gisteren voor het eerst weer naar de sportschool geweest *\o/*
Even 40 min op de loopband mijn knie testen , en daarna nog krachttraining gedaan .
Dat was toch wel fijn , en ga ik zeker nu in deze periode :brr: twee keer per week doen .
Effe de sauna in daarna is dan wel echt een toetje . <3

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:07

7 dagen niets gepost hier -O- |(

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 20:11

Gelukkig niet 7 dagen niet gefietst! Alhoewel ik echt stuk minder fiets nu dan normaal. Komen ook super drukke weken aan weer..
En dan lekker naar Japan voor twee weken :)
Half januari begin ik dan weer rustig op te bouwen naar de lente.
Maar ook wel benieuwd hoe het met iedereen gaat ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-25 22:19

Wat ga je in Japan doen Thami ?
Dat is zo,n land waar ik niks mee kan ben ik bang -O-
Of ik heb een verkeerde beeldvorming natuurlijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 07:44

oh Japan, in mijn vorige baan werd het bedrijf door een Japanse multinational overgenomen, totale omslag qua cultuur. Lijkt me best interessant om een keer naar toe te gaan.

Hier gaat alles gewoon door, werken, fietsen, huis bouwen bij pa en ma enz. Het is geen lekker weer, maar trap toch altijd wel mijn rondjes weg.
Merk na zo'n evenement als Dutch Masters, dat de motivatie even wat minder is, maar goed, zaterdag was ik gezellig met mijn fietsmaatje een rondje Holten op de mtb en woensdag Wierden. Kortom, er wordt gewoon doorgefietst. Maar weinig over te melden haha.