[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:41

Dit geeft een beetje een beeld.

Afbeelding

Zelf heb ik een 8mm erin :)
Afbeelding

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:22

Ik heb al jaaaren een tongue web piercing maar laatst met schoonmaken denk ik net te ruig geweest want hij was daarna een beetje geïrriteerd. Heb nu een hele ontsteking zitten en alles aan die kan is flink gezwollen ;( iemand verdere tips? Ik ben nu aan het spoelen met zout en probeer er vanaf te blijven. Hopelijk trekt het weer weg want was niet van plan om hem snel weg doen -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:01

Ik zit toch te neigen naar tweede gaatjes in beide oren plus een flat piercing boven mijn conch.

Alleen ik zoek nog een goede piercingshop. Ben er bij twee geweest en ben bij beiden niet super tevreden.

In de hoek Zwolle, Harderwijk en Apeldoorn het liefst. Maar een stukje rijden vanaf Noord-Veluwe mag ook (uurtje ofzo).

Jester_

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 17:56

Je hebt in apeldoorn noord studio het loo zitten. Kleinschalig maar een hele kundige vrouw

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:37

Als Ede te doen is: Mastilo!

Daar ben ik door bokkers uit dit topic terecht gekomen en rij ervoor heen en weer. Ik ben door Lina geholpen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:53

Goldwynn schreef:

Daar ben ik door bokkers uit dit topic terecht gekomen en rij ervoor heen en weer. Ik ben door Lina geholpen.

Dit! Luna is echt superfijn <3

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 19:59

Hi! Ik heb gisteren na lang wikken en wegen een 2e en 3e gaatje laten piercen in 1 oor. Ik heb in een ver verleden een keer 2e gaatjes laten schieten en dat wilde toen niet genezen, dus ik ben er vrij huiverig voor dat dat nu weer het geval gaat zijn.
Qua nazorg is schoonmaken met zoutoplossing geadviseerd. Doe ik dat sowieso dagelijks? Of alleen als het onrustig wordt? Ik douche sowieso dagelijks dus dan spoel ik ze ook af.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 15:52

Mijn daith ga ik ook laten zetten door Lina, 8 december

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 17:39

ik heb hele goede ervaringen met Stud Society in zwolle centrum :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 23:32

Hmmm mijn piercing (helix) doet de laatste dagen zeer op de plek waar de piercing zit zeg maar. Denk dat ik er teveel op gelegen heb. Hebben jullie dat ook wel eens? Zit er sinds februari in. Ergens ben ik bang dat hij eruit gaat groeien ofzo... mn huid in mn oor was ook ineens een beetje schilferig waar mn gaatje zit zeg maar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:36

Goldwynn schreef:

Ede is een uur rijden. Maar als ik mijzelf wijs maak dat ik het combineer met een museum en een wandeling daar in de buurt dan is het opeens heel logisch? Dus ik ga eens kijken.

Girl math! :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 10:39

eclair98 schreef:
ik heb hele goede ervaringen met Stud Society in zwolle centrum :)

Ik ga eens kijken! Thanks!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:33

Vanillia schreef:
Hi! Ik heb gisteren na lang wikken en wegen een 2e en 3e gaatje laten piercen in 1 oor. Ik heb in een ver verleden een keer 2e gaatjes laten schieten en dat wilde toen niet genezen, dus ik ben er vrij huiverig voor dat dat nu weer het geval gaat zijn.
Qua nazorg is schoonmaken met zoutoplossing geadviseerd. Doe ik dat sowieso dagelijks? Of alleen als het onrustig wordt? Ik douche sowieso dagelijks dus dan spoel ik ze ook af.

Ik doe dat toch 2 x per dag, even zoutoplossing.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:34

xxxmh schreef:
Hmmm mijn piercing (helix) doet de laatste dagen zeer op de plek waar de piercing zit zeg maar. Denk dat ik er teveel op gelegen heb. Hebben jullie dat ook wel eens? Zit er sinds februari in. Ergens ben ik bang dat hij eruit gaat groeien ofzo... mn huid in mn oor was ook ineens een beetje schilferig waar mn gaatje zit zeg maar.

Slaap je met een piercingkussen/reiskussen? Zo lig je er niet per ongeluk op, scheelt echt veel voor de genezing.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 18:35

Ik ben zó blij met m'n nieuwe piercing! Dit weekend was het tattoo conventie in Brussel en na lang twijfelen toch voor de rook gegaan :D Twijfel zat er in dat veel mensen zeggen dat hij zo lastig geneest, we gaan het beleven..

Staafje is nu nog lang voor het zwellen natuurlijk, op het ene uiteinde zit een opaaltje en andere uiteinde een bloemetje/sterretje.

