[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:54

Ik snap niet goed dat je gaat zeggen dat je tijdens je vruchtbare periode geen condoom nodig hebt.
Dat doet overkomen alsof een condoom dan niet nodig is.

Ik voel me erg onprettig op de manier hoe je wel vaker over dat Sensiplan communiceert. Dus ik ga er verder niet meer op in.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:02

Slmt9 schreef:
Ik snap niet goed dat je gaat zeggen dat je tijdens je vruchtbare periode geen condoom nodig hebt.
Dat doet overkomen alsof een condoom dan niet nodig is.

Ik voel me erg onprettig op de manier hoe je wel vaker over dat Sensiplan communiceert. Dus ik ga er verder niet meer op in.

Ik zei IK. Want jij vond mijn reactie bijzonder omdat ik condooms nodig zou hebben in mijn vruchtbare periode. Wat niet aan de orde is, want ik durf in die periode niet op condooms te vertrouwen vanwege de onbetrouwbaarheid ervan

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 14:33

veerledec schreef:
Bestaat de Nuvaring niet meer als optie? Of je meldt je aan voor dit onderzoek: Nieuwe anticonceptiepil zonder 'gewone pilhormonen' is grote doorbraak | NPO Radio 1 https://share.google/fO7PujTjT9htW6Rou

In deze anticonceptiepil zit mifepriston, dat is het middel dat ook in de morning-after-pil zit. Je moet dit dan 1keer per week innemen in een lagere dosering dan bij de "gewone" morning-after pil. Dus eigenlijk een constante toevoer van morning-after medicijnen. Het zijn een soort anti-hormonen. Moet iedereen zelf weten maar erg gezond lijkt het niet.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:56

Nogmaals dank voor alle reacties! Ik waardeer het enorm en zal het allemaal meenemen in m'n overleg :j

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 09:11

Hey, mijn kyleena spiraal is eergisteren, donderdag, verwijderd, zondag was mijn laatste ongesteldheidsdag. Nu sinds vandaag opeens echt mega veel helderrood bloed met stolsels, verder geen andere klachten, iemand ook deze ervaring?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:12

Hey,
Wie hebben er hier nog meer Pcos en ook wel klachten van en kan ik even mee berichten via privé?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:23

Hoi,

Zijn hier mensen die al meerdere Mirena spiraaltjes hebben gehad en het daarna verwijderd hebben?

Mijn situatie is dat ik al sinds mn 16e een Mirena spiraaltje heb. Ik had was altijd onregelmatig ongesteld altijd gepaard met best heftige pijn. Dat gecombineerd met een vriendje heb ik op mn 16 mijn eerste Mirena laten plaatsen. Ik ben nu 30 en heb nu mn 3e. Een hel om te laten plaatsen maar ik ben helemaal niet ongesteld m.u.v. een paar maanden tijdens de 2e, dus die paar minuten hel voor het plaatsten zij het altijd waard geweest.

Nu zijn mijn vriend en ik bijna zo ver om zwanger proberen te raken, wat dus in houdt dat ik de spiraal moet laten verwijderen. Ik vind dat best spannend! Heb dus al zo lang een spiraal en heb wel eens gehoord dat het je heel erg kan veranderen. Ik "ken" mijn volwassen zelf dus helemaal niet zonder spiraaltje!

Diegenen die het dus langer gebruikt hebben, merkten jullie verschil in persoonlijkheid e.d.?

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 00:00

Ik heb meerdere cliënten voorbij zien komen die al lang een hormoonspiraal hadden en deze lieten verwijderen vanwege een kinderwens. De meeste merken weinig verschil, sommige voelen zich wel iets anders, maar niet per se negatief. Ik zou me er niet te druk om maken, je moet er toch doorheen. Maar, ik verwacht dus geen grote verschillen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:11

Voor mij was het een verademing. Geen snaaibuien meer, iets meer emoties maar wel passend en daardoor betere stemming. En vooral zo veel meer energie.
Voor mij, ondanks dat mijn menstruaties heftig kunnen zijn, nooit meer terug op hormonen. En dat zonder kinderwens.
Heftige bloedingen zijn minder als mn ijzer goed is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:35

Ik vond het een verademing stoppen na spiraal en micrrogynon niks te hebben. Jammere is dat ik in 1 maand zwanger was en ik de zwangerschapshormonen kreeg. Nadat relatie uit ging gestopt met de pil. Beviel erg goed. Ik voelde me zoveel fijner. Oprechter blij en oprichter verdriet, meer libido. Merkte ook goed aan mn lichaam wanneer ik vruchtbaar was enzo. Daarom overgestapt naar de koper spiraal maar sinds vandaag toch weer een start gemaakt met de pil. Heb beiden nu even. Vooral omdat ik lange menstruaties had en ook tussendoor lang bloedde. Was daar wel klaar mee. Baal wel terug naar hormonen slikken omdat ik het erg prettig vond maar dit schiet ook niet op. Had wat gekke bijwerkingen van microgynon zoals prikkelbare blaas dus ga met de yasmin beginnen. Eens kijken of dat scheelt.
Maar vooralsnog een verademing.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:38

Bedankt voor jullie reacties, dat stelt mij wel een beetje gerust en bevestigt mijn nieuwschierig ook wel een beetje naar hoe ik ben zonder. En hoop eigenlijk ook wel dat mijn libido wat omhoog gaat zoals bij jou Steenbok. Emotioneler hoef ik niet persé, dat ben ik nu ook al wel :+

Waarom heb je ervoor gekozen om aan de pil te gaan, en niet koper spiraal vervangen voor Mirena o.i.d. als ik het vragen mag?