Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:15

Succes Time, eerst met de reis en dan natuurlijk ook met de race! Het wordt vast weer een hele mooie ervaring!
Gaan er meer van je clubje mee of ben je 'alleen'?

Padoertje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:33

Veel plezier en succes Time!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:35

Thami schreef:
Succes Time, eerst met de reis en dan natuurlijk ook met de race! Het wordt vast weer een hele mooie ervaring!
Gaan er meer van je clubje mee of ben je 'alleen'?

Thanks , ik ga samen met een vriendin .
En mijn coach start daar ook .
Ik ben nu in Landgraaf , rond 21:00 gaan we richting het vliegveld .
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:36

Padoertje schreef:
Veel plezier en succes Time!

Thanks *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:41

Veel plezier dat Time!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 21:44

Heel veel plezier en succes Time!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 00:13

Thanks allemaal .
We zijn nu op airport Köln .
Door de checks & douane .
Nog 1,5 uur tot vertrek .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:58

Veel plezier en succes Time! Ik probeerde terug te lezen wat je ging doen in Turkije, maar kon het niet zo snel vinden.

--

Jammer he van het weer, in de winter heb ik altijd een soort van stop.

Nog even een update vanuit mijn kant, helaas gaat sporten nu even helemaal over. Ik ben lichamelijk gezond, maar vanwege de angst wat mijn hoge hartslag en hartoverslagen beïnvloedt, ben ik op aanraden van twee huisartsen begonnen met bètablokkers. Daar wil ik uiteindelijk wel vanaf, maar ik wil eigenlijk wel verder onderzoek. Ik geloof een burn-out en angststoornis zeker wel, maar mijn hele leven bètablokkers betekend ook geen heftige inspanningen meer en dan is het wel echt klaar om weer te gaan marathon rijden. Het helpt in ieder geval wel wat tegen de klachten met name de hoge hartslag is nu weg.

Vandaag heb ik dan wel meer bewogen, maar dit heeft het resultaat gegeven dat ik overal, maar dan ook echt overal ( van borst tot voeten) mega spierpijn heb. Tip , ga niet als je weinig kracht hebt voor een burn-out denken dat het een goed idee is om je paard door het dorp heen terug naar haar veulen te brengen. Normaal zou ik haar al niet houden maar dit was geen doen, ik stond op het puntje ik laat je los en je zoekt het maar uit en huilend langs de kant van de weg te gaan zitten :') Met name mijn borstspieren hebben het zwaar te voorduren. Was een beetje teveel van het goede , en tegelijk een toch beetje bewijs dat ik niet ernstig ziek ben als ik nog een paard om kan trekken. Wel dat ik continue nog te ver over mijn grens heen ga. En dan heb ik wel rust bij een bètablokker die toch wat hartproblemen kan voorkomen. Anders was ik vanavond echt doorgedraaid van angst.

De fiets wordt alleen maar gebruikt voor korte afstanden.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 05:21

@ Zebrastreep , ik doe zondag mee aan een halve triatlon hier 8-)
Van woensdag op donderdag was een lange nacht .
We vlogen om 01:45 . Kwamen sochtemds hier vroeg aan . Werden al pro,s opgehaald _O-
Konden in het hotel meteen bij het ontbijt aanschuiven, en op onze kamer .
Evt top geregeld allemaal z :j

Het weer is natuurlijk niks mis mee .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:09

@Time dat ziet er niet verkeerd uit! Succes en vooral genieten daar.

@zebrastreep dikke knuffel :knuffel: De lastigste stap is eraan toegeven dat je een flinke stap terug moet doen. Ik zou indd voor je eigen geruststelling verder onderzoek laten doen. Mijn hartkloppingen kwamen door de overgang, maar toen mijn HA dat niet serieus nam, ben ik ook verder gaan kijken. Je wilt toch weten of er een onderliggende oorzaak is om weer rust in je hoofd te krijgen. Anders blijf je in een cirkeltje gaan.

Gisteravond dacht ik 40 min te Zwiften. Dat werden er bijna 60. Niet goed gekeken en had een parcours met 305 hoogtemeters en dik 35 min klimmen tussen de 9 en 12% :') Wel afgemaakt, maar voel nu mijn benen wel. Goede training dus.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:41

Zebrastreep hopelijk helpen de bèta blokkers je nu door de eerste moeilijke periode heen. Ik kan me voorstellen dat je ze niet permanent wil gebruiken, is ook vast niet nodig als je systeem weer tot rust gekomen is en je paniek aanvallen over zijn? En een fjord aan de wandel, dat is ook zeker sport!

Time ik weet niet of je dit nog leest, naar heel veel succes morgen! Het ziet er heel gezellig en vooral warm uit daar, ik gok zomaar dat je trip geslaagd is onafhankelijk van hoe het morgen gaat!

Padoertje he dat is goed, langer op de zwiftbike dan gepland +:)+ En lekker wat hoogtemeters meegenomen, dat is altijd goed natuurlijk!