Afbeelding

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:09

Wat een onwijs mooie combi zo!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 19:43

Solleke_Noah schreef:
Ik ben zó blij met m'n nieuwe piercing! Dit weekend was het tattoo conventie in Brussel en na lang twijfelen toch voor de rook gegaan :D Twijfel zat er in dat veel mensen zeggen dat hij zo lastig geneest, we gaan het beleven..

Staafje is nu nog lang voor het zwellen natuurlijk, op het ene uiteinde zit een opaaltje en andere uiteinde een bloemetje/sterretje.

[ Afbeelding ]

Prachtig!!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 21:15

Solleke_Noah schreef:
xxxmh schreef:

Slaap je met een piercingkussen/reiskussen? Zo lig je er niet per ongeluk op, scheelt echt veel voor de genezing.

Nee, hoelang mag je er niet op liggen? Slaap nu maar weer met een klem op mn hoofd haha.

En heel gaaf je rook. Wil die ook als de helixen ooit zijn genezen. Ben benieuwd hoe die geneest.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:11

Thanks dames, ben er echt heel blij mee <3 m'n tragus ga ik nog wel vervangen door wat anders, maar twijfel tussen een ringetje of ander (meer passend) knopje..

@xxxmh: ik slaap na jaren nog met een piercingkussen :') kan het echt wel aanraden.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:22

Hier ook weer op het reiskussen (4 jaar later). Was weer terug naar een gewoon kussen gegaan, maar denk een keer verkeerd gelegen en toen was mijn oor weer boos. Met een week weer goed gekomen met zoutspray behandelen + niet erop slapen.

Maar an sich is het niet vreemd als je piercing na een paar maanden ineens weer onrustig word. Gewoon weer gaan sprayen en advies van je piercer volgen. Even in de gaten houden of er genoeg ruimte is voor eventuele zwelling.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 08:40

Solleke_Noah schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi! Mijn rook was echt een engeltje qua genezing tov mijn andere kraakbeenpiercings. Ik heb hem 2 x laten zetten. De eerste was verkeerd gezet qua plek.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 09:10

Ah dat geeft goeie hoop! Moet zeggen, voorlopig is hij heel 'braaf', mijn helix(en) deden meer pijn bij genezen bv.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:48

Heeft iemand hier ervaring met het afstoten van een piercing? Sinds een paar maanden is mijn tragus heel erg vervelend, ik dacht eerst dat ik verkeerd had gelegen of dat hij een ringetje niet leuk vond dus gewisseld naar een staafje maar ook hierbij branden als een gek en jeuken dus van titanium naar echt goud maar na 2 dagen weer hetzelfde probleem.

Nu is het zo dat ik allergisch ben voor alles wat los en vast zit maar zelfs mijn Maria Tash ring van mn daith wil hij niets van weten. Van waspoeder tot zeep ik krijg overal jeuk van dus draag titanium of echt goud ook alleen maar.

Ik heb hem de afgelopen dagen eruit gelaten en wat me opviel is dat van binnenuit al heel snel een velletje wilde groeien..

Mijn daith, oorlellen en forward helix zijn rustig..

En ehhh de piercing is 22(!!) jaar oud.. ik heb dit nog nooit gehad het enige dat ik kan bedenken is dat mijn tragus heeft besloten dat het klaar is :') hij leek ook iets verschoven te zijn dacht ik te zien.. iemand ervaring mee?

Edit: hier een foto, ik geef de strijd nog niet op dus hij zit weer in (3 dagen uit, max 2 dagen in doen we nu de laatste paar weken)

Afbeelding

Je ziet hier dat hij weer rood aan het worden is en weer boos, ik heb dit nog nooit gehad met een piercing zo oud.. echt bizar

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:31

Wat gek Friemel!

Wat ik nu kan bedenken... misschien is er om 1 of andere reden even een nieuw 'wondje' ontstaan, en moet je de piercing nu behandelen alsof hij terug moet helen? Dus er dan niet telkens uithalen, goed proper houden met zoutoplossing, etc?

Of er is echt een bacterie of iets ingekomen en je hebt een antibiotica zalfje nodig?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 21:26

Nope, geen wondjes en/of beschadigingen in t gat zelf, alles is soepel, genezen en verder geen bijzonderheden, enige wat wel is veranderd is aantal maanden terug heb ik mijn bloed aangevuld gekregen met andermans extraatjes... Maar dat zou de meest vreemde reactie ooit zijn :')

Verzorgen als een wondje heeft dus ook geen zin, het is gewoon geen wondjes meer maar een heel mooi soepel genezen gat :')

Overigens krijgen mn oren regelmatig zachtjes een jojoba olie badje, vooral in de winter. Enige wat ik me kon bedenken dat mn truitje er langs is gekomen toen mn moeder deze per ongeluk met Ariel had gewassen, ik had toen overal jeuk maar dat zou niet zo lang moeten aanhouden...