Popstra schreef:Ik denk zelf door over belasting. Ik doe al jaren fysiek best wat zwaar werk.
Vroeger altijd schoonmaak werk en bedden in hotels en nu al 9 jaar de paarden aan huis (8 stuks) waar je ook 7 dagen in de week een hoop werk staat te doen.
Ben nu 52 dus vind dat ook niet zo gek dat mijn lijf helaas begint af te takelen
Edit, ben al vaker naar de huisarts geweest. Die adviseerden steeds fysio therapie.
Wat zegt de fysio? Want bij overbelasting is de kans groter dat het je spieren en pezen (aanhechtingen) zijn dan je gewrichten zelf (al weet ik niet vanaf welke leeftijd artrose meer aannemelijk is).
Ben je ook naar de fysio geweest?
Als je last blijft houden, aandringen om een röntgenfoto.
Ik ben fan van Spiroflor. Enige wat bij mij werkt. Als er daadwerkelijk een ontsteking zit kun je beter de gewone pakken, en anders een de warme variant proberen. Pittenzakken zijn ook heerlijk. Arnica zalf werkt voor mij ook maar meer voor de spieren er omheen.
één Diclofenac doet ook niet zoveel. Als pijnstiller misschien maar niks tegen de ontsteking. Dan wil je een spiegel opbouwen. Dus 2 of 3x per dag pakken, voor meerdere dagen. Anders krijg je een ontsteking nooit getackeld.
Even checken of je bij Diclofenac ook een maagbeschermer moet pakken. Volgens mij wel en dan kun je gewoon Pantropazol of Omeprazol bij de Kruidvat halen.
Zijn het echt je gewrichten en zit er artrose in, kun je een supplement bij pakken zoals Glucosamine met Chondroïtine en MSM.
Maar je moet wel weten wat er zit, anders blijf je bezig.
Artrose of ontsteking.