Ik was gisteren bij de première van de film over de tweede VIA ultra race in de Proloog in Amerongen. Het organisatie team was er ook, en veel oud deelnemers. Erg leuk en inspirerend, en heb de knoop doorgehakt en ga volgend jaar meedoen in de Adventure categorie; van Amerongen naar Volda in Noorwegen, 2500km in een dikke twee weken. Spannend maar ook heel leuk, ik ga de Polarsteps van Anneke B nog eens rustig nalezen als voorbereiding :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 05:47

Goedemorgen ( het is hier 07:30)
@ Padoertje , het is idd genieten hier .
De zon doet zo goed !
Onverwacht toch een pittige training g op de Tacx .

@Thami dankjewel , jou post heb ik idd pas vanochtend gezien :o
Zo dan , een mooi doel al voor volgend jaar . *\o/*

Hier is het echt tof , heel speciaal .
Even alvast kort hoe het gisteren ging .
Zwemmen ; ik heb lekker gezwommen. Het water was fantastisch. Voor mijn gevoel ging het zwemmen sneller dan dat er qua tijd uit kwam .
Maar goed dat is ook niet mijn beste discipline.

Het fietsen ging lekker , het was een snel parcours met weinig wind . 90 km in 32,57 gemiddeld .

Hardlopen ; toen ik begon te lopen was het bewolkt , en dat was wel fijn .
Bij iedere drinkpost effe wandelen en wat drinken , en weer door . De halve marathon is wel een mentaal dingetje . Maar overal toch tevreden hoe het ging .
Mijn uiteindelijke finish tijd was 06:21:51 , en daar ben ik heel blij mee . Vooral omdat de afgelopen twee jaar niet echt lekker liep .
5 de in mijn age group van 9 .
Daarvan waren de nummer 1 en 2 echt snel .
3 , 4 en 5 lagen redelijk bij elkaar .
Dus 6 uur +
En ik was +/- 5 minuten weg van een pr op de halve afstand . *\o/*

Afbeelding

Ik heb zo veel foto’s gemaakt , als je het leuk vindt die te zien is het handigst op mijn Instagram profiel te kijken .
Anders moet ik alles hier uploaden .

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:45

Super Time dat het zo goed ging! Knappe prestatie wederom.

Zebra, heftig die betablokkers. Hopelijk kan je ergens in de toekomst het weer afbouwen, dat zou een goed teken zijn. Knuff vanaf hier.

Thami wat een doel joh, super gaaf. Net even gelezen wat het omhelst, ik heb nu al respect voor het idee, haha. Ga je op de wegfiets? Zag dat het allemaal verhard kan en je niet op de gravel of zo hoeft. Voor het klimwerk ed is een wegfiets misschien wel het fijnste.
Ga je samen met iemand, of alleen?

Hier langzaamaan aan het herstellen van de ribkneuzing. Het gaat nog niet helemaal top, maar zeker de goede kant op. Durfde de mtb nog niet aan gisteren, dus 80 op de gravel gereden als duurtraining. Nog 2 weken te gaan voor de Dutch Masters, dus dat gaat lukken!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 10:09

Time He wat goed dat je gewoon op je record-tijd rond bent gegaan! Ik kan alleen wat over het fiets gedeelte zeggen, maar 32kmh over 90km, Wauw!
Fijn gevoel om zo de winter in te gaan. Heb jij al nagedacht over volgend seizoen of eerst maar even bijkomen?

Marlies fijn dat de ribben al wat beter voelen, dat duurt normaal best lang toch?
Hoop dat het op de mtb ook te doen is, gelukkig meer vering daarop :)

Ik ga de VIA solo rijden ja, vind dat ook best spannend. Maar mijn man heeft nu echt besloten dat ultras niet zijn ding zijn, en dan is het voor beide beter dat niet meer samen te proberen.
Ik ga op de weg-weg fiets ja, niet mijn gravel-weg fiets. Dat was tot nu toe mijn mooi weer fiets (want heel luxe) en vind ik ook nog wel spannend. Maar het voelt ook krom om niet mijn beste fiets mee te nemen, kan alle hulp wel gebruiken!

Was wel grappig, de Adventure wordt vanuit de organisatie gepresenteerd als relaxed bikepacking avontuur, want de race moet 4000km doen in dezelfde tijd :oo
Maar ik vind dit ook idd al een hele grote uitdaging zo! Ik heb dit jaar ook helemaal niet zoveel lange afstanden gereden omdat ik meer gravel/hoogtemeters heb getraind, dus komend half jaar ook maar weer de afstanden verhogen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 13:46

@Zebrastreep, ik ben blij om een ietsjes rustigere zebra te lezen. Neem de tijd, je komt er wel echt! En als de bètablokkers voor nu helpen om die rust te krijgen, dan is dat voor nu gewoon even zoals het is. Voor wat het waard is, mijn man heeft ze ook een tijd moeten gebruiken en die kon na een gewenningsperiode er prima lange stukken mee fietsen.

@Time, wat een mooie prestatie! Ik vind het super knap. En het meest belangrijke is dat je lekker hebt gelopen en dat het plezier er vanaf straalt. Mag je nog even genieten van het lekkere weer daar, of moet je alweer terug naar de herfst?

@Marlies, gekneude ribben duren zo lang. Wel lekker dat je weer op de fiets kunt zitten en dat dat wel wil. Ik hoop dat je weer wat meer hersteld bent voor je monsterrit.

@Thami, over monsterritten gesproken!!! Wat een ontzettend avontuur en wat vind ik het knap! Ik zou zeker mijn fijnste fiets meenemen, je zit er best een hele lange tijd op. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers, wat een avontuur.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 18:51

Even snel bijgelezen en reageren;

Knap Time! Zeker met je knie. Mag je weer heel trots op zijn. Blijf je daar nog om ook van wat vakantie/rustdagen te genieten?

Thami, dat is nog eens een uitdaging zeg! Dat wordt de winter flink doortrainen of niet?

Marlies, vervelend dat je nog steeds last hebt. Wel knap dat je nog zulke afstanden rijdt dan. Hopelijk over 2 wk vol gas met de Dutch Masters.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:15

Even snel een berichtje .
We vliegen vanavond terug , dus we hebben zeker nog twee dagen na de race wat kunnen chillen .
Hier is het zo goed als seizoens einde .
En de hotels hebben nog lekker van alle triatleten hier kunnen profiteren.
Vanochtend betrok een grote groep uit ons hotel .
We zijn nu op het strand , pikken nog de laatste zonnen stralen mee .

Alvast 2 finish vibe foto

Afbeelding

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:03

Knap hoor Time! Geniet nog even van de laatste uurtjes zon, die heb je wel verdiend! {:}

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:18

Goedemorgen , ik ben sinds vannacht 04:00 weer thuis .
Gisteren iig nog lekker aan het strand geweest .
Zo thuis de hele boel maar eens uitpakken , maar eerst ontbijten :=

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 12:51

Time2Tri schreef:
Goedemorgen , ik ben sinds vannacht 04:00 weer thuis .
Gisteren iig nog lekker aan het strand geweest .
Zo thuis de hele boel maar eens uitpakken , maar eerst ontbijten :=

Welkom thuis!
Lekker nagenieten van je mooie avontuur daar :j

Ik heb vanmorgen thuis op de trainer gezeten, om vervolgens boodschappen te gaan doen en erachter te komen dat het echt heerlijk weer is en ik gewoon een rondje buiten had kunnen doen :') Nou ja, heb in ieder geval weer km's in de benen.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 20:02

Welkom terug Time! Gelukkig is de overgang niet zo heftig, hier ook echt lekker herfstweer :j. Benieuwd naar een gedetailleerder verslag, anders een x irl bijkletsen/fietsen?

Padoertje ja heerlijk vandaag he. Maar het blijft gelukkig nog wel even zo, dus nog genoeg kansen voor een buitenrit !

Ik moest werken de middag, daarvoor een rondje gefietst. Het ging zo lekker dat ik de tijd een beetje vergat, gelukkig nog op tijd terug!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:31

Mijn race verslag volgt zeker nog . Morgen eerst aan de slag met de wedstrijd foto,s die ik heb besteld. De high resolutie foto,s zijn nu beschikbaar. Vandaag de winterbanden op de auto laten zetten en een winter check laten doen .
Morgen naar de tandarts , 1 van de kronen moet opnieuw . -O-
Maar we kunnen zeker een stukje fietsen en bijkletsen @ Thami . Ben de hele week nog vrij .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 17:19

Mijn race verslag , allereerst het zwemmen .
Dit is niet mijn beste discipline, heb als kind slechte ervaringen gehad met schoolzwemmen.
En dus heel paniekerig geweest . Met bijna 50 jaar met borstcrawl beginnen en je paniek overwinnen was dus heel zwaar .
En dus ben ik niet snel , maar doe het wel *\o/*
Het water was met 22,8 graden nog lekker warm . Vandaar dat ik shorty ben gezwommen ( kort pak )
Ik heb deze race steady kunnen zwemmen , had wel gedacht dat het qua tijd wat beter zou zijn .
Maar ja , het is wat het is .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:59

Wauw mooie lucht zeg! En heerlijk die temperatuur er bij. Ik denk dat voor veel mensen zwemmen toch het minste onderdeel is, ten minste van de mensen om mij heen is dat wel zo.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:27

Part two , 90 km fietsen .
Het voordeel van in een later startvak starten is , dat je makkelijk je fiets kunt vinden :j
Eigenlijk van het begin af aan veel atleten in kunnen halen . Echt lekker gefietst , tamelijk steady in tempo . Goed op voeding en drinken gelet .
Na 2 uur en 45 kwam ik in T2 , 32,6 km/h gemiddeld .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding